PDA

View Full Version : Fender lace sensor



zZoRgO
15 mei 2002, 14:41
Weet iemand hoeveel de lace sensors kosten?
zijn die noiseless??
en kan je er die snijdende blues klank uithalen?

Robbert
15 mei 2002, 16:24
De lace sensors van Fender worden niet meer gemaakt, dus die zullen wel duurder worden.
Ze worden nog wel veel aangeboden op ebay.com, maar dat is eigenlijk alleen interessant als je paypal hebt.

Volgens mij kosten ze nieuw zo'n $70, maar je zal ze zeker goekoper kunnen krijgen.

Er is ook nog de firma.. ah, gevonden: http://www.agi-lace.com, moet je maar even kijken.

Grooveyard21
15 mei 2002, 16:46
de lace sensors zijn bij veel gitaristen niet geliefd, je kunt ze daarom denk ik vast wel ergens tweedehands scoren tegen een zacht prijsje op marktplaats ofzo

Sandman
15 mei 2002, 17:15
Waarom zijn die niet geliefd?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sandman op 2002-05-15 17:16 ]</font>

Robbert
15 mei 2002, 19:19
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik heb ze zelf niet, maar als je kijkt op Harmony Central, dan lees je dat de pickups een beetje steriel zijn.
Zeg maar zoutloos.

Maar ik zag vorige week op de Duitse tv een optreden van enkele Duitse artisten en één gitarist had ook Lace sensors. Het klonk echt heel goed.
Heb er zelf ook even aan getwijfeld om ze te importeren, aangezien ik best wel fan van de Pumpkins ben..
De prijs heeft mij uiteindelijk tegen gehouden.

srv-man
15 mei 2002, 21:38
Ze zijn nieuw nog te koop, check http://www.musik-produktiv.de
Afhankelijk van het type tussen de 70 en 90 euro. Fender monteert ze volgens mij standaard niet meer, vroeger zaten ze op de strat plus. Ik heb er een gehad met gold laces. Ze klinken best goed, maar zijn wat vlakker en warmer dan de gewone stratelementen. Het lekkere felle hoog zit er niet echt in, ze zijn wel vrijwel volledig storingsongevoelig en bromvrij. Inderdaad worden ze tweedehands nog wel eens voordelig aangeboden.
Maar wil je een echt lekker SRV geluid, dan kun je beter wat anders nemen.....

habberdoedas
15 mei 2002, 22:57
Lace sensors ik heb ze na een tijdje ook uit m'n strat gehaald. Reden veels te iel en te glazig. Ik heb ze vervangen door een paar Seymour Duncans SSL staggerd elementen. Prima voor de Blues.... Oja Seymour Duncan heeft test cd's dan kan je op je gemak thuis gaan luisteren welke elementen je aanspreken. Ik dacht dat ze via SERLUI in Uithoorn te verkrijgen zijn. (= importeur van Mesa Boogie Ibanez etc maar ook van Seymour Duncan elementen) ps check hun side

zZoRgO
15 mei 2002, 23:17
Zou graag de clapton sound hebben...
en aangezien die op de clapton strat zaten/zitten...

Grooveyard21
16 mei 2002, 09:36
Clapton gebruikt geen lace sensors meer, op de nieuwe clapton strat zitten vintage noiseless pu's en geen lace sensors.

Voor de echte clapton sound (blackie) maakte clapton ook geen gebruik van lace sensors maar gewone standard fender elementen (wel oude).

Dus volgens mij kun je beter wat anders nemen.

sash
16 juni 2002, 14:14
Clapton gebruikt ook een 25Db aktieve mid-boost, dus dan zou je dat er ook in moeten zetten.

gangsta
16 juni 2002, 17:43
lace sensors moet je gewoon van houden, ik viond ze te dof klinken. Doe mij maar texas specials. (srv)