PDA

View Full Version : kan 'ie stuk?



Dweezman
9 september 2004, 12:43
Ik krijg waarschijnlijk vandaag mijn Ibanez de-7 binnen. Samen met mijn CM boost hang ik deze in de eefectloop van een Koch Multitone. Nu heb ik gelezen dat die de-7 behoorlijk kan oscilleren (oid), en dat best ruig kan gaan. Samen met die 12dB extra van de CM kan ik dan mijn amp ernstig om zeep helpen?

ik vraag het maar even, voordat ik hier kan bevestigen dat dat het geval is...

Mitch
9 september 2004, 13:09
De oscilaatie kan voor een toename in volume zorgen, maar dat hangt er een beetje vanaf hoe je effectslop werkt. Als je 'm maar 50% wet hebt staan (als je wat kan regelen, ik neem aan van wel) moet dat geen probleem zijn. En zo snel knal je je speaker er nou ook wwer niet uit....test ze eerst eens apart. De boost en de DE7. De DE7 gaat pas na ongeveer 75% delays en 75% feedback in zelf oscillatie en dan nog vrij beheerst, da's juist het mooie.

dejohan
9 september 2004, 17:02
Eager to learn:
Kan je een amp opblazen met een pedaaltje? Dat wist ik niet.
Hoe gaat dat in z'n werk? Waar moet ik op letten om zoiets te voorkomen?

En kan je je amp ook opblazen als je een aantal boost pedalen ofzo achter elkaar zet, of zijn het alleen die oscilaties die slecht zijn?

Dweezman
10 september 2004, 10:42
@Seymour:

Dus die mixknop van de fx-loop zorgt dat er maar 50% van het effect 'door' komt? Of 50% van het volume van het effect?

(zou toch wat raar zijn, met een boost in de loop)

Mitch
10 september 2004, 18:40
Dweez, het eerste is juist. Je hebt een dry signal (zonder effect) en een wet signal (met effect). De mix zorgt er voor hoe sterk het effect dus door komt, heeft niet direct met het volume te maken. Tenzij je dus een boost in de loop zet :wink:

@johan: het is vooral je speaker die je zou kunnen verrampeneren bij te hard signaal. Ze zijn meestal wel een beetje overbemeten, maar als je daar waanzinnig veel boost voor of tussen zet kun je het natuurlijk overdrijven. Hoe snel je je power amp verkloot weet ik eigenlijk niet, maar ik hoor er nooit verhalen over dus dat zal wel meevallen !

Dweezman
11 september 2004, 00:17
Hm. Toch ben ik niet helemaal blij met wat er momenteel gebeurt in mijn loop. De delay is nog niet binnen. Vandaag wel getest met de boost, compressor en een volumepedaal in de loop. Kanaal 1 en 2 werken ze prima, maar op kanaal 3 (de oversturing) zijn verschillen vrijwel niet waar te nemen. Compressor piept en kraakt als een gek, volumepedaal klinkt volkomen ruk. (ingedrukt blijft geluid redelijk gelijk, maar onhoog klinkt het geluid nauwelijks zachter, en hartstikke dof). En de boost is.. tja. 't Wil niet gewoon niet lekker klinken.