PDA

View Full Version : fretmaten fender



Bluesbreaker
11 september 2004, 15:06
Weet iemand wat de diktes van de Fender frets zijn? Op hun site staat wel "vintage style" of "jumbo", maar ik kan nergens uitleg vinden over de maten die bij deze namen horen.

Bedankt!

Antoon
11 september 2004, 18:47
Op de site van Jim Dunlop staan de fretdimensies. Bijna iedereen gebruikt Dunlop fretdraad

Bluesbreaker
11 september 2004, 21:01
bedankt, ik heb het gevonden op de dunlop site, maar ik heb er niet echt wat aan. Ik wil namelijk weten welke maten horen bij de aanduidingen van fender, dus hoe dik is "vintage style" en "jumbo" fretwire?

THW
11 september 2004, 21:06
bedankt, ik heb het gevonden op de dunlop site, maar ik heb er niet echt wat aan. Ik wil namelijk weten welke maten horen bij de aanduidingen van fender, dus hoe dik is "vintage style" en "jumbo" fretwire?
neem een liniaal mee naar een gitaarwinkel zou ik zeggen :roll:

Bluesbreaker
11 september 2004, 21:12
neem een liniaal mee naar een gitaarwinkel zou ik zeggen :roll:

hm, er is hier in de buurt niet een winkel waar ze vintage of classics hebben staan, dus daar heb ik niet echt veel aan (daar komt nog bij dat het morgen geen koopzondag is)

THW
11 september 2004, 21:13
neem een liniaal mee naar een gitaarwinkel zou ik zeggen :roll:

hm, er is hier in de buurt niet een winkel waar ze vintage of classics hebben staan, dus daar heb ik niet echt veel aan (daar komt nog bij dat het morgen geen koopzondag is)
Waarvoor wil je het dan weten?

Ga je zelf een gitaar bouwen ofzo?

Bluesbreaker
11 september 2004, 21:20
Waarvoor wil je het dan weten?

Ga je zelf een gitaar bouwen ofzo?

nee, ik wil een strat (zie ook sig) kopen, en ik vroeg me af hoe veel de fretdikte van de American series en de American vintage series eigelijk verschillen.

Daniël_san
11 september 2004, 22:49
Kijk anders ff op: http://www.voxhumana.nl Daar staan fret maten op en op welke gitaren ze wrden/werden gebruikt.

Bluesbreaker
12 september 2004, 14:01
Kijk anders ff op: http://www.voxhumana.nl Daar staan fret maten op en op welke gitaren ze wrden/werden gebruikt.

okay, bedankt!

wel vreemd trouwens dat bij volgens fender de nieuwe strats jumbo fretten hebben, en volgens vox humana (dus de fabrikant) medium