PDA

View Full Version : artists van ibanez....rule!!!



joke
9 september 2004, 17:13
ik heb er nu twee de ar 30 en de ar 50 en ik vindt deze stukjes hout de perfecte les paul achtige gitaar zonder de bekende bult bovenop.
ik zocht dus een les paul sound zonder bult die bij soleren voorbij het twaalfde vak mij nogal in de weg zat en vond de sg van gibson een karakterloze plank zo dun en lelijk en vond uiteindelijk wat ik zocht in de 80 - er vintage artist serie van ibanez!!!
op http://www.ibanezregister.com/ is bij de galery mijn ar 30 te zien en onder ar 50 exact de one ive got!!
voor een 500 tot 1000 eurootjes te koop voor de echte speurder van goed oud hout en zooo mooooi!!!!!!!

Iceman
9 september 2004, 18:13
Heb zelf de Ibanez 2617, ook een artist.

Maarruh, die ar50 heeft wel een 'bult'.

AART
9 september 2004, 19:04
SPAM

@iro
9 september 2004, 19:09
SPAM

leg mij waarom dit spam is ... de mens is gewoon trots op z'n gitaren

Diedo
9 september 2004, 19:30
er moet echt beter gelezen worden hier hoor! dit gaat echt slecht... twee dagne geleden ook al eenzelfde reactie op een normaal bericht...

Wouter J
9 september 2004, 19:46
Niets mis met de Ibanez Artist serie.

Ikzelf ben in het bezit van een hele zeldzame Artist bas die aleen in 1978 is gemaakt. hij klinkt heel diep en vol een uitstekende Reggae bas. Maar omdat ik er vanwege het gewicht niet zo gek veel op speel ben ik van plan hem op de vintage beurs in Veenendaal te verkopen.

http://www.jdmusic.com/Ibanartbass.jpg
http://www.jdmusic.com/Ibanartbassbk.jpg

De mijne verschilt van deze door het hebben van een veel mooier gestreepte body en een metalen achterplaatje

John P
9 september 2004, 20:07
Zijn nog steeds kwalitatief uitstekende gitaren; ze zien er ook nog eens schitterend uit. Ik vind ze veel meer klasse uitstralen dan de moderne Ibi's. Dat vind ik van die 13 in een dozijn dingen. Maar ja; ieder zijn meug.

Anders Destium
9 september 2004, 20:21
Ik zou graag ooit nog een Artist hebben, geweldige gitaren inderdaad :lol:

green_day
9 september 2004, 21:11
Ik vind hem qua uiterlijk nogal op de Yamaha SG lijken, een gitaar die ik zeker wel weet te waarderen! Heb nog nooit op die ibanez gespeeld, ook eens doen

Squier4ever
9 september 2004, 21:54
sorrry hoor maar wat zijn die ar 30 en 50's lelijk
met bult is een LP toch véééééééééél mooier.
oké het is een kwestie van smaak en moi vind het er niet uit zien

joke
10 september 2004, 08:05
Heb zelf de Ibanez 2617, ook een artist.

Maarruh, die ar50 heeft wel een 'bult'.

nee ze hebben beide een "buikje "maar ik bedoel ;
de artist heeft 2 cut a aways en de les paul onder in maar 1 en daar boven die bult waarbij ik moeilijker voorbij het 12e vak kan soleren want dan zit ik met m'n duim.
ze lijken op gibson sg 's maar met veel meer klasse en sustain!!
eigenlijk is de artist een rip off combinatie van de yamaha sg en de les paul maar wel een hele goeie!!

BLOK182
10 september 2004, 12:11
Zag een tijdje terug iemand met een mooie Artist spelen, met leuke inlays en alles, erg sjiek plankje idd, klonk ook te gek!

Dirk_Hendrik
10 september 2004, 12:20
sorrry hoor maar wat zijn die ar 30 en 50's lelijk
met bult is een LP toch véééééééééél mooier.
oké het is een kwestie van smaak en moi vind het er niet uit zien

Ik denk dat je in je reactie ook een beetje kunt overdrijven.

Los daarvan zij de 30 en de 50 wat de ontzettende onstapmodellen van de artist reeks en de "hoger genummerde" modellen visueel aantrekkelijker.

Persoonlijk vind ik zowel een LP als een Artist uit de zelfde "school" van gitaarbouw komen en heb ik dus nooit kunnen denken dat de 1 lelijk en de ander mooi is. Ik vind de verschillen te klein. Al helemaal als je gaat vergelijken met een LP met dubbele cutaway.

John P
10 september 2004, 13:21
Die Yamaha sg's zijn ook fantastisch, hoor! Wat werden er eigenlijk goeie spullen gemaakt in Japan, toentertijd, als je er over nadenkt. Tokais, Burny's, Aria's(ook fantastische bassen!), Washburns etc., etc.

Iceman
10 september 2004, 13:51
je kunt nog steeds belachelijk goede deals scoren op Ebay, zat mooie Burny´s die aangeboden worden door japanse handelaren.