PDA

View Full Version : beste gitaar-straps



Zmurph
10 september 2004, 22:59
Ik heb last van gas.... morgen eens de baan op voor een nieuwe strap. Het moet een zwart leren worden, die lekker comfortabel zit.

Ik heb 3 gitaren (waarvan 1 bass) en nog geen strap-locks.

Blue Note of een Levys?
Zijn alle banden ngeschikt om 'later' van straplocks te voorzien?>

En waar hebben ze de grootste collectie?
Wellicht dat ik morgern even naar Mupo in Zwaag rij... ff Googellen leert dat ze iig Levys hebben.

Zelf woon ik in Nieuw-Vennep (vlak bij Schiphol), maar ik weet geen goed gesorteerde gitaarwinkels in de buurt. 'De buurt' strekt zich uit van Amsterdam tot Rotterdam.

Ben ook in de markt voor een Roland Cube, een metronoom en een tuner. Ben nog maar een beginner... kan eigenlijk nog geen akkoord spelen .... :-?

Blijepanda
10 september 2004, 23:18
Ben nog maar een beginner... kan eigenlijk nog geen akkoord spelen .... :-?

Waarom heb je dan drie gitaren :???:

Zmurph
11 september 2004, 07:52
Waarom heb je dan drie gitaren :???:
Je weet toch hoe dat gaat?? Dá's nou GAS!! :-D

Harry
11 september 2004, 14:01
kijk even op gitaarnet, daar staan wel adressen van winkels bij jou in de buurt

Zmurph
11 september 2004, 14:06
kijk even op gitaarnet, daar staan wel adressen van winkels bij jou in de buurtBèst goed plan, eigenlijk...

Blijepanda
11 september 2004, 17:48
Waarom heb je dan drie gitaren :???:
Je weet toch hoe dat gaat?? Dá's nou GAS!! :-D

Dan zou ik even bij de dokter langsgaan, want volgens mij ben jij een extreem geval :wink:

m^rton
12 september 2004, 17:30
kijk even op gitaarnet, daar staan wel adressen van winkels bij jou in de buurtBèst goed plan, eigenlijk...

Laatst was er toch zo'n gast die daar een site voor had. Moet je even bij sites kijken. Die had een site waar 'alle' winkels op provincie gesorteerd waren.

Edit: Misschien ben je lui: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36064

Zmurph
12 september 2004, 17:39
Laatst was er toch zo'n gast die daar een site voor had. Moet je even bij sites kijken. Die had een site waar 'alle' winkels op provincie gesorteerd waren.

Edit: Misschien ben je lui: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36064Cool! Die site kende ik niet. Donderdag gelijk even naar een Behringer clinic in Lisse. Da's zo vlakbij, dat kan ik bijna p!sse ;-)
Wist niet eens dat daar een muziekwinkel zat.
Mijn dank is dan ook aanzienlijk.

Jasper5150Lok
13 september 2004, 18:51
Je kunt ook goedkoop straps (of zelfs hele drumstellen en racks en speakerkasten) kopen bij thomann.de
Kost je 8 euro verzendkosten en het is er vaak binnen een week, en hoe groot je verzending ook is, kost altijd maar 8 euro verzendkosten. Ik had samen met iemand een keer allerlei standaards, snoeren, microfoons en troep gekocht, werd met een busje gebracht (twee knoeperds van dozen), en ook maar 8 euro verzendkosten.
Wel natuurlijk altijd vermelden bij opmerkingen dat je het graag vantevoren wil horen als de verzendkosten hoger uit vallen.

vulvasonic
20 september 2004, 19:34
Ga naar een schoenenmaker, koop een stuk goed leer op lengte en jas er twee straplocks doorheen. Is niet meer te verstellen, maar het gaat nooit meer kapot.

BLOK182
20 september 2004, 19:54
Heb een hele dikke gevoerde bluenote, met straplocks, en ik zou SERIEUS balen als die gejat zou worden, echt heerlijk ding, en ook met zware gitaren krijg je niet snel last van je schouders en kan je lekker lang spelen. Aanradertje dus. Niet goedkoop, toen rond de 80-90 gulden.

Sir Peckerkäse
20 september 2004, 21:07
een goedkoop nylon ding met hele stugge hard plastic uiteinden, het kost veel moeite om ze op die knoppen te krijgen maar ze zijn er dan vervolgens ook weer moeilijk af te krijgen

Zmurph
20 september 2004, 21:12
met straplocks
Moet ik me ook eens in verdiepen: straplocks. Ik heb (nu nog) één strap, maar 3 gitaren. Een setje straplocks bestaan uit 2 'pennetjes' voor in je gitaar, en 2 'slotjes' voor op je strap. Toch? OK.
Ik moet dus feitelijk 3 setjes straplocks hebben, om elk van mijn drie gitaren van een 2 'pennetjes' te kunnen voorzien. Ik hou dus 2 setjes 'locks' over. Dus kan ik nog 2 straps erbij kopen....
Klopt dat?
Zit er nog kwaliteitsverschil in de verschillende merken (?) straplocks?

Jasper5150Lok
21 september 2004, 00:50
Je kan ook gewoon de rubbertjes van de beugeltjes van grolsch nemen.... gewoon over je strap heen doen en hij zit vast als een deur... (tip van de dag)... enkele nederlandse sessiemuzikanten gebruiken het ook

Javaca
21 september 2004, 10:52
Dit werkt alleen bij straps met dunne uiteinden of grote strapknoppen.

Ik heb een nylon strap (autogordel style) met dikke leren uiteinden. Kostte maar 15,- en heb er veel lol van.

BLOK182
21 september 2004, 16:29
met straplocks
Moet ik me ook eens in verdiepen: straplocks. Ik heb (nu nog) één strap, maar 3 gitaren. Een setje straplocks bestaan uit 2 'pennetjes' voor in je gitaar, en 2 'slotjes' voor op je strap. Toch? OK.
Ik moet dus feitelijk 3 setjes straplocks hebben, om elk van mijn drie gitaren van een 2 'pennetjes' te kunnen voorzien. Ik hou dus 2 setjes 'locks' over. Dus kan ik nog 2 straps erbij kopen....
Klopt dat?
Zit er nog kwaliteitsverschil in de verschillende merken (?) straplocks?
Ja dat kan je doen. Wat ik dus doe is 1 goede band (die blue note) klikken op mijn 2 gitaren met straplocks, als ik live switch hou ik mijn band gewoon om en hang der wat anders aan :razz:

sickpunk
21 september 2004, 22:55
ik heb een levi's
29 euro ofzo... maar wel lekker comfortabel.. en zeker goeie kwaliteit!

Zmurph
21 september 2004, 23:02
Je kan ook gewoon de rubbertjes van de beugeltjes van grolsch nemen.... gewoon over je strap heen doen en hij zit vast als een deur... (tip van de dag)... enkele nederlandse sessiemuzikanten gebruiken het ook
Probleem is dat ik geen bier lust... 'Tuurlijk willen jullie me met alle plezier even aan wat rubber Grolsch-ringetjes helpen. Ik had een maat van mij deze zomer echter gevraagd om ff een paar Grolschjes op te slobberen, zodat ik 4 ringen had. Dat wilde die wel. De Grolsch viel een beetje verkeerd, (iets te snel gedronken, op een nuchtere maag, na een dag hard werken in de hete zomerse buitenlucht) dus ik was blij met mijn ringetjes, en hij was pissed as hell. Mèèèèn, wat was die bezopen zeg!
:-D

Negative K3 fan
22 september 2004, 09:52
na 2 liter bier zo bezopen???

Jeroenvanhulsteijn
22 september 2004, 11:23
k heb een bluenote, nylon met gevoerde band. superbreed. erg handig als je zware gitaren bespeeld (bv een basgitaar of sommige LP's). ik zou je wel aanraden een brede band te nemen. kun je langer achter elkaar spelen zonder last van je schouder te krijgen.

Zmurph
22 september 2004, 15:36
na 2 liter bier zo bezopen???De omstandigheden waren er naar.

scholier
2 oktober 2004, 21:25
heey bedankt van die tip over die rubertjes ik heb me vader gister gedwongen om die flesjes leeg te drinkenen die dingen werken echt goed :o ik heb zo'n nylonband en die viel steeds af als ik aan het spelen was en ik was al bang want ik heb donderdag een brugklasfeest waar ik moet/mag optreden en dat dat ding dan eraf zou vallen :-D

Luc-O
10 oktober 2004, 23:36
Je moet die DiMarzio cliplockstraps hebben, fantastisch systeem, gaat nooit kapot. Vai (onder anderen) gebruikt ze ook.

Zmurph
11 oktober 2004, 06:16
Je moet die DiMarzio cliplockstraps hebben, fantastisch systeem, gaat nooit kapot. Vai (onder anderen) gebruikt ze ook.
Ik kocht laatst een setje Schaller straplocks, en moet nog twee setjes hebben. En nog in elk geval één nieuwe strap. Zijn de DiMarzio's stukken beter?

Luc-O
11 oktober 2004, 12:47
Ja ik vind van wel, je doet hem er op en je hebt er geen omkijken meer naar. Maar ken je ze? Ze zijn namelijk nogal moeilijk te krijgen, ze moeten meestal besteld worden. Ze kosten 18 euro. Deze dus:


http://www.stringsdirect.co.uk/Catalogue/getImage.aspx?imageId=2211

Rewind
8 november 2004, 21:17
Laten die rugzak-clipjes niet snel los als je een beetje ruw staat te spelen, of over het podium aan het huppelen bent?

Wormaap
8 november 2004, 22:43
Laten die rugzak-clipjes niet snel los als je een beetje ruw staat te spelen, of over het podium aan het huppelen bent?
Dat vroeg ik me dus ook al af... Is dat wel'n beetje stevig? 'T lijkt me namelijk stukken makkelijker dan met'n gewone band wisselen.

Aca Ilic
10 november 2004, 19:15
Hey !

Ik sluit me aan bij sickpunk; Levi's zijn de( wat mij betreft tenminste) beste, en comfortabelste , van zeer goeie leer gemaakt. Net eentje MSS-2 model besteld (breed model, donker bruin met zwart €49), ik heb eentje met zebra print in winkel uitgeprobeerd ( hetzelfde breedte), en ik vind ze echt beste.By the way, ik respesteer iedere andere keuze van jullie,maar mijn advies is: ga niet op gitaarstrap beknibbellen , het is jouw schouder tenslotte, dus kies eens een lekkere brede strap. Levi's zijn ook geschikt voor strap locks, dus...

mvg
Alex

Baco
10 november 2004, 21:04
Get'm Get'm zijn nog altijd mijn favoriete straps. Comfortabel, deftige lengte en knappe designs. Ik heb er Schaller strap locks op zitten.

Kijk effe op www.tone-toys.com.

Ik zelf gebruik de volgende:

http://www.tone-toys.com/de/media/images/ge-cb-360

http://www.tone-toys.com/de/media/images/ge-ic-360.jpg

http://www.tone-toys.com/de/media/images/ge-bpc-360.jpg

zjanke
21 november 2004, 10:38
Gisteren m'n bestelling van stringbusters binnengekregen en daar zat dus een setje dunloks in. 0,80 pond, zeg maar 1,20 EUR en ik heb serieus staan schudden en duwen zonder dat m'n strap losliet. Het is plastic dus ik weet nog niet hoe lang ze meegaan, maar voor die prijs is een half jaar lang genoeg :wink:

Bluesbreaker
23 november 2004, 22:22
de beste gitaarband vind ik mn planet waves. Daar zitten de straplocks zeg maar aan de band vast, niet aan de gitaar, je klemt de strap om de strapbutton. Om hem te ontgrendelen moet je een pennetje indrukken en tegelijkertijd een schijfje losdraaien.

Luc-O
23 november 2004, 22:41
Om hem te ontgrendelen moet je een pennetje indrukken en tegelijkertijd een schijfje losdraaien.

Wat een gedoe... :D :lol:

Rewind
24 november 2004, 21:16
hehehe, beetje lui?

Ik heb een bas geleend van een vriend en daar zitten van die schaller straplocks op, die vind ik wel ideaal, alleen ze rammelen een klein beetje, maar daar heb je niet zo last van.

Bluesbreaker
24 november 2004, 21:30
Om hem te ontgrendelen moet je een pennetje indrukken en tegelijkertijd een schijfje losdraaien.

Wat een gedoe... :D :lol:

valt wel mee hoor, ik heb gewoon een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving gegeven :wink:

t is gewoon heel zeker als je je gitaar om je nek wilt houden

Blijepanda
24 november 2004, 23:47
Het klinkt wel heel handig; daar moet ik ook maar eens naar zoeken :)