PDA

View Full Version : klassiek - Valseana (Sergio Assad)



delphiro
9 september 2004, 21:24
Voor de ingewijden - een stuk van Sergio Assad, onderdeel van 3 in een zeeeer pittige 'suite'. Dit is het makkelijkste stuk (en nog steeds zweten :-D ) maar meteen ook wel het mooiste. De andere stukken ga ik nog instuderen (heeft u eventjes :razz: ) maar die zijn echt wel beremoeilijk! :o

zie / luister
http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/valseana.mp3

( 3Mb groot en 3 minuten lang )

oh ja.. er zitten twee duidelijke fouten in, nog maar eens een keer opnemen dus 8-)

Stratman70
10 september 2004, 08:29
Jammer van het geluid (één kanaal en soms wat oversturing), maar je spel is erg goed vind ik. Knap als je zoiets kunt spelen. Dan ben je echt serieus met gitaarspelen bezig, i.p.v. dat gefriemel wat ik doe.
Het stuk op zich is ook best mooi.

Alle respect!!!!

boudewijn
10 september 2004, 09:27
Hey delphiro

Mooie sfeer was net bezig met mn zoontje zn schoenen aan te doen met deze muziek op de achtergrond en besefte ineens wat muziek met je kan doen .Ik geef erg veel om mn kids en deze post versterkte dat gevoel alleen maar .
Die ruis op de achtergrond vind ik juist iets hebben maakt het allemaal veel echter en intiemer.

Kortom mooi gespeeld en heerlijke rustgevende sfeer.
:)

Groet Boudewijn

Negative K3 fan
10 september 2004, 14:43
erg mooi delphiro, nog niet helemaal strak en ook niet perfect, maar het zit al een ontzettend eind in de richting, petje af.

m^rton
10 september 2004, 15:09
hey, mooi gedaan zeg!
Heb je het van bladmuziek?

Lacrimosa
10 september 2004, 15:29
erg mooi gespeeld!!


nix meer aan toe te voegen.... 8-)


laters!!!

Jeroenvanhulsteijn
12 september 2004, 14:41
potverdorie...dat is een mooi gitaarstuk!! ik ben laatst weer begonnen met klassiek. nog bezig met die prelude 1 van Villa Lobos. maar dat duurt nog wel eventjes voordat dat er behoorlijk uitkomt.

waar heb je de bladmuziek vandaan? gewoon uit de winkel? is er een boek van deze muzikant?

delphiro
12 september 2004, 16:45
bedank allemaal :)

even wat antwoorden:
@boudewijn
Er zijn inderdaad van die stukken die net even wat extra's hebben. Ik heb met dit stuk ook vaak zo'n gevoel (maar dan als het gespeeld wordt door een ander.. anders ben ik nog veels te geconcentreerd bezig :D )
Knap als iemand zoiets componeren kan.

Het is inderdaad van bladmuziek gespeeld en in dit geval komt het uit de Aquarelle 'suite' van Sergio Assad. Het is onderdeel van drie stukken, de eerste en laatste zijn veel moderner en ook moeilijker (denk ik - ik ben er nog niet aan begonnen maar als je ze hoort krijg je wel een vaag vermoeden over de moeilijkheidsgraad :razz: )

je kunt het bestellen bij Broekmans en Van Poppel (online), kost iets van 15 euro incl. verzendkosten (kenmerk 25 315 H.L. of gewoon "Aquarelle en Sergio Assad)
zie
http://www.broekmans.com/nl/default.cfm

hier een indruk van het niveau:
http://home.zonnet.nl/delphiro/gfx/sample.jpg

Overigens is Prelude no. 1 ook erg mooi. Je moet 'm maar gauw posten als ie in de vingers zit!

Jeroenvanhulsteijn
12 september 2004, 23:18
tnx voor de info!

tja...en dan bekijk je dat plaatje en denk je...weinig nootjes...valt toch wel mee???? maarja, dat d8 ik bij prelude 1 ook. een week over gedaan om uit te vogelen waar ik mn vingers neer moest zetten. tja...noten lezen is hard achteruit gegaan.

JorisBos
13 september 2004, 08:21
Heerlijk... mijn ochtend weer goedgemaakt. Opname? boeien, dit is gewoon goed gespeeld man. Echt super! die timing maakt het juist puur en emotioneel.

Niks dan respect. super.

en wat een mooi nummer...

JvD.
13 september 2004, 08:35
mooi! what the fuck moet ik nou met me electrische gitaar, word nooit zo mooi =]

delphiro
13 september 2004, 13:35
thx voor de nieuwe vlijende reacties :)

@jeroenvh
VL prelude 1 lijkt inderdaad goed leesbaar maar is juist moeilijk te lezen doordat je met de bas zo hoog op de hals moet (welke snaar zit ik nou??) en VL was ook gek op rare akkoorden. Wat dat betreft is dit stuk makkelijker te lezen. Het probleem zit hier meer in de uitvoering (alhoewel Prelude 1 ook niet voor de poes is). Oh ja, en dit stuk heeft een teruggestemde E-snaar (D)

Die andere twee stukken zijn echter supermoeilijk om te lezen. Veel kruizen / mollen en herstellingstekens en vooral rytmisch ingewikkeld. De wals leerde ik in een dag of twee / drie, de andere stukken gaan me weken kosten (ook speeltechnisch :D )

Succes ermee!
Rob

Jeroenvanhulsteijn
13 september 2004, 17:21
ja, die e-snaar kwam ik echter toen ik de baslijn aan het naspelen was! vandaag weer half uurtje op repeat gezet...echt mooi stuk....speel je echt heel leuk!

Negative K3 fan
13 september 2004, 17:42
hier een indruk van het niveau:
http://home.zonnet.nl/delphiro/gfx/sample.jpg

bwwwuhrrrhggg het begint mij al te draaien als ik zoiets zie en ik ben nog redelijk wat gewend.

Maiden Michiel
14 september 2004, 09:03
Lekker gespeeld man.
Takes me back naar de tijd dat ik nog acoustisch speelde, hoewel dat uiteraard een stuk minder ingewikkeld was :)

Negative K3 fan
14 september 2004, 14:20
acoustisch si wel heel erg ruim he michiel.

AcousticFreak
15 september 2004, 23:08
Ik koop aanstaande vrijdag m'n nieuwe Bernabé gitaar en dan wil ik dit stuk zo snel mogelijk onder de knie krijgen :D

prachtig gespeeld!!!!! U'v got some feeling in there!

AcousticFreak
16 september 2004, 00:06
ik besef me nu ineens dattie al een uur op de repeat staat :P

delphiro
16 september 2004, 08:24
he acousticfreak, bedankt :D

ps.. zeer coole website heb je (en een goede muzieksmaak als ik dat lijstje zo zie) :dance:

AcousticFreak
17 september 2004, 00:24
thanks!

ik mis een stukje over jezelf op je site

ReinoutV
17 september 2004, 19:51
Mooi gespeeld. Je speelt duidelijk met gevoel, das het belangrijkst. Je timing mag misschien niet overal perfect zijn, maar ik stoor me er niet echt aan. Erg knap gedaan.