PDA

View Full Version : Beste beste overdrive/ distorison voor Iron Maiden sound



wille525
9 september 2004, 11:25
Ik ben al een hele tijd opzoek naar de ideale distorsion/ overdrive voor m'n Iron Maiden sound. Ik speel zelf op een Marshall JCM2000, ik heb een aantal Amerikaanse strats (met Hotrails), en heb talloze overdrives en distorsions geprobeerd:

- Boss Metal Zone: mooi pedaal, alleen klinkt veel te vet, smeer m'n hele geluid dicht. Dus
niet geschikt.
- Boss Mega Distorsion: Ook leuk pedaal, alleen is een iets afgezwakte variant van de Metal
Zone.
- Boss DS-1: Was ik niet kapot van: veel te schel (De Japanse versie schijnt beter te klinken,
maar die is heel moeilijk te vinden).
- SD-1: is het net niet (volgens mij het zelfde probleem als de DS-1, alleen de Japanse, gemodificeerde ?? versie klinkt echt goed).
- TS-9: klinkt heel goed (beste pedaal tot nu toe!!), maar de overdrive is onvoldoende, ook wanneer ik er een tweede achter plaats.
- TS-9 dx: is niet veel anders dan de gewone TS-9. De turbo stand zorgt niet (!) voor meer overdrive.

Ik twijfel over de fulltone Overdrive?? Vreemd genoeg klinkt de distorsion uit mijn Line6 POD 2.0 het allerbeste, alleen klinkt die POD over mijn Marshall voor geen meter....Helaas..

Heeft iemand nog een idee?