PDA

View Full Version : Gezocht: proggies om tablatuur te maken



D!NG3R211
10 september 2004, 16:12
Ben op zoek naar een goed programma om tablatuur mee te schrijven die opgeslagen worden in tekstbestanden. Heb nl zelf wat muziekboeken gekocht waar tablatuur in staat en die wil ik ff snel en makkelijk overnemen zodat ik ze als tekstbestand op mn pc heb (en dus niet een ingescande pagina! LoL).

Bij Voorbaat dank,

D!NG3R211

Megadeth
10 september 2004, 17:33
START->BUREAU-ACCESSOIRES->KLADBLOK

D!NG3R211
10 september 2004, 17:46
Bedankt Megadeth heb je proggie ff getest maar vond t niet echt snel en gemakkelijk genoeg om tablatuur over te nemen of zelf te maken. Iig heel erg bedankt voor je serieuze hulp op mn serieuze vraag. :stop:

Boxer text editor werkt nog makkelijker als kladblok maar die heb ie zeker niet Megadeth?? :sssh:

Bl44t44p
10 september 2004, 20:42
Probeer Power Tab Editor 1.7 eens! Je kan daarmee exporteren naar zowel ASCII als HTML [en ook MIDI] :)

Erg prettig programma, gebruik het zelf ook veel.

http://www.power-tab.net/downloads.php

D!NG3R211
10 september 2004, 21:32
Dat is het proggie dat ik zocht!! Heel erg bedankt!! Dit gaat sneller dan zelf een tekstbestandje maken regel voor regel. :seriousf:

Megadeth
10 september 2004, 23:03
Je moet gewoon eerst een leeg sjabloontje maken zoals dit:
http://home.planet.nl/~reits295/empty.txt
Vervolgens kan ik op deze manier in ieder geval 2 keer zo snel tabben als in een powertab editor.

Maiden Michiel
10 september 2004, 23:51
Dat kan wel zijn, maar Powertab heerst alles van de planken, ook Guitarpro.

Das Schaap
11 september 2004, 11:28
+1 8-)
Is ook veel handiger om dingen te leren enzo.

Spi6
11 september 2004, 21:17
ik vind zelf guitar pro handiger en overzichtelijker.

Maiden Michiel
12 september 2004, 11:55
Guitarpro speelt kut af, wel handig dat je drums in kan voegen trouwens.

telecastermaster
20 september 2004, 15:41
Guitar Pro all the way :)

Soul Grinder
10 oktober 2004, 16:42
Guitar Pro all the way :)
Powertab werkt veeeeeel sneller.

Guitarratje
15 oktober 2004, 09:50
Guitar Pro heeft zo zijn voordelen met het instuderen van muziek. Er zit een speedtrainer ingebouwd wat ideaal werken is. :lol:

Ik heb dat zo in de gauwigheid niet in Powertab kunnen vinden. Ook in Tableditor zit er geen.

Nog een voordeel is dat je Tabs als Bitmap kunt opslaan.

Nadeel vind ik in Guitarpro de pagina layout en de ogelijkheden om die aan te passen. Hoe dat in de andere programma´s is weet ik niet

telecastermaster
15 oktober 2004, 12:56
Er zit een speedtrainer ingebouwd wat ideaal werken is. :lol:



Wat bedoel je met "speedtrainer" ??

Soul Grinder
15 oktober 2004, 13:32
Guitar Pro heeft zo zijn voordelen met het instuderen van muziek. Er zit een speedtrainer ingebouwd wat ideaal werken is. :lol:

Ik heb dat zo in de gauwigheid niet in Powertab kunnen vinden. Ook in Tableditor zit er geen.

Nog een voordeel is dat je Tabs als Bitmap kunt opslaan.

Nadeel vind ik in Guitarpro de pagina layout en de ogelijkheden om die aan te passen. Hoe dat in de andere programma´s is weet ik niet
In Powertab kun je tabs als MIDI, ASCII en HTML-bestanden opslaan.

Soul Grinder
15 oktober 2004, 13:34
Er zit een speedtrainer ingebouwd wat ideaal werken is. :lol:



Wat bedoel je met "speedtrainer" ??
Als hij bedoeld dat je de tabs langzaam kunt afspelen, dat kan in Powertab ook wel. Gewoon de snelheid naar beneden gooien.

pego
21 oktober 2004, 09:50
Guitar Pro heeft zo zijn voordelen met het instuderen van muziek. Er zit een speedtrainer ingebouwd wat ideaal werken is. :lol:

Ik heb dat zo in de gauwigheid niet in Powertab kunnen vinden. Ook in Tableditor zit er geen.

Nog een voordeel is dat je Tabs als Bitmap kunt opslaan.

Nadeel vind ik in Guitarpro de pagina layout en de ogelijkheden om die aan te passen. Hoe dat in de andere programma´s is weet ik niet

:-D
1. In Powertab kan je ook bitmaps exporteren. De hele pagina of systeem per systeem.

2. Speed trainer? Als je bedoeld dat je het tempo kan aanpassen. In powertab kan dat ook 8-)

Voordeel van powertab: het is ECHT freeware. + Hele grote community met ECHT GRATIS te downloaden tabs.

het is wel zo dat sommige functies een beetje "hidden" zijn. Per slot van rekening is het veranderen v.h. tempo iets wat iedere nieuwe gebruiker onmiddelijk naar zal gaan zoeken.

Binnenkort een kleine tutorial daarover op:

Gratis lessen en tutorials op:

http://www.pego.be

Lenweë Míriel
21 oktober 2004, 16:04
ja kan ook Finale nemen is nog mooier

Voordeel:
Finale heeft echt veel functies en is professioneel :-D

Finale heeft echter ook 1 klein na deel

DE PRIJS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

maar je kan er natuurlijk ook via de illigale manier aan komen en dan is de prijs wel een stuk aangenamer :-D :razz: