PDA

View Full Version : hoe krijg ik die topkam/nut uit mijn telecaster?



xxlarsxx
11 september 2004, 22:42
Ik moet een topkam vervangen uit een strat en een tele maar krijg em er met geen mogelijkheid uit. Wat is de standaard manier?

Rubenios
11 september 2004, 22:50
met de pneumatische boorhamer ofcourse...

ps lees de faq eens voor de gein...

xxlarsxx
11 september 2004, 22:54
in die faq staat et niet en als je alleen onzin antwoord kun je misschien beter je zaterdagavond nuttig gaan besteden.

Antoon
11 september 2004, 22:59
De standaard manier is hem VOORZICHTIG lostikken met een plat houtje en een hamertje. Het houtje heeft de vorm van een plaatje van 50 bij 50 bij 2 mm. Het wordt schuin tegen de topkam aangezet waarna er zachtjes met een hamertje tegen getikt wordt. Dit wordt afwisseld vanaf de toets- en de stemmechanieken kant gedaan. Na bijv. 10 keer omgewisseld en 50 keer getikt te hebben is de lak- en lijm-naad die de kam vast zet doorgebroken. Als de kam een beetje los zit wordt hij er van de zijkant uitgetikt. PAS OP dat je niet het stukje hout tussen kam en en einde van de toets afbreekt. Niet forceren als hij vast blijft zitten. Kapotslaan is een koud kunstje

qwerty
12 september 2004, 00:09
heb gehoord van de truuk om met een scheermesje eerst eventuele laknaden door te snijden, wat het risico op breuk vermindert. vervolgens met kleine felle tikjes kammetje losslaan.

weet niet 100% zeker of deze informatie klopt, heb ook maar van horen zeggen....