PDA

View Full Version : Behringer Ultra twin GX-212



Annuh
9 september 2004, 19:07
Heeft één van jullie ervaring met een Behringer Ultra twin GX-212?
Ik wil er misschien 1 aanschaffen maar i don't wanna buy crappy shit :wink:
Ik kan hem voor 350 euro nieuw krijgen...andere alternatieve versterkers van dezelfde prijs en functie's zijn welkom :)
Deze amp heeft 99 presets, effects en 2x 60 watt
Mensen met ervaring, laat je horen! :D

foto: http://www.feedback.nl/pix/behringer-gx212.jpg

(het is ook de bedoeling dat ik m'n digitech rp200 weer kan verkopen omdat er effects op de benringer zitten en dan kan ik een recorder kopen...hier open ik nog wel een andere topic over :razz: )

AART
9 september 2004, 19:08
brak ding, niet doen, neem voor dat geld een peavey bandit 112...

Diedo
9 september 2004, 19:39
ik heb de GX210 geprobeerd (tijden geleden) maar ik vind het helemaal niks:
1) de knopjes zijn erg crappy plastic
2) de effecten zijn niet los te kiezen, maar het zijn bepaalde combinaties die je vaak niet wilt
3) bij het schakelen tussen de kanalen valt je geluid even weg; UITERST IRRITANT!
4)overdrive was zeer matig (eigenlijk zelfs slecht)
5)vreemde EQ: als je bass mid en treble dicht draait en je master op 10 komt er geen geluid uit... misschien heeft dit een voordeel, maar ik zie het niet :-?
6) behringer heeft nog niet veel ervaring met het maken van versterkers, dus op het gebied van betrouwbaarheid zou dit parten kunnen spelen (hoewel dat pas achteraf zal blijken)


kortom: ik zou het absoluut niet doen!

ja: de peavey bandit112 is inderdaad een erg goede amp in die prijsklasse; recht toe recht aan; twee kanalen en reverb.

maar als ik je een adviesje mag geven: kijk echt op de tweedehandssites als marktplaats (www.marktplaats.nl) en gitaarmarkt (www.gitaarmarkt.nl)want dat scheelt je veel geld en je kan veel leuks tegenkomen in die prijsklasse

Annuh
9 september 2004, 19:45
Ik wil hem gewoon voor thuis gebruiken (met de band), ja ik heb al m'n gitaar stuff van marktplaats en wil nu iets nieuw kopen. Ik vind de peavey niet zo...nja niet mijn stijl. Ik zoek het liefst wel rond de 50 watt en het liefst met effecten...suggestie's?

Diedo
9 september 2004, 20:02
wat voor stijl speel je dan? pop rock funk?! u zegt het maar...


seymour Paul heeft nog een Marshall AVT50 te koop staan dacht ik: is ook niet slecht! klinkt zeker ok voor de prijs!
voor veelzijdige versterkers zou je naar modelers moeten kijken:
bijvoorbeeld FlextoneII of spider II van Line6, of de Vox Valvetronix AD60... (flextone III zit denk ik boven je budget)

kijk vooral goed tweedehands rond en test veel in winkels!

succes!

AART
9 september 2004, 22:16
de avt kan idd ook wel maar naar mijn mening is de oude bandit beter...

spanky_franky
10 september 2004, 10:03
de avt kan idd ook wel maar naar mijn mening is de oude bandit beter...

ik speel bij bandrepetities altijd op een ouwe bandit en die bevalt prima!

Annuh
10 september 2004, 16:23
Ik vind de line6 spider II ook wel relaxe inderdaad.
Overigens gebruik ik haast geen overdrive en ben niet iemand die hard met de knoppen omgaat van de versterker...ben nog steeds aan het twijfelen, over die behringer... :roll:

Speeddemon
10 september 2004, 17:05
Idd, de 2e serie Bandit 112 is de leukste.
Het cleane kanaal is erg transparant en kan goed omgaan met verschillende (buizen)overdrives en distortion.

Vergeet trouwens ook niet de Randall RG75 G2. Ook een erg degelijke versterker voor 350.

The_RockeR13
10 september 2004, 18:32
Ik heb de behringer ultraroc gx 110, 30 watt gaat hard genoeg!
Clean vind ik echt super mooi, en veel beter dan de spider II, flextone III enz.
Effecten zijn cool, je kan er veel van gebruiken. Je moet ook weten hoe je zoon ding instelt, ik zet bijvoorbeeld bij gain, bas 12 uur mid 0 trebel 12 uur, en m'n gitaartone op 7 dan krijg ik een beetje een paranoid sound. Ik krijg er ook een beetje the darkness en thin lizzy sound uit dat lekker kraakt (als je weet wat ik bedoel :razz: )

Eerst vond ik dit een kutding, maar nadat ik met de instellingen klooide vind ik hem nu een stukken beter. Je moet ook weten dat behringer versterker zijn voor andere apparaten en daarom ruisen ze, koop daarvoor een goede kabel, en het liefst een geaard stopcontact, problem opgelost.

