PDA

View Full Version : Vinnie Moore_SHRED-Jam : Robbert v.d. Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
10 september 2004, 17:12
He jongens,


Ben ook even met deze backing aan de gang gegaan. Hoog shredgehalte dit keer...hou ik van op z'n tijd. :)

Hier is de link:

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000008523_proj.mp3

Groeten,

Robbert

Bosch
10 september 2004, 17:24
Zwaar te gek!

Inderdaad shred 8-) Maar laten wij ons daar aub niet voor verontschuldigen.

Heel mooi die overgang aan het begin in een tweestemmige lick.

Wat ik nou tof zou vinden, als je op een track als deze, iets meer 'out of key' zou spelen. Hierdoor wordt het minder (neo) klasiek en meer fusion.

Het einde is ook fris!

Grtz!

Shakeel
10 september 2004, 17:29
Hey Robbert heel tof :D Stukje bij 46 secs vind ik het gaafst.

Om maar in de woorden van Boudewijn te spreken:

'' Keep the shred alive '' :evil:


:wink:

FrankS
10 september 2004, 17:30
LOL djeeeezzz bastard!!! Dat RULED!!! Lekker 'clean' gespeeld ook, mooie 2e stemmen die extra sfeer toevoegen, funky slagje er in, en die bridge hehe. Dat eind is helemaal tof hey, je weet de toontjes mooi te plaatsen. En de sound vinnik persoonlijk super!!
Ik ga me bijna schamen dat ik mijn versie gepost heb :P

Maar petje af man!! Echt geweldig!

grtz,

Frank

Robbert v.d. Hanenberg
10 september 2004, 17:38
Bosch: Thanks man! 8-) Was idd misschien wel leuk geweest om er fusion-achtige dingen tussen te doen.

Shakeel: Thanks! spreek je! :wink:

Frank: Bedankt man! Jouw versie is echt wel te gek! Vette gitarist! Dus keep posting man! :)

krizz
10 september 2004, 18:04
Super! 8-) Echt cool, maar ik vind je 'emotionele kant' beter.

Ik heb er nou al 6 of zo...hehe

Robbert v.d. Hanenberg
10 september 2004, 18:11
Thanks! Tof! 8-)

Lacrimosa
10 september 2004, 18:18
hahah wat vet man!! :D

thumbs up!! :wink:

Robbert v.d. Hanenberg
10 september 2004, 18:22
Lacrimosa: Thanks! 8-)

c.hultermans
10 september 2004, 20:16
Wowwwwwww!!!! Ofschoon ik zelf een meer "Down to earth" speler ben, mag ik dit soort dingen graag horen!!!

Ik vind ook dat oa. JIJ in tegenstelling tot andere grote shredders hier, een geweldige vibratie/tone/ feel hebt, iets wat ik zelf het belangrijkste voor een speler vindt...

Enfin, zeer netjes en super gespeeld kerel!!!

Wederom;

Robbert for President!!! :wink:

Luc-O
10 september 2004, 20:55
Hey robbert, wederom erg knap gedaan, hoewel ik het geloof ik wel iets te 'pielerig' vind... Je hebt onmiskenbaar een eigen stijl, maar ik herhaal mijn eerdere 'kritiek' dat je die tap-arpeggio-truc te vaak toepast, waardoor het aanvankelijke 'wow'-effect teniet wordt gedaan...

@ Conrad: ik ben het niet helemaal met je eens, Robbert is zeker niet de enige 'shredder' hier met een goeie vibrato/tone/feel, Boudewijn, Roy Segers, 'newbie' FrankS, Swan, jijzelf etc doen er zeker niet voor onder!

c.hultermans
10 september 2004, 21:02
Hey robbert, wederom erg knap gedaan, hoewel ik het geloof ik wel iets te 'pielerig' vind... Je hebt onmiskenbaar een eigen stijl, maar ik herhaal mijn eerdere 'kritiek' dat je die tap-arpeggio-truc te vaak toepast, waardoor het aanvankelijke 'wow'-effect teniet wordt gedaan...

@ Conrad: ik ben het niet helemaal met je eens, Robbert is zeker niet de enige 'shredder' hier met een goeie vibrato/tone/feel, Boudewijn, Roy Segers, 'newbie' FrankS, Swan, jijzelf etc doen er zeker niet voor onder!

oa. JIJ bedoelde ik!!!! heheheh :D :wink:

Maiden Michiel
10 september 2004, 23:53
Oe dat dubbelstemmige: net of ik Malmsteen hoor!
Verder, supervet. Volgens mij is Robbert de nieuwe king of Sweeping Arpeggio's :)

Shakeel
11 september 2004, 10:35
Eerder king of tap/ legato arpeggios.. :wink:

sneez0r
11 september 2004, 11:39
Wat ik nou tof zou vinden, als je op een track als deze, iets meer 'out of key' zou spelen. Hierdoor wordt het minder (neo) klasiek en meer fusion.
Ik weet veel van klassieke muziek en bezit ook wel een bescheiden dosis klassieke harmonieleer, maar ik snap niet hoe je door buiten een toonaard te treden klassiek kan klinken. Verlicht me!

segers
11 september 2004, 11:55
Wat ik nou tof zou vinden, als je op een track als deze, iets meer 'out of key' zou spelen. Hierdoor wordt het minder (neo) klasiek en meer fusion.
Ik weet veel van klassieke muziek en bezit ook wel een bescheiden dosis klassieke harmonieleer, maar ik snap niet hoe je door buiten een toonaard te treden klassiek kan klinken. Verlicht me!

^Lees kerel, lees!!! :razz:

Hee Robbert te gekke jam man!! You maniak!!
We hebben al drie versies nu. Toch gaaf dat ieder zo zijn eigen stijl heeft en totaal anders klinkt 8-)

segers
11 september 2004, 11:57
Wat zeg ik 3?? Ik bedoel 7!!!! :-D

boudewijn
11 september 2004, 12:00
Ik weet veel van klassieke muziek en bezit ook wel een bescheiden dosis klassieke harmonieleer, maar ik snap niet hoe je door buiten een toonaard te treden klassiek kan klinken. Verlicht me!

Leuk dat je zo veel weet van klassieke muziek maar veklaar jij maar eens waarom het niet zou kunnen. :-D :-D
Wat vind je eigenlijk van het stuk want daar gaat het toch om.


Hey Rob je weet wat ik er van vind heb het al een paar keer gehoord en nog steeds vind ik m te gek subliem gewoon en dat voor zo'n l...... gast hahahahahahaha :-D :-D :wink: :wink:

Groet Boudewijn

Bosch
11 september 2004, 12:24
Wat ik nou tof zou vinden, als je op een track als deze, iets meer 'out of key' zou spelen. Hierdoor wordt het minder (neo) klasiek en meer fusion.
Ik weet veel van klassieke muziek en bezit ook wel een bescheiden dosis klassieke harmonieleer, maar ik snap niet hoe je door buiten een toonaard te treden klassiek kan klinken. Verlicht me!

^Lees kerel, lees!!! :razz:


Hahahaahahahe, ja hij heeft misschien verstand van klassiek, maar blijkbaar niet van lezen! :wink:

sneez0r
11 september 2004, 12:28
Wat ik nou tof zou vinden, als je op een track als deze, iets meer 'out of key' zou spelen. Hierdoor wordt het minder (neo) klasiek en meer fusion.
Ik weet veel van klassieke muziek en bezit ook wel een bescheiden dosis klassieke harmonieleer, maar ik snap niet hoe je door buiten een toonaard te treden klassiek kan klinken. Verlicht me!

^Lees kerel, lees!!! :razz:


Hahahaahahahe, ja hij heeft misschien verstand van klassiek, maar blijkbaar niet van lezen! :wink:
Fijn dat een volwassen man zo intelligent op een thread in kan gaan. Gelukkig weet jij zo ontzettend veel meer over muziektheorie.

Bosch
11 september 2004, 12:37
Nou sneez0r, je had je reply wat truttig geformuleerd ("verlicht mij"), dus je vroeg er een heel klein beetje om en idd: wat comments op deze buitengewoon vette mp3 zou wel van meer respect getuigen dan jouw eerste post. Deze mp3/topic is iig te vet om te flamen dus ...

Robbert v.d. Hanenberg
11 september 2004, 13:28
He jongens...THANKS! 8-)

Leuk dat op dit forum 'n vette pot shred(op z'n tijd) gewaardeerd wordt! :)

Sneezor: Je reply is idd wat vaag. Waarschijnlijk ben je in de veronderstelling dat ik in dit stuk "classical" wil klinken.

De enige passage die daar in dit stuk bijna naar "vraagt" is de bridge...

Die leid ik dan ook "harmonisch" in waarna ik 'n aantal "verminderde" lijnen speel...

Voor de rest was 't niet mijn bedoeling om dit nummer "total classical" in te jammen...vraagt de rest van 't nummer ook niet om.

De "neo-classical" vibe waar Wouter op doelt is dan waarschijnlijk ook puur gericht op "passage's"...en op 'n aantal technieken die je misschien in de neo-classical shred tegenkomt.

Waarschijnlijk heb je niet veel ervaring met 't "shredden"...buiten Malmsteen, Vai en Satriani om...hoeft ook niet, ieder zijn ding(alhoewel ik zeer graag naar klassiek mag luisteren)...maar 't zou je kijk op deze stijl wat kunnen verbreden.

sneez0r
11 september 2004, 19:32
Hoho, ik ken mijn shred ook wel. Ik heb zelf ook 'Mind's Eye' van Vinnie Moore, de eerste Becker en Cacophony, etc. Voor de rest ken ik nog wel meer shred, maar dat vind ik lang niet altijd interessant. Ik luister muziek in allerlei genres, ook jazz, fusion en pop. Het was ook niet echt een reply op jouw stuk, maar meer op het idee van Bosch.

FrankS
11 september 2004, 20:00
Het leuke van klassieke muziek is dat het niet alleen de barok en romantiek etc inhoudt maar ook bijvoorbeeld het im-en expressionisme. Daar werd best wel eens 'buiten' de toonsoort gespeeld hehe ;)
Maar wat Robbert hier neer zet is toch geweldig ofnie! :) Daar gaat het om vind ik.

Stratman70
11 september 2004, 20:40
Hey Robbert,

Geniaal man!

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/slayer%5b1%5d.gif

boudewijn
11 september 2004, 21:36
Hey Robbert,

Geniaal man!

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/slayer%5b1%5d.gif

Hey Strat ik wil ook die smily hebben man die is te gek hahaha :-D :-D

Megalodon
12 september 2004, 15:53
Hey Robbert,

Geniaal man!

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/slayer%5b1%5d.gif

Hey Strat ik wil ook die smily hebben man die is te gek hahaha :-D :-D

Als je de broncode van je ge-quote bericht even bekeken had, dan had je 'm al kunnen zien staan:


http://home.wanadoo.nl/e.kosters/slayer%5b1%5d.gif

Robbert v.d. Hanenberg
12 september 2004, 22:09
Stratman: Thanks! 8-)

boudewijn
12 september 2004, 22:58
Als je de broncode van je ge-quote bericht even bekeken had, dan had je 'm al kunnen zien staan:



:oops: :oops: :oops:

Ha ha ha grappig had echt geen idee nou bedankt :wink: