PDA

View Full Version : Soundcheck MP3 - Frank Schiphorst



FrankS
11 september 2004, 14:33
Yo

Ik heb ff wat ingepield op mn Boss BR8 om een beetje met het geluid te klooien, en heb me helemaal gek zitten EQ-en, fx-en, gain-en etc., maar ik krijg maar geen coole sound. Sologeluid redelijk, maar totaalplaatje sux vind ik. En dan heb ik alleen nog maar gitaar opgenomen haha. Wie heeft er tips voor? Dit klinkt me veel te rommelig.

http://members.home.nl/frnk/soundcheck1.mp3

Thanx

grtz,

Frank

Robbert v.d. Hanenberg
11 september 2004, 16:24
He Frank,

Klinkt lekker man!...George Lynch-achtig... 8-)

Mis alleen de drums...snap dat dit gewoon wat gejam is, maar iets van 'n klik of zo zou 't ritmisch gezien wat overzichtelijker maken.

Geuid is k*t... :D ...'n gitarist van jouw kaliber moet toch wel met 'n betere sound voor de dag kunnen komen. Er zijn tegenwoordig genoeg apparaten(Pod, Tonelab) waar je zeer verantwoorde sounds mee kunt maken.

Af en toe 'n tikkie rommelig(ook 'n geluidskwestie vooral) maar mooie chops man!

...en ik hoor TONE!! 8-)

FrankS
11 september 2004, 16:29
He Frank,

Klinkt lekker man!...George Lynch-achtig... 8-)

Mis alleen de drums...snap dat dit gewoon wat gejam is, maar iets van 'n klik of zo zou 't ritmisch gezien wat overzichtelijker maken.

Geuid is k*t... :D ...'n gitarist van jouw kaliber moet toch wel met 'n betere sound voor de dag kunnen komen. Er zijn tegenwoordig genoeg apparaten(Pod, Tonelab) waar je zeer verantwoorde sounds mee kunt maken.

Af en toe 'n tikkie rommelig(ook 'n geluidskwestie vooral) maar mooie chops man!

...en ik hoor TONE!! 8-)
Hehe dankje maar daarom postte ik em juist niet, om mn muzikaliteit/spel te laten horen, anders was ik wel wat fanatieker bezig gegaan hehe. Ik zoek dus tips hoe te eq-en, welke fx, etc., bv. 'stapel' je de gitaargeluiden op mekaar in bepaalde frequentiegebieden of is het toch de gain (best laag op mn lead), of minder hoog in de slaggitaar etc. want ik heb me helemaal gek gedraaid aan de instellingen.. Nu zit er meer hoog in de slag dan in de solo, waar weer wat meer mid en minder gain in zit enzo. Het ging helemaal niet echt om het stuk zelf, da's maar wat gepiel wat ik in 5 minuten er op pleurde, alleen om het geluid te testen. De BR8 heeft dezelfde preamp/simulator als de GT6 enzo. Dus tips? 8-)

Iig bedankt voor de complimentjes ;)

groeten

Frrrrank

Robbert v.d. Hanenberg
11 september 2004, 17:05
:D :oops: :D ...lees nu pas dat 't je juist om 't geluid ging.

Het nadeel/(voordeel) wat veel modellers hebben is dat ze 'n bepaalde "kleuring" hebben waar je wel...of juist niet van houdt.

Uit elke modeller is wel 'n fatsoenlijk geluid te halen ook uit die BR-8 van je maar naar mijn mening ben jij beter af met 'n POD XT of Tonelab.

Ik heb zo'n GP100 van Boss ooit 'ns 3 wkn thuis gehad...clean te gek...maar overstuurd vond ik m wat "bros" en "dozig" klinken...met vrijwel elke gain-instelling.

Mocht je 'n Tonelab willen kopen dan kan ik je wel wat settings geven en mocht je meer geinteresseerd zijn in de POD...zij hebben 'n site waar gitaristen leuke presets uitwisselen.

Mocht je toch nog met je BR 8 willen stoeien dan zou ik proberen om 't gebied rond 6.5 khz-10.00 khz(presence) wat te verminderen en 'n tikkie minder rond 4.00 khz. Wordt waarschijnlijk 't geluid iets minder "brosserig van.

FrankS
11 september 2004, 17:26
:D :oops: :D ...lees nu pas dat 't je juist om 't geluid ging.
Haha och :D


Het nadeel/(voordeel) wat veel modellers hebben is dat ze 'n bepaalde "kleuring" hebben waar je wel...of juist niet van houdt.

Uit elke modeller is wel 'n fatsoenlijk geluid te halen ook uit die BR-8 van je maar naar mijn mening ben jij beter af met 'n POD XT of Tonelab.

Ik heb zo'n GP100 van Boss ooit 'ns 3 wkn thuis gehad...clean te gek...maar overstuurd vond ik m wat "bros" en "dozig" klinken...met vrijwel elke gain-instelling.

Mocht je 'n Tonelab willen kopen dan kan ik je wel wat settings geven en mocht je meer geinteresseerd zijn in de POD...zij hebben 'n site waar gitaristen leuke presets uitwisselen.

Mocht je toch nog met je BR 8 willen stoeien dan zou ik proberen om 't gebied rond 6.5 khz-10.00 khz(presence) wat te verminderen en 'n tikkie minder rond 4.00 khz. Wordt waarschijnlijk 't geluid iets minder "brosserig van.

Ah hier kan ik wat mee :) Idd BR8 heeft ook COSM evenals GP100 enzo. Ja idd dat brosserige.. dat heb ik bij de lead een beetje weggekregen door er oa. een Chorus op te zetten zonder rate dat ie niet 'draait' zeg maar, en een redelijke depth (40% ca.) en dan met de predelay de toon beinvloeden, dat je in een bepaald punt van de golf zit zeg maar. Maar toch.. kan idd beter. Die ToneLab hoor ik niets dan goeds over en de Pod weleens geprobeerd in een studio, maar kon d'r weinig mee eigenlijk. Damn moet ik al weer iets nieuws kopen haha.. Tonelab. :) Ik heb mn Engl-rack wel thuis staan met rec.-outs maar da's ook zo'n gedoe steeds. Ik wil gewoon op de bank ploffen en binnen handbereik een cool geluid hebben zonder te veel gedoe.
Kzal eerst maar weer es met de presence gaan EQ-en, maar ook es op zoek naar een Tonelab ja. Klinkt cool. Maar het moeilijkste vind ik nog een balans te vinden tussen een goed slag- en sologeluid in de mix. Dat alles duidelijk los van mekaar te horen is zonder te grote volumeverschillen.

Maarreh bedankt maar weer he! Erg gewaardeerd :)

grtz

Frank

c.hultermans
11 september 2004, 19:17
hey Frankie,

Wederom een leuk stukkie muziek!!!! Over t geluid kunnen we uren twisten, maar dat is een kwestie van smaak. Ik weet wel dat mijn volgende muziekstukken niet meer met de speakersimulatie vd ENGL worden opgenomen, dat moet met een POD of zoiets beter kunnen...

Uiteindelijk gaat t mij om t spel, en je feel, vibratie, chops etc. waardeer ik wel!!!!

Ok, Manke, Kranke, luie Franke

Grtz,

Conmuis

FrankS
11 september 2004, 20:05
Conmuis! :-D Haha thanx maar ik wou puur ff tips over de mix tussen en het slag- en sologeluid op zich, dat vind ik altijd het moeilijkste met die Boss cq. directe opnames. Mn stack lukt me het prima mee, maar die Boss is niet echt super ofzo. En de opname is puur maar wat gepiel hoor ;) Tof iig dat je dat tof vindt hehe.

grtz

\m/FRNK\m/ 8-)

En op verzoek dan maar met drums :

http://members.home.nl/frnk/soundcheckdrums1.mp3

LOL en neem het niet te serieus ;)