PDA

View Full Version : Strat Pickup vraagje



schizo910
9 september 2004, 21:59
Zoals de meeste van jullie ondertussen wel weten ben ik absoluut geen Strat-man, ondanks dat ik er wel een heb. Ik weet eigenlijk helemaal niets van mijn gitaar, behalve dat ie aubergine kleurig is en het serienummer N9405035 is.
Nou ben ik geloof ik ooit eens tegen een site aangelopen of heb gehoord over een site waar je types etc kunt zoeken op basis van serienummers.
Iemand die het weet of me meer kan vertellen over mijn Strat, zoals bouwjaar (94?) Amerikaans? huidige waarde? etc...

*edit*
Ik denk inderdaad dat ik de pups ga vervangen en een humbucker in de brug positie zet. Iemand pickup tips voor mijn strat? Ik wil dat de gitaar erg veelzijdig blijft, dus goed clean, flinke scheur en alles er tussen.

BLOK182
9 september 2004, 22:12
Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen dan bouwjaar 1999, N = nineties en het eerste getal 9 -->1999

schizo910
9 september 2004, 22:16
Bedankt! Er staat op dat de gitaar uit de USA komt dus een Amerikaan uit 1999.

Goed, verder iemand?

BartL
9 september 2004, 23:20
Zoals de meeste van jullie ondertussen wel weten ben ik absoluut geen Strat-man, ondanks dat ik er wel een heb.
Gelieve op te sturen naar...
Bart Loog
Opbraakstraat 14
...
:-D






On-T: Staat er 'Made in USA' op de headstock?

schizo910
9 september 2004, 23:33
Zoals de meeste van jullie ondertussen wel weten ben ik absoluut geen Strat-man, ondanks dat ik er wel een heb.
Gelieve op te sturen naar...
Bart Loog
Opbraakstraat 14
...
:-D






On-T: Staat er 'Made in USA' op de headstock?


Ja dat staat i.d.d. op de headstock.

Ik heb de gitaar ooit gekocht omdat ik geen gitaar met single coils had en dat wilde ik wel voornamelijk om te gebruiken bij opnamen. Ik heb de gitaar nog nooit on stage gebruikt. Gebruik hem erg weinig. Ik zit nu twijfelen of ik er andere pups in ga zetten, of hem wegdoe en een Tele aanschaf (toch meer mijn ding wat Fenders betreft). Of hem gewoon hou zoals hij is en een Tele aanschaf, maar daar zal mijn vrouw het wel niet mee eens zijn.

Bobbel
9 september 2004, 23:35
Zoals de meeste van jullie ondertussen wel weten ben ik absoluut geen Strat-man, ondanks dat ik er wel een heb.
Gelieve op te sturen naar...
Bart Loog
Opbraakstraat 14
...
:-D






On-T: Staat er 'Made in USA' op de headstock?


Ja dat staat i.d.d. op de headstock.

Ik heb de gitaar ooit gekocht omdat ik geen gitaar met single coils had en dat wilde ik wel voornamelijk om te gebruiken bij opnamen. Ik heb de gitaar nog nooit on stage gebruikt. Gebruik hem erg weinig. Ik zit nu twijfelen of ik er andere pups in ga zetten, of hem wegdoe en een Tele aanschaf (toch meer mijn ding wat Fenders betreft). Of hem gewoon hou zoals hij is en een Tele aanschaf, maar daar zal mijn vrouw het wel niet mee eens zijn.

Fenders nooit wegdoen... die dingen zijn te goed en te sterk (dat vind ik want ik speel niks anders dan Fender)... gewoon nog een fender aanschaffen... hoe meer, hoe beter :razz:

BartL
9 september 2004, 23:38
Ik ben ook nog altijd tevreden over m'n strat 8-)

schizo910
9 september 2004, 23:42
Fenders nooit wegdoen... die dingen zijn te goed en te sterk (dat vind ik want ik speel niks anders dan Fender)... gewoon nog een fender aanschaffen... hoe meer, hoe beter :razz:

Ik ben toch meer liefhebber van Gretsch (Pre-Fender) en Gibson :D
Deze Strat was de eerste die ik in mijn handen had die ik echt lekker vond spelen en dus heb ik hem niet veel later gekocht.

schizo910
9 september 2004, 23:45
Ik ben ook nog altijd tevreden over m'n strat 8-)

De mijne speelt heel erg lekker, maar als ik hem omhang 'voelt' het gewoon niet lekker aan. Ik ben gewend aan een Gretsch Duo Jet en Gibson LP en dat 'hangt' gewoon meer. De Fender ligt zo dicht tegen je aan. Maar wat ik het ergste vind; de gitaar speelt dus heerlijk, maar als ik hem inplug mis ik dat 'ballen' geluid. Misschien dat ik gewoon te gewend en gehecht ben aan mijn Gretsch en Gibson geluid... De Fender klinkt zo ieletjes, er wordt altijd gezegd dat een Strat zo veelzijdig is, maar dat gevoel mis ik dus.

BLOK182
10 september 2004, 18:22
Misschien helpt een lekker humbuckertje in de brug al? Evt een stevig overwonden singlecoil in de nek?

schizo910
11 september 2004, 10:15
Ik denk inderdaad dat ik de pups ga vervangen en een humbucker in de brug positie zet. Iemand pickup tips voor mijn strat? Ik wil dat de gitaar erg veelzijdig blijft, dus goed clean, flinke scheur en alles er tussen.

Arnie
11 september 2004, 13:07
Ik denk inderdaad dat ik de pups ga vervangen en een humbucker in de brug positie zet. Iemand pickup tips voor mijn strat? Ik wil dat de gitaar erg veelzijdig blijft, dus goed clean, flinke scheur en alles er tussen.

Ik heb in mijn strat SD hotrails zitten. Tip: doe ze niet in de neck positie, klinkt voor geen meter. In de brug komen ze beter tot hun recht. Ze zijn alleen erg op het 'mid' gericht, zo goed als geen hoog.

Ik zou nu voor de coolrails gaan ipv hotrails. Maarja, dat is altijd een smaak kwestie. Met andere elementen heb ik geen ervaring in een strat.