PDA

View Full Version : GEAR MEETING zaterdag 23 OKTOBER 2004 GRONINGEN



Pagina's : 1 2 [3]

Soul Grinder
15 oktober 2004, 20:30
niemand een 7-snarige mee??

jammer hoor
Ik heb wel een 7-snarige gitaar, maar ik kan zoals ik al zei helaas niet.

andy
16 oktober 2004, 02:05
In je eigen stad, in je eigen repetitieruimte.......... :wink:

schwalbe
16 oktober 2004, 14:45
Met een beetje mazzel is er een jamsessie in het ORKZ op de 23e, dus dan kan men daarheen na afloop.
Ik hou jullie op de hoogte.

Anders Destium
16 oktober 2004, 20:07
niemand een 7-snarige mee??

jammer hoor

Mijn 7snarige ligt bij de gitaarbouwer volgende week ivm aanpassing van mijn schakelschema en piezo, sorry :)

Ik moet zeggen dat er niet veel nieuws onder de zon is hoor, op de lage snaren (qua toon) speel je net als normaal! Het is meer dat je je pols heel erg maf moet draaien in het begin om ook op de hoge E nog uit de voeten te kunnen :lol:

SiNiSTRaL
17 oktober 2004, 10:47
nog 8 n8tjes slapen
om je voor te zijn: nog 6 nachtjes slapen

wietse
18 oktober 2004, 06:35
leuk een meeting op een plaats waar het spookt :-D had je dat niet eerst hier kunnen vertellen ,en niet op musicians?
ik kom nog steeds wel :-D


Posted: 2004-10-17 21:03
--------------------------------------------------------------------------------
Gaat goed met al die topics.
Maar ik heb er wel een.
Jaren terug was ik beheerder van ons repetitieruimtecomplex in Groningen. Het Viadukt. Dat is al een beetje spooky, vanwege alle maffe geluiden. Maar die worden meestal veroorzaakt door de auto"s die erover heen rijden. (Viadukt, naam zegt het al, ligt onder de ringweg.) Voordat het repetitieruimtes werden, was het Viadukt een jongerencentrum dat later dicht moest, omdat hard drugs dealers er hun handel dreven en er veel junks kwamen.

Er gebeurden wel eens rare dingen, er werd aangebeld, stond er niemand voor de deur, regelmatig ging slechts een van de twee telefoons over, wat al vreemd is, maar dan was er ook nooit iemand aan de lijn.
De beheerder die er voor mij zat, zei een keer tijdens een werkoverleg dat het spookte in het Viadukt, maar dat werd wat weggelachen.
Maar goed ik voelde me er nooit op mijn gemak. Als de laatste band de deur uitging was ik ook altijd snel pleite.
Op een avond sta ik met een bandlid in de grote zaal een potje te tafeltennissen na de repetitie.
Ik zie uit mijn ooghoek ineens een stuk rokerige ruimte met daarin diverse mensen die roken en bier drinken. Ik kijk goed en natuurlijk: NIKS. Maar mijn bandlid kijkt me met open mond aan en zegt: "Zag jij dat ook". Hij had precies hetzelfde gezien als ik.
Ik vond het echt een heel maffe ervaring, ik geloofde er zelf nooit in. Wij kwamen tot de conclusie dat het junks moesten zijn die dood waren en hun plekje weer kwamen opzoeken. Je moet toch wat verzinnen.
Maar uiteraard werden we voor gek uitgemaakt.

Jaren later was ons TV station op zoek naar spookverhalen in Groningen. Dus ik wees die redactie op het Viadukt. En een verhalen dat er los kwamen. Een complete band die gestopt was omdat er "iets" door de oefenruimte wandelde, een stoere metal drummer die zich doodgeschrokken was toen hij een hand op zijn schouder voelde etc etc.
Maar opvallend is dat er de laatste tijd geen verhalen meer over zijn. Misschien dat de geesten van dode junks zich na veel verbouwingen en zo zich er niet meer zo thuis voelen.

