PDA

View Full Version : leuke g-major ideetjes???



Nocki
11 september 2004, 14:29
iemand nog leuke G-major ideetjes?

gewoon om eens mee te spelen. leuke presets. bv een pitchshifter te bedienen met je voet. waarbij je 2 tonen (een 1 octaaf beneden en een 1 octaaf boven) naar elkaar toehaalt die elkaar kruisen of je normale toon en verder gaan ofzo. of andere leuke geluidjes... laat eens horen wat jij ermee uit haalt...

Nocki

skabouter
11 september 2004, 17:06
de dual delays van de G-major vind ik wel leuk. kan je 2 delays over elkaar heen laten gaan, met elk aparte instellingen enzo.

wat ik ook veel doe, en wat erg leuk is is een grapje met een G-major en een boss Gx-700. ik stel mijn voetboard dan zo in dat als ik op de control knop druk, dat hij een lange delay (lange tijd, veel feedback) uit de GX aanzet. maar tegelijker tijd stel ik met die ctrl knop bij de gmajor de delay tap tijd in (moet ik wel 2x tappen), en die gaan dan door elkaar......

sla je dus een noot aan, druk je 2x gericht op de ctrl knop, krijg je 1 lange wijde delay. en (afhankelijk van je tapsnelheid) krijg je daar dan weer die delay uit de G-major doorheen, en die "lopen" dan om elkaar heen.

ok, ik lees net dat het nergens op slaat wat ik hier beschrijf, nogal moeilijk. maar ik zal het eens op nemen, en als iemand dan ff kan hosten kan ik het hier laten horen..............

Nocki
12 september 2004, 12:41
Hoi.

ik kan dat idee met die pitchshifter geloof ik niet doen. kon dacht ik wel met de g-force. tis weer even wennen als je minder kan dan je gewend bent... :-)

wat ik wel kan. is bv met het expressie pedaal een fx aan zetten en uit zetten.

je zou dan kunnen kiezen met het expressie pedal welk effect je wilt.

bv flanger of phaser.

phaser is dan bv 0% 50% 100%
flanger is dan bv 100% 50% 0%

dan kan je switchen.

je kan ook 90 /100 % doen. zodat je mid range vrij van fx is. maar nu is op 50% het punt waarop je 2 fx signelen teglijk hebt...

NOcki

Nocki
12 september 2004, 17:52
twordt nogal een eenzijdige draad... :-) maar dat idee met die pitchshifter met 2 stemmen naar elkaar toe en van elkaar af met een sweep van het expressie pedaal is mogelijk... heel leuk... klinkt net een orgel.... (met mn overdrive pedaal)

ik heb nu op alle presets die ik heb de mogelijk heid er een effect bij te mixen. dit is over het algemeen een phaser die ik erbij doet. of een pitchshifter of octaver... werkt heel leuk.

zo heb ik onder elke preset (10) dus een extra preset) dus bij elkaar 20 presets. wil ik het effect weer uit hebben klik ik op hetzelfde preset en dan is het wee rnormaal tot ik het expressei pedaal weer gebruik...

NOcki

skabouter
12 september 2004, 18:46
maar nu is op 50% het punt waarop je 2 fx signelen teglijk hebt...NOcki

bedoel je dat als het exp pedal in het midden (50%) staat ? maar das toch nauwelijks te doen...........

Nocki
12 september 2004, 19:58
dat is in principe nauwelijks te doen. maar je zou kunnen zeggen dat

uit 0 mid10 en aan 100 is. en voor het andere effect.
uit 100 mid 90 en aanb 0 is. dan heb je van 10 tot 90 overlappend....
dan moet dat zeker werken....

want met percentages moet je eigenlijk niet werken... maar gewoon met aan en uit.

NOcki

wimmeltje
15 september 2004, 14:49
Hey Nocki,

Heb je al een G-Major?? Interesse in een G-Force :-D ???

Nocki
15 september 2004, 18:20
Hee Wimmel.


nou het is erg behelpen hoor met zo'n g-major. je kan haast niks instellen... die G-force blijft je van het... maar ik zal het er helaas nog een tijdje mee moeten doen...

Nocki

wimmeltje
17 september 2004, 15:04
wat vinden jullie allemaal van de chorus, pitch, delay en reverb van de G-Major?? Ben erg benieuwd.

Nocki
17 september 2004, 18:31
ben ik dik over tevreden. alleen de tap tempo delay ben ik nog geen fan van. bij mn dd-5 van boss ging dat perfect maar bij deze niet...

Nocki