PDA

View Full Version : probleempjes met ibanez lo-trs II



Moonchild
14 mei 2002, 23:59
een niet al te beste brug, ik heb wel bewust mij jem 555 gekocht aangezien de op een na goedkoopste jem twee keer zo duur is als deze (en de 555 heeft overigens een betere nek en betere elementen, rest is allemaal hetzelfde)

maja, de brug...

ik ben niet zon whammy bar freak als Steve Vai, voor mij is de lo trs II goed genoeg, qua het ontstemmen dan, ik bedoel, met mij trem gebruik ontstem ik m niet.
er is echter wel een irritant probleem.

als ik een down bend doe, blijf ie lager gestemd "hangen". om m weer in ze neutraal te zetten, moet ik een lichte omhoog bend uitvoeren. ik heb lopen pielen aan de veren van de trem, ik heb niet echt veel geprobeerd, want het leek niet echt te werken.

dus nu de vraag aan jullie: waardoor wordt dit veroorzaakt? is het misschien door slechte kwaliteit veren? (misschien hebben zie niet dezelfde veercapaciteiten als hun broertjes in de duurdere trems, lees: lo pro edge/ edge trems) of ligt het misschien aan andere dingen in de tremolo? of is het toch dat ik de veren beter moet afstellen?

wie kan mij helpen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-05-15 00:00 ]</font>

Casey
15 mei 2002, 08:00
Zorg dat je trem precies horizontaal t.o.v. de body staat , er zit een klein streepje aan de zijkant van je trem waar je dit op kan controleren .
Mocht ie iets te hoog staan draai dan eerst je snaren losser voordat je de trem veren gaat aanspannen .
Blijf je problemen houden controleer dan of de knife edge niet is beschadigd .