Anders Destium
18 oktober 2004, 09:19
Wie neemt een camera mee, dan wordt "het Viadukt, the Gathering" een nieuwe spooky lowbudget thriller... Blair Witch iemand :D

andy
18 oktober 2004, 10:19
Ghehehehe.
Maar vreescht niet, het spookt er de laatste jaren een stuk minder. :-D

harrie-beton
18 oktober 2004, 20:25
ik neem een Digitale video camera mee. geluidsopnamen met adat laat ik zitten. dat is teveel werk.
als je een amp op volle sterkte wil horen moet je komen.

de video zet ik online.

Soul Grinder
20 oktober 2004, 19:39
Ik denk dat ik misschien toch nog wel kan komen kijken.

schwalbe
21 oktober 2004, 10:25
Met een beetje mazzel is er een jamsessie in het ORKZ op de 23e, dus dan kan men daarheen na afloop.
Ik hou jullie op de hoogte.

De jamsessie gaat door, maar begint pas om 22.00 :-?
Backline is uiteraard aanwezig, maar waarschijlijk wel met crappy gitaarversterker..

SiNiSTRaL
21 oktober 2004, 11:48
Ik denk dat ik misschien toch nog wel kan komen kijken.

inshrijving is al gesloten toch? (zie praktisch3e zaken topic)

andy
21 oktober 2004, 13:05
Nu wel ja, maar Soul Grinder staat gewoon op de lijst. Meeting wordt nb in "zijn" repetitieruimte gehouden. Dusssss. :lol:

Soul Grinder
21 oktober 2004, 16:04
Ik denk dat ik misschien toch nog wel kan komen kijken.

inshrijving is al gesloten toch? (zie praktisch3e zaken topic)
Oh, hehe.... ik wist niet eens dat je je moest inschrijven. Ik dacht gewoon dat iedereen van dit forum mocht komen kijken. :razz:
(ik had niet het hele topic doorgelezen)

andy
21 oktober 2004, 19:44
Maar goed geregeld dus. Je staat er op.

Harry
21 oktober 2004, 20:18
zijn er mensen die wahwah's meebrengen? Zo ja wil ik er wel een paar vergelijken als het mag. Geldt ook voor andere spelepedaaldingetjes trouwens.

skabouter
21 oktober 2004, 20:26
ik heb een 100% versatile midi-wah wah in mijn GX-700. ik vind het een prima ding, en ook Michael beaamde laatst nog dat ie lekker klonk.
die gaat mee, kan je uiteraard uitgebreid testen en horen !

pikasso
21 oktober 2004, 20:42
Nu wel ja, maar Soul Grinder staat gewoon op de lijst. Meeting wordt nb in "zijn" repetitieruimte gehouden. Dusssss. :lol:

Wie is dat dan??

skabouter
21 oktober 2004, 21:06
die gast in wiens oefenruimte we de meeting houden, duh :roll:

Soul Grinder
21 oktober 2004, 21:09
die gast in wiens oefenruimte we de meeting houden, duh :roll:
Ho even, jullie begrijpen Andy denk ik verkeerd.
Het Viadukt is niet van mij, hoor. Ik repeteer er met mijn band.

Mr.Bluesbreaker
21 oktober 2004, 22:37
@ Harry- ik neem mijn Teese RMC-1 mee, prik hem maar in een amp in als je wil.

Negative K3 fan
21 oktober 2004, 22:39
zijn er mensen die wahwah's meebrengen? Zo ja wil ik er wel een paar vergelijken als het mag. Geldt ook voor andere spelepedaaldingetjes trouwens.

tuulk, aan mijn spullen mag je wel zitten, als er maar niemand gaat klooien door power en standby tegelijk aan te gooien of te fucken met de impedanties etc.

harrie-beton
22 oktober 2004, 11:17
in mijn pod xt zit ook een wah wah, die is een beetje te braaf vind ik.
probeer maar. Eigen gitaar meenemen.

ja, ik speel linkshandig

andy
22 oktober 2004, 12:57
Ik heb hier nog een Morley liggen.
Moet die mee?? Anders laat ik hem thuis verder verstoffen. :razz:

wanna1
22 oktober 2004, 13:09
Ja die wil ik wel eens proberen Andy,

Ik neem mijn Dunlop ook mee Harry

andy
22 oktober 2004, 13:12
Ik neem de rest van mijn effecten ook wel mee. Maken we er ook nog een halve pedalen dag van. :wink:

skabouter
22 oktober 2004, 13:30
achja, das ook gear he :roll:

Harry
22 oktober 2004, 15:03
da's mooi!!! Kan ik het een en ander mooi even uitproberen op mijn eigen spullen. :)

skabouter
22 oktober 2004, 15:43
sja, mijn wah zit vast in mijn rack, dus dan zal je amp naast die van mij moeten. maargoed, er zijn zat losse wahs hoor ik al :)

Bouke
22 oktober 2004, 16:35
Hey,

Ik denk, kom laat ik eens een lijstje maken van hetgeen ik allemaal meesleep, Bij deze...

- Fender Super Reverb (clean/low/mid gain vintage amp)
- Fender Twin Amp (met PodXt als pre-amp en met homemade powersoak)
- Homemade verdeelbakkie voor 1 gitaar > 4 amps (geen switch)

- Fender Strat '70 RI met Fralins en neckswitch
- Ibanez Artcore AFS 75

Mijn pedalenplankie: (fx evt. los te testen door derden indien gewenst)

- CryBabyCry! (=bovenste stand - Shut the fuck up Baby! is onderste)
- Boss TU2 (tunah!)
- Barber LTD (low gain od)
- Barber DD (od)
- Danelectro Rocky Road (leslie fx)
- Ibanez DE7 (delay/echo)
- Boss GE7

Verder nog m'n wirelessding, oordoppies, kabels, stekkerbakken, batterijen, pennen, gebruikte snaren, verropte plectra, koffers en.... twee man personeel (met ook wat eigen spullen) :D

Dus. Tot morgen dan maar...

Bouke

maisy
22 oktober 2004, 16:44
Veel plezier morgen!








en nu maar wachten op de foto's :roll:

andy
22 oktober 2004, 18:09
We zullen ons wel vermaken, maar thanx. :wink:

Anders Destium
22 oktober 2004, 19:20
Wie neemt er allemaal een fototoestel mee? Ik bedenk me net dat die van mij "verderop" ligt :oops:

ieme
22 oktober 2004, 19:26
NOG 1 LANGE NACHT!

wietse
22 oktober 2004, 19:30
Wie neemt er allemaal een fototoestel mee? Ik bedenk me net dat die van mij "verderop" ligt :oops:
tja wil die praktica van me wel laden maar dan duren de foto's effe :-D
en mn'n digitale passen niet veel foto's op.

Harry
22 oktober 2004, 19:44
ik neem een digitale camera mee. Hopelijk is de lens bestand tegen al die rotkoppen :razz:

andy
23 oktober 2004, 01:18
Ik zie jullie morgen. Harry Beton zou iig foto"s maken. Maar hoe meer hoe beter.

BartL
23 oktober 2004, 01:31
Veel plezier allemaal morgen :)

andy
23 oktober 2004, 01:39
Dank je Bart, Heerlen Groningen is maar 4 uur rijden. :wink:

BartL
23 oktober 2004, 01:54
4,5 uur als je nog geen auto mag rijden :-D

skabouter
23 oktober 2004, 02:56
NOG 0 NACHTJES SLAPEN :D :D :D

goddamns, mijn ouders zijn week weg, met de camera. ik kan geen foto`s nemen.

(kan iemand anders ff wat foto`s van marieke nemen dan ? :-D )

ieme
23 oktober 2004, 10:15
Ik heb zoveel spullen mee, daar past geen camera meer bij!