PDA

View Full Version : light/medium overdrive voor accoordenwerk



jpb
10 september 2004, 19:46
Telecaster > MJM Blues Devil > Fat-Boost > bf Fender: Welke overdrive kan ik toevoegen voor accoorden? De MJM trap ik dan in voor leads. Moet ook goed klinken op lager/half volume van de amp. Suggesties??? Dank u.

Speeddemon
10 september 2004, 21:29
Je zult dus iets moeten zoeken dat niet teveel gain van zichzelf heeft, en behoorlijk complex kan klinken in 't midgebied.

Ik denk dan aan
Menatone Red Snapper
Boss OD-3 (evt. met Indy's "Wang Dang" mod)
Zoom PD-01 (niet als spam, maar gewoon omdat ie aan de eisen voldoet)
Marshall Bluesbreaker (ken ik niet goed, maar de omschrijving die ik ervan ken, zou eraan voldoen)
Marshall The Guv'nor (mk I)

Fuhgawz
10 september 2004, 22:47
De beschrijving van deze klinkt ook wel goed: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=38034

emeas
11 september 2004, 10:22
Misschien wel afgezaagd maar een Ibanez ts 9 reissue of oud maakt niet
uit, maar is zeer geschikt voor iets een randje aan rhytm gitaar, echt waar

jpb
11 september 2004, 11:48
De Snapper vond ik goed klinken op Luca's versterker (CVR) maar dan moet de scherpte er wel uitgedraaid worden. Ben bang dat het iets te veel hoog wordt bij mij (tele > fender)??? Ik hou hem wel in mijn hoofd.

De Barber ken ik niet; mischien idd een kandidaat.

Zoom begin ik niet aan (kan ik echt niet mee thuis komen :roll: )
Mischien die gemodde boss, maar die is niet TB en dat is mijn voorwaarde.

Emeas, mijn Blues Devil kan dat TS9-randje goed aan. Klinkt best goed in sommige situaties, maar het zal toch transparanter moeten; in ieder geval zonder mid-hump.

Op Musictoyz-forum zijn ze enthousiast over de TIM (Paul Cochrane). Jammer dat die hier niet te proberen is, want dat is ook een optie.

The search continuues............

Mitch
11 september 2004, 12:38
Een nieuwe ster : http://www.tonefactor.com/products.php?cat=10

Er zijn clips op de subdecay-site en die klinken erg goed !

Speeddemon
11 september 2004, 17:48
Zoom begin ik niet aan (kan ik echt niet mee thuis komen :roll: )

Dat vind ik toch echt een onnodige generalisatie die zeker niet geldt voor de 01 serie (en de Driver 5000).



Mischien die gemodde boss, maar die is niet TB en dat is mijn voorwaarde.

tb-boxje erbij, voila.

jaywalker
11 september 2004, 22:33
marshall bluesbreaker is idd hier goed voor, ik loop er al een tijdje naar te zoeken. Klinkt naar mijn mening heel vol en is goed voor akkoorden