PDA

View Full Version : ben op zoek naar een betaalbare jumbo



bobdieleman
12 september 2004, 14:48
Een heldere maar diepe klank. Kan ik die krijgen met een JUMBO van Epiphone of staan die echt in de schaduw bij Gibson Jumbo's. Zijn er nog andere merken waar ik naar kan kijken, voordat ik naar de winkel ga?

iam
12 september 2004, 15:11
ik zal het maar nog eens zeggen :)

de takamine eg523sc +/-600€
mooie jumbo en goed voor die prijs!

http://www.mcmusic-siegen.de/TakamineEG523SC.JPG

John P
12 september 2004, 23:12
Crafter heeft ook een mooie jumbo, de je 24. Bevalt me prima. Is wel iets duurder dan de takamine. De Takamine heb ik nog nooit getest, dus ik kan niet vergelijken. Moet je zelf doen, dus. Succes.

hansoonk
12 september 2004, 23:27
Ik heb een Epiphone EJ-200 en ben hier hartstikke blij mee. Ik heb ook een Daion '80 en een Yairi YW-300 (beide dreadnaught), maar de Epi is mijn favoriet. Ik weet wel dat er kwaliteitsverschillen bestaan bij de Epiphones, dus misschien heb ik gewoon mazzel gehad. De Epi heeft geen massief bovenblad, maar ik kan me voorstellen dat dat minder kritisch wordt als het bovenblad groter wordt. Epiphone heeft ook de EJ-300 en de Elite, beide met massief bovenblad.
Nadeel: de Epi ziet op een afstandje heel glossy uit, maar is van dichtbij minder goed afgewerkt. Zo zijn de fake-pearloid inlays overduidelijk van plastic en zijn heel onnauwkeurig ingelegd en ook de pickguard is een goedkoop dun laagje plastic, met bloemenprint.

bobdieleman
12 september 2004, 23:45
bedankt jongens. zal nog effe moeten sparen ben ik bang, want ik wil wel meteen iets goeds. 600 euri heb ik nog niet, maar ik wil ook geen jumbo kopen die na een paar maanden al neerstort. Andere merkensuggesties zijn nog steeds welkom!

iam
12 september 2004, 23:57
die takamine heeft een massief bovenblad,
heel mooi afgewerkte inlays (abalone en MOP)
mooi gevlamde zijdes en achterkant
preamp met tuner, eq, notch filter,...

ik schaf me hem binnekort aan!

ieme
12 oktober 2004, 10:59
CORT NTL-20

eliteteuntje
16 oktober 2004, 19:55
Kheb nou een Furch S 20-CM met LR BAGGS element, echt een top jumbo. Maar hij kost wel 890. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :lol:

Teunioni

www.freewebs.com/usdpraiseband

eliteteuntje
16 oktober 2004, 19:55
Kheb nou een Furch S 20-CM met LR BAGGS element, echt een top jumbo. Maar hij kost wel 890. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :lol:

Teunioni

www.freewebs.com/usdpraiseband

eliteteuntje
16 oktober 2004, 19:55
Kheb nou een Furch S 20-CM met LR BAGGS element, echt een top jumbo. Maar hij kost wel 890. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :lol:

Teunioni

www.freewebs.com/usdpraiseband

eliteteuntje
16 oktober 2004, 19:56
Kheb nou een Furch S 20-CM met LR BAGGS element, echt een top jumbo. Maar hij kost wel 890. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :lol:

Teunioni

www.freewebs.com/usdpraiseband

eliteteuntje
16 oktober 2004, 19:56
Kheb nou een Furch S 20-CM met LR BAGGS element, echt een top jumbo. Maar hij kost wel 890. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :lol:

Teunioni

www.freewebs.com/usdpraiseband

Leen Kap
15 november 2004, 13:14
Eliteteuntje had i.p.v 5 x 890 euro uit te geven misschien beter gelijk een Taylor 855 kunnen kopen..................

vocalfons
10 december 2004, 17:19
ik heb één tip: Lakewood J-1
Dit is een volledig massieve gitaar (mahonie en fichte) van uitzonderlijke kwaliteit. Kost wat meer dan jouw budget wellicht toelaat (rond de 1300 euro) maar dan heb je een invetsering voor het leven.

Ga maar eens kijken op www.lakewood.de

groetjes

(heb zelf een j-32 custom jumbo besteld)