PDA

View Full Version : Compressor voor de bas, welke vinden jullie goed?



rainman
9 september 2004, 23:29
Ik speel nu een tijdje bas en door een aantal aanvallen van GAS heb ik al wat effecten bij elkaar gespaard. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede compressor voor op mijn plankje te gooien.

Ik ben aan het denken een EBS Multi Comp te kopen. Maar is er in dezelfde prijsklasse nog wat anders te vinden? ik was aan het kijken naar 'the white finger' of 'the black finger' van EHX. Maar ik heb geen idee of dat fatsoenlijk klinkt op mijn bas.

Ik heb trouwens:
Fender Precision bas (standaard)
Hartke A70 combo
EBS Multi drive
Pro Co Rat (echt gaaf op de bas)
Korg DT 10 tuner

Ook heb ik nog een Big Muff liggen, weet echter niet of ik die voor bas wil gebruiken.

Iemand een idee?

Laus
10 september 2004, 17:04
hier zijn al wat topics over. iedereen heeft zowat z'n eigen voorkeur. De EBS is wel populair. Persoonlijk vind ik een rack-compressor het beste, en dan een Alesis of beter.

rainman
10 september 2004, 17:57
Lijkt me inderdaad beter zo'n rack compressor. Maar dan praten we al snel over 400 euro tot 1000 of meer. Goedkopere heb je ook, bijvoorbeeld een Alesis ALESIS3630 voor 124 euro op muzikproduktiv, maar zijn die net zo goed?

Ik vraag me af of je daar een beter geluid uit kunt halen dan bijvoorbeeld met een Electro Harmonix Black Fingerof een EBS Multi Comp?

erik j.
10 september 2004, 19:46
de ART Levelar.
compressor met 12ax7 buisje.

werkt te gek!

Laus
11 september 2004, 11:29
Lijkt me inderdaad beter zo'n rack compressor. Maar dan praten we al snel over 400 euro tot 1000 of meer. Goedkopere heb je ook, bijvoorbeeld een Alesis ALESIS3630 voor 124 euro op muzikproduktiv, maar zijn die net zo goed?

Ik vraag me af of je daar een beter geluid uit kunt halen dan bijvoorbeeld met een Electro Harmonix Black Fingerof een EBS Multi Comp?

die alesis is prima geschikt voor bas. Verschil met pedalen weet ik niet, maar de rackcompressor hoor je veel minder terwijl je geluid helderder wordt. De plaatsing is anders omdat ie normaal gesprokken op de fxloop komt.

iglo
11 september 2004, 23:01
ik heb een tijdje geleden voor de gein een Behringer MDX1200 rack compressor gekocht...is geen aanrader!!
doet niet wat ie zou moeten doen, althans niet bij mij

is wel goedkoop; 2ehands zijn ze te vinden voor +/- E.70,--

Laus
12 september 2004, 22:07
MDX1400 is nieuw 50 euro. Probleem bij Behringer is dus dat het vooral samendrukt en de levendigheid uit je geluid kan halen.

rainman
12 september 2004, 22:55
Datzelfde probleem heb ik met de limiter/compressor op mijn Hartke A70. Snijdt het geluid gewoon af zonder het mooi samen te persen.

rainman
12 september 2004, 23:00
Trouwens Laus, zie op je site dat de gitarist in je band ook een Godin Radiator heeft. Heb ik ook, voor erbij, geinig dingetje.

Maar goed. Gaat weer nergens over.

Laus
13 september 2004, 09:00
offtopic:
hehe, die Radiator heb ik nu. Een heel fijn leergitaartje.

Gitaristen hebben nu beide een LGX, En nog een Gibson LP met Godin elementen.

Dat Alembic kastje levert stroom aan de bas en het stereosignaal wordt er gescheiden zodat je 2 amps kan aansturen. De gitaarkabel is dan een 10(?) aderige speciale kabel.

rainman
13 september 2004, 18:05
Alembic kastje?

Laus
14 september 2004, 09:52
laat maar, verkeerd stukje tekst in de verkeerde topic.

Jeroenvanhulsteijn
14 september 2004, 09:56
mss Carl Martin???

tc electronic heeft nog een digitale compressor in rackvorm. die is geloof ik ook niet zo duur.

Rutger
17 september 2004, 01:14
Hoi,

Waar in Nederland kun je EBS pedalen krijgen?
(k Ben een gitarist maar mateloos geinteresseerd in de EBS Dynaverb.)

thanx

rainman
18 september 2004, 13:34
In Nederland weet ik het eigenlijk niet, maar ik woon in het zuid-oosten des landes (Limburg dus) en bij mij vlak over de grens ligt LL music. In Maaseik om precies te zijn. Daar hebben ze een ruim aanbod van EBS producten.

Kijk op: http://www.llmusiccenter.com/

Of je zou info kunnen vragen bij de distrubiteur:

Sound & Music equipment

Leans Distribution

Grote Baan 221
B-3530 Houthalen-Helchteren
Belgium

Tel.: (0032) 011 - 52 17 75
Fax: (0032) 011 - 60 13 51

e-mail: info@leans.be

Rutger
20 september 2004, 00:41
Bedankt!

k heb ze intussen gemaild. Musik Produktiv heeft 'm overigens ook voor een mooie prijs.

rainman
20 september 2004, 17:49
Das waar...dat ik daar niet aan dacht!