PDA

View Full Version : Epilogue + Sorrow door De Teng > Bas



De Teng
10 september 2004, 15:44
Hallo luitjes...

na lange tijd weinig hier meer geweest te zijn, vnl. door irritaties van de server hier, post ik weer eens iets op basgebied. Ik hoop dat jullie het cool vinden. Misschien ga ik het inleveren op SGA dit jaar... wie weet. Heb niet zo heel veel tijd daarvoor, maar misschien waag ik het er ff op.

Groet!

De Teng

http://www.warande.net/~bgall/music/Sorrow_and_Epilogue.mp3

[Warwick > EBS Unichorus > Spirit Folio Notepad > PC]

Bosch
10 september 2004, 15:54
Hey Teng,

Te gek dat je terug bent!!! 8-) 8-) 8-)

Ik vind je mp3 erg onderhoudend. De sound is killer, super natural. De "productie" is ook erg goed. Wel een heeeeeeel klein beetje ruis.
En het meest belangrijke: je spel is geweldig!

Ik heb ook weer even naar onze (vele :wink: ) oude ventures geluisterd en die vind ik ook nog steeds gaaf!

Wellicht weer een keer tijd voor een nieuwe samenwerking?!

Wel of niet, ga iig meedoen met Sena! (Let wel op de leeftijdsgrens).

Grtz,

~Bosch~

De Teng
11 september 2004, 11:10
He W, dank voor je praatje! Persoonlijk ben ik redelijk trots op de intro. ;)

Komende tijd heb ik niet zo heel veel tijd, dus ff wat samen doen zal er wel niet in zitten. Ik ga verhuizen een flatje verderop, dus werk aan de winkel. ;)

Over die SGA... ze hebbene me nog steeds niet gevraagd om iets in te leveren, hoe was dat toen bij jou geregeld?

Das Schaap
11 september 2004, 11:16
Ok punt 1: Jouw geluid heerst echt zwaar. :o
Maar dit is echt dikke shit man, ik geniet er echt van. Krijg bijna de neiging mn gitaar te pakken en erover heen te gaan jammen (maar dat zou het vermoedelijk minder maken). Maar is dit puur die oude die je ooit had gepost alleen dan met beter geluid of is ie wel aangepast enzo ?

De Teng
11 september 2004, 13:38
Wow schaap... you flatter me. ;)

Dit is idd een concept uit de oudere doos wat ik al een tijdje had liggen. De intro was daarbij nogal matig passend bij het geheel en ik had de flow van het nummer nog niet in mijn hoofd zitten. Nu heb ik het veranderd en het schijnt wel aardig uitgepakt te zijn... :D

De Teng
13 september 2004, 20:15
Come on people... ik wil meer weten. :cry:

boudewijn
13 september 2004, 20:42
Hey ok dan gelijk maar ef reageren dan :-D

Ben heel erg benieuwd naar je gear en inspiratie bron want dit klinkt heel volwassen.Hoor wel hier en daar een vals stukje maar dat ligt aan de stemming en dat gebeurt mij zo vaak.

Lekkere sound ook homestudiootje neem ik aan. Goede feeling zou er zo overheen willen spelen maar met een stuk als dit hoeft dat niet klinkt al vol genoeg.Als je mee mag doen gezien je leeftijd dan maak je een zeer goede kans .

P.S. kontrabas het mooiste akkoestische geluid dat er is hehe.

Niet dat ik denk dat dat dit is hoor :-D

Groet Boudewijn

De Teng
13 september 2004, 20:55
Hoi Boudewijn, dank voor je verhaal.

Je moet het niet mooier maken dan het is hoor, ik heb het opgenomen met een chorus pedaaltje (waar de bas direct in ging) in het mengpaneel en daarna recht de computer met Cubase in. Allemaal standaard shit, behalve de dikke Warwick Streamer vijfsnaar 1991 -electrische bas: geen contrabas dus ;)- en het EBS chorus pedaal. Ik hoorde ook al die paar valse nootjes, ligt puur aan de stemming verzeker ik je...

Inspiratie: Jaco Pastorius voor de harmonics en dito akkoordenwerk, Richard Bona voor de tokkelstukkies... en je zult je verbazen...het tokkelwerk krijg ik meer van de invloed die Mark Knopfler had op me. Ik speel vanaf mijn 10e al gitaar en ben echt verslaafd geweest aan Dire Straits en uiteindelijk is bas meer mijn instrument geworden, maar verloochenen moet je je afkomst nooit toch?

Dat het volwassen klinkt vind ik echt een vet compliment man!

Maiden Michiel
14 september 2004, 09:07
Hey wat grappig dat je Mark Knopfler zei!!
Voordat ik die post las moest ik tijdens het luisteren gelijk denken aan bijvoorbeeld Local Hero - Wild Theme.

Prachtig stukje baswerk en het geluid is inderdaad erg mooi.

De Teng
15 september 2004, 09:06
Humor dat je dat dacht, laatst was er ook iemand die vroeg gelijk naar Mark Knopfler...toen ik dus aan het bassen was. 'Ik hem kennen? Nee joh... hoe kom je erbij..' :o

Local Hero.ach..alles wat pingelt en mooi is is leuk..haha.... ik zal de associatie wel niet eens meer horen, zo erg heb mezelf al geindoctrineerd met zijn muziek. ;)

(overigens heb ik Local Hero - Going Home uit ten treure op gitaar gespeeld, zo vet vond ik dat)