PDA

View Full Version : Line6 Stompboxes (DL4, FM4 en MM4)



cosmos
10 september 2004, 23:10
Hi Y'all,

Ik was eigenlijk benieuwd naar jullie meningen over de Line6 stompboxes, en dan met name de DL4, FM4 en MM4. Hoe vinden jullie ze in het gebruik? Op Harmony Central lijken een boel gebruikers problemen te hebben met het functioneren ervan, maar is dat echt zo erg? En is dat expressie pedaal aan te raden?

Ik hoor t graag!

Groeten,
Cosmos

DREAMMACHINE
12 september 2004, 20:40
mmh weinig reacties he??
nou laat ik maar ff snel wat zeggen: afgelopen vrijdag de dl-4 getest!
super! gewoon prima in orde.. niet te veel , niet te weinig! maar dan die knoppen he! ik ben gewoon bang ze aan te raken man! die zijn echt waggel!
...en voor 300 euro ( feedback rotterdam!) hoop ik toch wat meer zekerheid te krijgen over mn delaytje.. dus toch maar ff verder kijken voor een uitgebreide delay met loop en reverse ( weet iemand een alternatief?).. of een keer tegen een koopje op marktplaats oplopen, maar dat is vrij lastig met de dl4....helaas ( tip!)
en met die knoppen zal natuurlijk voor de andere stompboxes van line6 ook wel gelden.
Op HC lees je er trouwens geregeld over dat ze echt kapot gaan, maar hier is er volgens mij niemand met die ervaring of wel? .. ( om het topic ff nieuw leven in te blazen!)

bluegate
13 september 2004, 00:49
Ik heb een DL 4 gehad.
Heb ik weer teruggegeven, er zit namelijk een software fout in.
Mijn band speelt Rock & Roll, dus ik deze gekocht voor de MultiHead echo.
Klonk fantastisch echter ik kon de patch zoals ik hem had gemaakt met
geen mogelijkheid opslaan.

Emails naar reparateur in België gestuurd, die kon mijn patch op zijn
DL-4 ook niet opslaan.
Met deze emails naar de winkel en heb mijn geld teruggekregen.

cosmos
13 september 2004, 09:42
Ik heb vorige week iemand op een podium ermee (DL4) zien spelen en ze klinken toch wel te gek. Maar als het dan toch zoveel geld moet kosten, dan vind ik het een beetje beroerd dat ze blijkbaar niet echt road-steady zijn.
Maar ook dit is weer raar, aangezien je een hoop muzikanten ziet met die Line6 apparatuur, dus het zóu toch best moeten kunnen....

DREAMMACHINE
13 september 2004, 10:22
tuurlijk kan het! je moet er gewoon iig geen biertje overheen gooien en al helemaal niet je zanger er bovenop laten staan, dan kan er in principe weinig misgaan.

( 2 okt. maar ff naar musikproduktiv vlooienmarkt, misschien dat ze er daar nog een hebben...)

elmark
13 september 2004, 11:24
hoi cosmos,

ik heb zelf de dl-4 (delay) en fm-4 (filter) modelers in mijn pedalenkist, en ik doe ze voor geen goud weg! ze zijn gewoon stevig gebouwd, ze doen wat in de specs staat en ze zijn al lange tijd betrouwbaar 'on the road', tijdens repetities en thuis gebruik. Ze hebben me nog niet tijdens livegigs in de steek gelaten en ze komen erg goed door de mix. Ik sluit ze allebei aan op mijn voodoolab pedal power2, maar losse line6 adapters kan natuurlijk ook. De dl-4 heb ik trouwens nieuw gekocht in duitsland, de fm-4 2e hands via marktplaats.

en wat betreft die fragiele plastic knopjes, valt allemaal reuze mee, zolang je maar 'normaal' met je gear omgaat hoef je niets te vrezen. En met het opslaan van presets heb ik ook geen problemen. Er zijn natuurlijk altijd betere opties, maar dit soort spul wordt niet voor niets door zoveel 'bekende' gitaristen gebruikt! Het is gewoon makkelijk in gebruik, betrouwbaar, 3 a 4 presets en live bereik je er een goed resultaat mee.

En als het je niet bevalt, verkoop je het toch weer, genoeg kopers! :wink:

bluegate
13 september 2004, 12:10
@elmark

Misschien kun jij het nog eens testen.
Selecteer MultiHead.
Zet met de knoppen kop 1-2 uit en kop 3-4 aan.
zet speed op 3 en mix op 4.
Sla dit nu op.
Als je nu naar een andere preset gaat, en vervolgens deze weer oproept,
zul je zien dan kop 1-2 weer aan staan.

cosmos
13 september 2004, 14:42
Hi elmark,

Thanks voor de info. Kun je me vertellen waar je de FM4 voor gebruikt? Is het bruikbaar in band-verband, of vooral zo'n "af-en-toe een geinig geluidje" - apparaat?

Enneh, hoe zijn die prijsverschillen ten opzichte van Duitsland?

elmark
13 september 2004, 16:48
't is maar natuurlijk waarvoor je de fm4 wilt gebruiken..er zit van alles in: filters, wahs, synths, ring mods, je kunt er erg veel uit halen! tot nu toe gebruik ik vooral de wahs en de filters. Vooral een kwestie van vele uren uitproberen en kijken welke instellingen je bevallen voordat je ze opslaat.

Mijn muzieksmaak is vrij breed maar als referentiepunten bij zo'n fm-4 kun je denken aan bv: the mars volta, john frusciante van rhcp, incubus, radiohead etc etc. dit zijn iig artiesten uit mijn lievelingsstraatje! Dus of je koopt zo'n filter modeler omdat je muziek erom vraagt (funk b.v.) ....of je koopt 'em omdat je gewoon graag een breed spectrum van fx wilt hebben en op die manier als jouw nr erom vraagt...je het ook kunt toepassen en je eigen sound creeert!

Nifter
14 september 2004, 09:56
Wat ik me dus afvraag:

Die effecten van die stompboxes, zijn die gelijk (of vergelijkbaar, in kwaliteit) met die van de POD? Met de prijsdaling van die POD XT zou het dan toch de moeite waard zijn om een PODje op je pedalboard te duct-tapen met een line selector ofzo, en lekker presetjes met alleen effecten gebruiken. Ik ben zelf namelijk geinteresseerd in zowel het modulatie als het delay pedaal, maar vind twee van die pedalen behoorlijk overdreven.

Cheers.

jaywalker
14 september 2004, 17:12
Ik heb nu een paar maanden de dl-4

Bevalt me prima. Delays zijn realistisch en klinken niet echt digitaal (tenzij je digital delay etc selecteert). Knoppen zijn gewoon stevig. Als je normaal met je gear omgaat zijn ze net zo funtioneel als alle andere knoppen.
de Taptempo is idiaal voor kleine aanpassingkjes.

Hij is gewoon stevig, degelijk en goed klinkend

Die fm-4 lijkt me ook zeer leuk, ik zal eens kijken of ik daar nog een mooie deal van kan vinden :D