PDA

View Full Version : Garantie bij bestelling in buitenland



Bastijn
9 september 2004, 17:23
Ik wil een nieuw pedaaltje aanschaffen, de Digitech X-series Bass Multichorus (een hele mond vol) en nu heb ik twee opties:

1. Ik laat hem bestellen door mijn gitaarboer (Musicmaniacs - Haarlem), wat inhoud dat ik het voordeel heb van een garantie.
Kosten €115,-

2. Ik bestel hem bij Musikproduktiv, waardoor ik bij mijn weten weinig financiele poten heb om op te staan als hij stuk gaat.
Kosten €100,- (incl bezorgkosten en C.O.D.)

Nu weet ik niet precies hoe dat zit met garantie enzo, aangezien ik wel al een Digitech pedaal heb van Musikproduktiv, en daar nooit problemen mee heb gehad, laat staan er aan heb gedacht dat die dingen stuk kunnen.
Ik weet echter ook niet of ik mn gitaarboer nog extra geld zal moeten toestoppen om die garantie te regelen (dus bovenop die 115 euro).
Ik weet dat je online je Digitech pedaaltjes kan laten "registreren" op Digitech.com, maar ik kan het serienummer niet vinden, het zou onder het klepje van het pedaal moeten staan.

Dus nu heb ik een stel vragen:

-Hoe zit het normalitair met garantie op effectenpedaaltjes bij gitaarboeren, krijg je zoiezo een gratis reperatiemogelijkheid?

-Is er überhaupt een reële kans dat dit pedaaltje stuk gaat?

-Heeft je pedaaltje registreren veel zin? (Afgezien van een 0.00001 kans dat ie weer thuisbezorgd wordt, nadat ie 35 jaar geleden gestolen is)

-Wat denken jullie dat de beste oplossing is? Ik heb goede ervaring met Musikproduktiv...

Antal
9 september 2004, 18:30
Als je hem in nederland nieuw koopt heb je altijd in ieder geval een jaar garantie. Daar hoef je niet xtra voor te betalen boven op het aankoopbedrag. Dat zou onzin zijn.

Hoe het met muzikproduktiv zit weet ik niet, maar het lijkt me dat die ook gewoon garantie geven. Alleen zal jij er dan wel voor moeten zorgen dat je pedaal daar weer komt. Je kan dan niet ff naar de winkel op de hoek.

Verder kun je denk ik het beste voor jezelf afwegen of je die 15 euro xtra er voor over hebt.

Bastijn
15 september 2004, 15:01
Bedankt voor je reactie!

Volgend vraagje: Wat doen jullie als jullie pedaaltjes stuk gaan, en jullie geen garantie (meer) hebben, en het zelf niet kunnen repareren...??

Antal
15 september 2004, 15:47
Als we het echt niet zelf kunnen dan vragen we het heeeeeeeeel lief aan Dirk_Hendrik :-D

Dirk_Hendrik
15 september 2004, 15:53
:oops:

Speeddemon
15 september 2004, 16:02
Als we het echt niet zelf kunnen dan vragen we het heeeeeeeeel lief aan Dirk_Hendrik :-D
en zelfs ALS we 't zelf wel kunnen, vragen we 't ook.
Omdat 3 katten, een paar flesjes Brand, Ozzy op de achtergrond en een gezellige bassiste gewoon leuk zijn. :cool:

:oops: :wink:

e_lukather
15 september 2004, 18:06
ik had vroeger een korg ax150g gekocht bij MP. Is toen kapot gegaan (alles sloeg op hol). Heb hem terug gestuurd en had hem 2 weken later terug met m'n originele instelling en helemaal gerepareert!

Ik kreeg nog wat mailtjes van hun voor bevestiging e.d.

Bastijn
16 september 2004, 11:51
Als we het echt niet zelf kunnen dan vragen we het heeeeeeeeel lief aan Dirk_Hendrik :-D

Stiekem hoopte ik al op dit antwoord :-D vooral na het lezen van die topic van Dirk-Hendrik, waarin hij uit een scala van micro-electronische prutseltjes een pedaal in elkaar geknutseld heeft....
Mocht het zover komen, dan wip ik even langs de slijter...... :-D

Trouwens, goeie sjit dat MP binnen twee weken je pedaaltje volledig gerepareerd terugstuurde! Dat helpt wel om klanten te binden.

Maar ter preventie: Welke truukjes kan ik nou absoluut niet uithalen met een pedaaltje (behalve 'm zwemles geven e.d.)..??
Ik hoorde al dat de meeste pedalen tegenwoordig beveiligd zijn tegen 'verkeerde' adaptors met verschillende voltages enzo, maar zijn er dingen die gemakkelijk kunnen doorbranden ofzo in (digitale) pedaaltjes?
Want in zo'n metalen omhulsel moet het toch wel flink warm kunnen worden...?

Bluesbreaker
16 september 2004, 18:12
Bedankt voor je reactie!

Volgend vraagje: Wat doen jullie als jullie pedaaltjes stuk gaan, en jullie geen garantie (meer) hebben, en het zelf niet kunnen repareren...??

dan ga ik naar de winkel,
als het niks ernstig is repareren ze alles gratis (soms zelfs dingen die ik er niet gekocht heb),
als het een wat duurdere reparatie is die ze zelf kunnen doen betaal ik meestal alleen de prijs van de vervangen onderdelen
als ze het niet zelf kunnen repareren gaat het naar de reparateur, en betaal ik gewoon de kosten van de reparateur zonder dat de winkel daar nog weer wat extra voor gaat vragen

dit heeft dus als gevolg dat ik al mijn spullen daar koop (het werkt dus)

Dirk_Hendrik
16 september 2004, 19:02
Even, tussen alle credits door :oops:

Dirk_hendrik heet, in principe, iedereen welkom en wil altijd behulpzaam zijn. De maar daaraan is dat Dirk ook een fulltime baan die soms heel rustig en dan ineens vreselijk druk kan zijn heeft en heftig aan vakantie toe is. Daardoor is Dirk niet altijd even snel. Ook in die categorie:

Dreammachine, ik ben voor je bezig.

Robbert
16 september 2004, 19:45
Het is toch ook een schatje he :razz:

jaywalker
16 september 2004, 22:59
bij meeste pedalen in musik-prduktiv zit 1 jaar geranitie. Als je de bon hebt uiteraard.