PDA

View Full Version : Octave pedaal werkt niet naar behoren



AlterEgo
11 september 2004, 13:18
Ik heb net een Boss OC-2 gekocht, maar als ik em aansluit en bij volume en oct 1 allebei half open zet en de laagste snaar aansla, begint mijn versterker te flippen. Eerst hoor je die lage toon uit octaver en daarna weer normaal en dan blijft ie zo flippen. Wat kan je hieraan doen? Ik heb een cube 30 en een ibanez gsa

AlterEgo
11 september 2004, 13:24
en nog een vraag: wat is het verschil tussen de oc2 en oc3?

Mitch
11 september 2004, 13:48
Wat kan je hieraan doen?

Nou, teruggaan naar de winkel bijvoorbeeld.

Nocki
11 september 2004, 15:22
de octaver heeft moeite met tracken va de toon. zelf gebruikte ik m zo. middelste knop (originele toon) op 3 uur. en de rechtse knop (-1octaaf) op 12/1 uur.

ik gebruikte dan beide ellemten of het treble pickup bij lage tonen en bij hoge tonen meer het nek pu.

hij heeft moeite met tracken en je meot dus niet meer dan 1 toon tegelij aanslaan en ook niet gaan benden enzo... het is een leuk pedaal als je de beperkingen kent.

NOcki

Dirk_Hendrik
11 september 2004, 15:46
Ik heb het met octavers nooit anders gekend dan dattie m'n lage e niet lekker trok.

AlterEgo
11 september 2004, 17:24
ik wist die beperkingen niet, dus was teruggegaan naar feedback en heb een demonstratie gehad :)

birt
11 september 2004, 18:06
de nieuwe POG van EHX geeft die beperking dus niet 8-)
spijtig dat die zo duur is

Dweezman
11 september 2004, 18:21
weet ik dat ook weer, die van mij doet dat dus ook... Vind het maar niks. Gelukkig is 'ie van onze bassist. :wink:

Speeddemon
11 september 2004, 18:53
Een compressor ervoor zetten helpt.
Hij vindt 't namelijk leuker als ie een gelijkmatig(er) volume aangeleverd krijgt. Dan trackt ie beter. :wink:

(heb zelf een OC-2 Octaver (let op die R!), MIB, MIJ) 8-)

AlterEgo
11 september 2004, 19:02
Weet iemand nog leuke nummers voor met de octaver

H.Manback
11 september 2004, 19:08
Voor zover ik weet kan je een hele lading nummers van the white stripes daarmee spelen, maar of het leuk is, is subjectief :D

AlterEgo
11 september 2004, 19:26
White stripes is leuk, maar wat nog meer?

H.Manback
11 september 2004, 22:10
Dat was het :razz:

Nee, voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten, aangezien het volgens mij :amp: vrij weinig wordt gebruikt (maar misschien luister ik niet goed genoeg hoor).

Oh, en als ik het goed heb is de OC-3 trouwens polyfoon (nee je kan er geen ringtones afspelen :cool:). Met de OC-2 worden akkoorden nooit clean voor zover ik weet, iemand ervaring met beide modellen?

Nocki
12 september 2004, 00:51
alleen ervaring met de oc-2 helaas. maar het is een leuk pedaal. ik gebruikm vaak voor solo's en voor rifffs. als je zn beperkingen kent is het eengeweldig ding

NOcki

niels_r
12 september 2004, 12:35
Ik heb de OC-3, alleen heb ik hem nog niet met gitaar geprobeerd. Voor bas is het in ieder geval een erg fijn apparaatje. Met de OC-2 heb ik geen ervaring, maar volgens mij heeft die alleen instellingen voor het niveau van het originele signaal, octave 1 en octave 2. Op de OC-3 heb je 3 modes: drive, oc-2 en poly.

OC-2 mode: octave 1 + octave 2
Drive mode: overdrive + octave 1
Poly mode: octave 1

De poly mode is voor bas niet echt bruikbaar.

habberdoedas
12 september 2004, 19:22
:roll: Probeer met je vingers octaven te spelen. Klinkt stukke beter als dat pedaaltje...

Dirk_Hendrik
12 september 2004, 20:19
Sommige van die noten zitten niet op mijn gitaar. Dan kan ik ze dus ook niet met mijn vingers spelen.

habberdoedas
16 september 2004, 13:32
:-D Daar heb je ook weer gelijk in Dirk Jan met je vingers ben je beperkt tot een octaaf

pimpdoll
26 september 2004, 10:21
met de octaver kan je Jimi hendrix mee spelen, hij gebruikte hem namelijk ook veel.