PDA

View Full Version : Eigen liedje verkopen



Jax
12 september 2004, 12:26
Hee,

Ik weet niet zeker of dit topic hier helemaal goed staat, en zo niet dan moet ie maar even verplaatst worden. Ik heb namelijk een vraag:

ALs je een liedje geschreven hebt, dat je graag wilt proberen te verkopen, waar moet je dan naar toe? Wie zou het liedje dan van je kopen? Natuurlijk snap ik dat het afhangt van hoe goed het liedje is, maar in het algemeen. Waar kan je je liedje verkopen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

savecracker85
12 september 2004, 20:54
www.marktplaats.nl ? :D

nee ik denk dat zoiets af hangt van je reputatie... Je moet denk ik dan gewoon in dat muzikanten wereldje zitten... Je krijgt bijvoorbeeld een opdracht van iemand en via mond op mond reclame beginnen andere mensen je te kennen..
kep er zelf geen ervaringen mee, maar dit lijkt me het meest logisch :)

Fluffy
12 september 2004, 21:04
ja lijkt me ook , ik zou anders geen flauw idee :oops:

tja het begint bij een goede reputatie

AcousticFreak
13 september 2004, 02:01
Zorg dat Vader Abraham toevallig net voorbij loopt als je in de stad aan het spelen bent en je wordt ontdekt! ;)

Maar ff serieus...

Ik denk dat je met een 'liedje' niet veel geld zal verdienen. Pas als je gestructureerd een serie goede nummers met inhoud en karakter maakt en ze slim weet aan te prijzen kan je er je brood mee verdienen..

Verder heb ik er weinig verstand van.. ik speel meer voor complimenten dan voor euro's :P

Harry
13 september 2004, 08:14
je zou even navraag kunnen doen bij Buma-Stemra of zoiets

Set Wenker
14 september 2004, 13:50
In ieder geval moet je het nummer even vanaf het postkantoor, verzegeld naar jezelf toesturen. Het bandje met het nummer dus. Dan komt er een datum op te staan en heb je een bewijs dat het voor die datum al door jou geschreven was.
Dan kan dus niemand er meer mee aan de haal gaan.

Bluesbreaker
17 september 2004, 17:54
ik weet van mijn gitaarleraar dat hij wel eens cd's met commerciele nummers maakt en die met sessiemuzikanten opneemt en die dan bij bands/producers langs stuurt

FrankS
12 oktober 2004, 01:32
Ja precies, gewoon opsturen, professioneel ogend promo-packje met bio en stuff, dat het er echt goed uit ziet en klinkt ook, beetje op internet een lijst samenstellen van labels die geschikt lijken om jouw muziek uit te brengen, contactpersonen zoeken, mailen en vertellen dat je een cdtje gaat sturen enzo (persoonlijker) en zoveel mogelijk opsturen dan. En overtuigend overkomen, 100% achter jezelf staan. Rolt er vast wel iets uit ergens.