PDA

View Full Version : wat een verschil in transistors!



birt
12 september 2004, 17:19
mijn fuzzface was gemaakt met 2 niet geteste of gematchte ac128's
klonk goed, maar meer als een heel hevige dist, niet echt als fuzz.
achteraf heb ik gemerkt dat 1 van die 2 transistors microphonisch was en bij bepaalde settings begon alles dus te piepen.

vandaag heb ik maar even die transistors vervangen.
door 2 mooie metallic blauwe oc202 (high gain naar het schijnt dus ik dacht dat dit wel fuzzieer zou zijn) die ik nog had liggen.

wat een vershil! :o

The dirtiest fuzz i have ever heard! minder aggressief dan de ac128's maar meer fuzz. de inputcapschakelaar geeft nu ook minder opvallende veranderingen (wat mss wel spijtig is)

hij klinkt nu wel beter samen met mijn rangemaster (die in hetzelfde pedaal zit.
rangemaster eerst: aggresiever, meer hoog. fuzz eerst: het gewone fuzz geluid maar met een behoorlijke boost.

eigenlijk heb ik een heel ander pedaal nu :D

Speeddemon
19 december 2005, 21:33
effe een ancient topic bumpen, aangezien ik met iets soortgelijks bezig ben.

Birt, wat voor transistoren heb je in de tussentijd nog meer in je Fuzz Face gegooid?

Ik heb zelf ondertussen BD139's, BC108C's, BC109C, AC176, AC187 gekocht (alleen de 1e 3 nog maar binnen), maar aangezien ik de verkeerde potmeters heb, (10k ipv 1, en 100k ipv 500k A) werkt de Fuzz niet zoals 't hoort.

Als je een gewoon NPN circuit van een Fuzz Face gebruikt kan je toch zonder problemen zowel NPN Si als Ge torren er in zetten, toch?

Speeddemon
21 december 2005, 16:17
bump

birt
21 december 2005, 23:42
momenteel zitten er al heel lang weer ac128 in waar ik heel blij mee ben. vanaf ik em terug hierthuis heb (is uitgeleend momenteel) ga ik er een draaischakelaar met verschillende transistoren inzetten voor Q1 en nog zo'n schakelaar voor Q2. en dan testen en combineren 8-)
alles zal wel PNP zijn (ac128, ac188, ac132, oc71, oc72, oc74, oc76, oc77, oc78, oc81, oc44... ik heb ze hier allemaal :lol: )