Het is een redelijk goede versterker,




voor de prijs :lol:
:wink:

The_RockeR13
10 september 2004, 18:33
Ik heb de behringer ultraroc gx 110, 30 watt gaat hard genoeg!
Clean vind ik echt super mooi, en veel beter dan de spider II, flextone III enz. clean van steve vai krijg ik er ook zo uit :razz:
Effecten zijn cool, je kan er veel van gebruiken. Je moet ook weten hoe je zoon ding instelt, ik zet bijvoorbeeld bij gain, bas 12 uur mid 0 trebel 12 uur, en m'n gitaartone op 7 dan krijg ik een beetje een paranoid sound. Ik krijg er ook een beetje the darkness en thin lizzy sound uit dat lekker kraakt (als je weet wat ik bedoel :razz: )

Eerst vond ik dit een kutding, maar nadat ik met de instellingen klooide vind ik hem nu een stukken beter. Je moet ook weten dat behringer versterker zijn voor andere apparaten en daarom ruisen ze, koop daarvoor een goede kabel, en het liefst een geaard stopcontact, problem opgelost.

Het is een redelijk goede versterker,






















voor de prijs :wink:

Diedo
10 september 2004, 21:51
met je mid op 0 blijft er echt geen fuck over van je sound op een redelijk volume... ik blijf bij mijn mening dat er voor dat geld gewoon echt veel beter te krijgen is.

Annuh
10 september 2004, 23:44
Ik ga denk ik voor een Fender FM212R...100 watt, reverb.
Dit lijkt mij wel een goede versterker (ik ga hem morgen testen bij feedback r'dam) maar heeft iemand dan hier ervaring mee? :D
http://www.feedback.nl/pix/fender-fm212r.jpg

Alvast bedankt _O_

Diedo
11 september 2004, 00:31
als je deze al zou nemen; waarom zou je niet genoegen nemen met de 65 watt versie?! gaat ook knetterhard; te hard voor thuis zelfs, maar oke op standje 0,5 doet ie het ook. hoewel ik er geen ervaring mee heb lijkt het me niet erg veel soeps, omdat de 15watt versie ook echt en beginnersampje is.

kijk ajb tweedehands!
check oa:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/22543.htm?oudei=20

Annuh
11 september 2004, 11:11
Ja dat doe ik ook :D

Btw ik heb nog nooit iets1ste hands gekocht haha...

Ja maar als ik 100 watt neem gebruik ik hem ook voor gigs, nu moest ik bij een gig altijd een versterker lenen van de organisatie :-?

GuitarCroock
16 oktober 2004, 16:44
Als je een versterker wilt met effecten er in. En dat was wel wat ik ik kon begrijpen uit je verhaal, kijk dan eens naar de Roland Cube 60 of 30. Mooie versterker met mooi geluid. Modeling en effecten ingebouwd.

andoni
17 oktober 2004, 11:15
Ik heb de behringer ultraroc gx 110, 30 watt gaat hard genoeg!
Clean vind ik echt super mooi, en veel beter dan de spider II, flextone III enz. clean van steve vai krijg ik er ook zo uit
Effecten zijn cool, je kan er veel van gebruiken. Je moet ook weten hoe je zoon ding instelt, ik zet bijvoorbeeld bij gain, bas 12 uur mid 0 trebel 12 uur, en m'n gitaartone op 7 dan krijg ik een beetje een paranoid sound. Ik krijg er ook een beetje the darkness en thin lizzy sound uit dat lekker kraakt (als je weet wat ik bedoel )

Eerst vond ik dit een kutding, maar nadat ik met de instellingen klooide vind ik hem nu een stukken beter. Je moet ook weten dat behringer versterker zijn voor andere apparaten en daarom ruisen ze, koop daarvoor een goede kabel, en het liefst een geaard stopcontact, problem opgelost.

Het is een redelijk goede versterker,


hilariteit :roll:

Een low-end Behringer beter dan een Flextone 3 :o
Mids op 0 :???:
Ze ruisen omdat ze ook gemaakt zijn voor andere apparaten??? :chicken:

Geloof deze persoon vooral! :amp: