PDA

View Full Version : acoustisch-electrische gitaar geschikt voor blues



Guitarratje
10 september 2004, 13:05
Hallo,

Ik ben op zoek naar een akoestisch (eventueel electrische) gitaar die uitstekend geschikt is voor blues en dan met name ook voor het virtuosere solowerk.
Wie hebben er tips voor mij?

Alvast bedankt.

KeesA
10 september 2004, 13:51
Zoek ik zelf ook, heb je de Gibson L-00 gezien? of de Nick Lukas van Gibson.

Buzz
10 september 2004, 14:35
Een Santa Cruz model F. Dan heb je wel wat.

Guitarratje
10 september 2004, 14:56
Bedankt voor de antwoorden.

Mijn budget is momenteel helaas beperkt. Dus ik denk aan een bedrag tot zo´n 600 euro. Als het bevalt kan ik later altijd nog een duurdere kopen.
Ik denk dat een gitaar met cutaway wel idealer is voor solowerk.

Daniël_san
10 september 2004, 15:09
Een reasonator met een tele element :) Ze klinken akoestisch best bleussie en versterkt ook.

Guitarratje
10 september 2004, 17:26
Kun je me misschien een link geven waar ik meer info kan vinden over de Reasonator?
Ik heb gezocht maar kan niets vinden. :???:

Guitarratje
10 september 2004, 18:05
Ik begrijp het al: een resonator

Bedankt voor de tip!
:)

jpb
14 september 2004, 09:31
Ik vind een resonator niet de beste keus. Je bent nogal beperkt dan, tenzij dat specifiek jouw stijl is. Ik zou meer denken aan een flattop, acoustic of electische archtop. Mischien kun je wat meer vertellen over je stijl, hoe je de versterking wilt (thuis of optredens).

bert k
14 september 2004, 09:53
Voor €600 zou ik eens wat modellen van Seagull of Crafter proberen, dat zijn goeie instrumenten voor het geld. Ook voor blues.

Guitarratje
14 september 2004, 10:58
Het is puur voor thuisgebruik. Ik heb eigenlijk altijd op klassiek en Flamencogitaar gespeeld. Dus vooral vingerwerk. Ik weet niet of dat werkt voor blues. Denk dat ik dus een plectrum moet gaan proberen of wat ik ergens gelezen heb:net doen of je een plectrum vasthoudt en dan met de nagel van de wijsvinger aanslaan.
Ik wil dus voornamelijk het toch wat snellere virtuozere solowerk gaan uitproberen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt JBP, voor je advies.

En Bert, ik zal vast eens op zoek gaan naar info over Seagull en Crafter.

Bedankt voor de antwoorden.

jpb
14 september 2004, 11:12
Virtuoos solowerk kan op elke gitaar, mits de snaren de voor jou goede dikte hebben en hoogte boven toetsenbord. De dikte/breedte/ronding van de hals is net zo belangrijk; ik zou me daar wat meer op richten. Nogmaals, tenzij je een specifieke stijl in je hoofd hebt, dan kun je je gitaarkeuze daarop afstellen. succes

Guitarratje
15 september 2004, 15:30
Ok, bedankt voor je antwoord.
Ik weet nu weer wat meer waar ik het beste op moet letten. :wink: