PDA

View Full Version : M'n Vinnie-backing versie



FrankS
9 september 2004, 10:39
Yo!

Kben nieuw hier, maar lees/luister de input al een tijdje thnx to Roy Segers.
Ik heb ook nog een versie liggen die ik heb gemaakt van de Vinnie Moore backingtrack (hiervoor een topic begonnen op een ander forum), en was benieuwd naar het commentaar.

Mijn eigen kritiek is m'n sound (Boss BR8) die ik intussen wel flink heb bijgesteld, maar op deze mp3 nog niet te horen is. En een vibrato ergens int begin die leuk begint maar lullig eindigt, en nog wat twijfelnoten. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd hard op m'n aanslagtechniek en timing ben gaan oefenen, vond ik zelf ook wel nodig na het kritisch beluisteren van m'n spel. Ah well, genoeg geluld, hier is ie :

http://members.home.nl/frnk/Media/Vinnie_backing_FrankMP3.mp3

grtz,

Frank

Stratman70
9 september 2004, 10:50
WOWW! Gaaf man! Erg gaaf om naar te luisteren. Je aankondiging van het nummer doet wat afbreuk aan het geheel trouwens. Misschien vind ik die foutjes (die ik eigenlijk maar amper - of niet! - hoor) juist helemaal niet hinderlijk, maar probeer er door je aankondiging juist naar te zoeken.

Ik vind de sound juist wel goed. Misschien ietsje minder hoog in het geheel, maar dat is muggenzifterij.

Ik kan hier erg van genieten!

FrankS
9 september 2004, 11:22
Wow thanx Stratman!

Joa ik ben wel erg kritisch op mezelf en was een beetje zenuwachtig om hier tussen al die 'grootheden' te posten en dekte mezelf een beetje in eigenlijk heh. Moet ik ook nie doen. Maar bedankt voor je commentaar hey, erg cool te horen!! :D

Maiden Michiel
9 september 2004, 11:29
Het geluid is niet al te best maar...

Fuck, alweer een goede gitarist op het forum!
Klinkt goed man!!
Speel je veel samen met Roy of dingen die Roy ook speelt? Ik hoor overeenkomsten...

Luc-O
9 september 2004, 11:55
Hey Frank, welkom! Je mp3 klinkt te gek, ik ben juist wel gecharmeerd van het geluid. Nice chops en vette vibrato, meer van dit!!

Grtz Luc

FrankS
9 september 2004, 11:55
@ Maiden Michiel

Dankje :)

Heb je misschien tips voor mn geluid? Ik heb nu de gain aardig verminderd maar krijg nog niet echt zo'n sprankelend geluid, beetje chorus met de rate op 0 en dan met de pre-delay een beetje de toon beinvloeden probeer ik nu.

Ik speel niet met Roy (volgend weekend wel met n biertje dr bij ;)) maar misschien vind je dat omdat hij op dezelfde backtrack een versie heeft gemaakt en hier gepost? Die had ik hem nl. gestuurd om ook mee te doen op een ander forum. Of bedoel je echt qua spel? Dat vinnik wel een aardig compliment dan.

Thanx iig!! :D

@ Luc-O : Erg bedankt ook!! Ik heb meerdere commentaren van je gelezen, en heb gezien dat je erg kritisch kunt zijn, dus : THANX MAN!! :-D

Maiden Michiel
9 september 2004, 12:24
@ Maiden Michiel

Dankje :)

Heb je misschien tips voor mn geluid? Ik heb nu de gain aardig verminderd maar krijg nog niet echt zo'n sprankelend geluid, beetje chorus met de rate op 0 en dan met de pre-delay een beetje de toon beinvloeden probeer ik nu.

Ik speel niet met Roy (volgend weekend wel met n biertje dr bij ;)) maar misschien vind je dat omdat hij op dezelfde backtrack een versie heeft gemaakt en hier gepost? Die had ik hem nl. gestuurd om ook mee te doen op een ander forum. Of bedoel je echt qua spel? Dat vinnik wel een aardig compliment dan.

Thanx iig!! :D

@ Luc-O : Erg bedankt ook!! Ik heb meerdere commentaren van je gelezen, en heb gezien dat je erg kritisch kunt zijn, dus : THANX MAN!! :-D

Ja, veel met die legato shit enzo, Roy doet dat ook.

FrankS
9 september 2004, 12:30
@ M_M : Ah zo, is toeval ;) Ik tap het alleen en hij heeft maar 1 handje nodig hehe. Beetje zelfde invloeden van vroeger uit denk ik.

Maiden Michiel
9 september 2004, 12:34
En over je sound: ik bedoelde eigenlijk meer de kwaliteit van de opname die niet super is.
Maar over je sound: op zich is er niets mis mee alleen dat ik dit soort sound al wel vaak hoor de laatste tijd. Misschien dat je een iets agressievere sound kunt maken zoals bijvoorbeeld Malmsteen?

FrankS
9 september 2004, 12:49
En over je sound: ik bedoelde eigenlijk meer de kwaliteit van de opname die niet super is.
Maar over je sound: op zich is er niets mis mee alleen dat ik dit soort sound al wel vaak hoor de laatste tijd. Misschien dat je een iets agressievere sound kunt maken zoals bijvoorbeeld Malmsteen?
Joa die digitale shit ben ik nog niet zo bedreven in. Ik ben toevallig gister met de Marshallamp-sims uit de BR8 bezig geweest maar daar krijg ik niet veel mee voor mekaar. Maar ik ben het helemaal met je eens ja. Bij deze opname heb ik mn Jem gebruikt, .009 snaatjes en super lage actie, te laag eigenlijk, maar als ik bv. mn Carvin met .010-setje die wat hoger is afgesteld zou hebben gebruikt zou het wel stukken beter hebben geklonken. Ik ga mn Jem nog ff een iets hogere actie geven voor de sound en flink tweaken met die Boss. Yngwie sound is me persoonlijk iets te.. maar die krijg ik ook niet voor mekaar met deze gitaren.
Bedankt voor je commentaar. :)

Maiden Michiel
9 september 2004, 12:58
Graag gedaan natuurlijk.
Vette filmpjes op je site trouwens :)

FrankS
9 september 2004, 13:08
Graag gedaan natuurlijk.
Vette filmpjes op je site trouwens :)
LOL erg he

boudewijn
9 september 2004, 15:42
Hey Frank waar kom jij nou weer vandaan man het lijkt wel of er iets in het water zit hier.
Want dit is ook weer een knap staaltje gitaar geweld .
Echt te gek en ligt ook zeker in mijn straatje

post some more :-D :-D

Groet Boudewijn

Shakeel
9 september 2004, 15:46
Hey FRNK wazzup mijn mening weet je al van het ZW forum ;) maar once again, tof gespeeld dude 8-)

FrankS
9 september 2004, 16:18
@ Boudewijn : lol thnx! Gerst & Hop in het water hier ;) Groot compliment om dat van jou te horen hey.. Ik heb eens 4 filmpjes van je van Marcel (coenen) doorgestuurd gekregen, daar ken ik je van, en daar heb ik 1 ding op te zeggen : RESPECT!!! :-D

@Shakeel : Dude! Thanx again ;)

Jullie inspireren me absoluut om meer van dit soort dingen te doen :) Er gaat meer volgen! (Ik ben wel een beetje lui soms hoor..;))

grtz,

Frank

segers
9 september 2004, 16:24
Heee Frnk!!! :-D
Cool dat je je stuk ook hier laat horen 8-) Ik vind deze jam echt te gek!! Supew :wink:

FrankS
9 september 2004, 17:22
Heee Frnk!!! :-D
Cool dat je je stuk ook hier laat horen 8-) Ik vind deze jam echt te gek!! Supew :wink:
Woy!! :-D Thanx again ;) En bedankt nog voor het wijzen op dit forum he!

gwtz,

\m/FWNK\m/

mcoenen
10 september 2004, 01:37
Cool Mank !!!!

Maar dat wist je al :)

(bier)

FrankS
10 september 2004, 01:41
Cool Mank !!!!

Maar dat wist je al :)

(bier)
LOL DUDE! THNX :-D(B)

Frarcel :P

boudewijn
10 september 2004, 09:17
@ Boudewijn : Ik heb eens 4 filmpjes van je van Marcel (coenen) doorgestuurd gekregen, daar ken ik je van,


He Frank om welke filmpjes gaat het dan eigenlijk en zou je me die f willen sturen naar zoenka@zonnet.nl. :razz: :razz:

Bedankt Boudewijn .

FrankS
10 september 2004, 09:45
@ Boudewijn : Ik heb eens 4 filmpjes van je van Marcel (coenen) doorgestuurd gekregen, daar ken ik je van,


He Frank om welke filmpjes gaat het dan eigenlijk en zou je me die f willen sturen naar zoenka@zonnet.nl. :razz: :razz:

Bedankt Boudewijn .
Haha komt goed ;) Filmpjes met cap op :cool: 'Tapje', 'Cacophony', 'Melodic' ofzo en nog een. Ik mail ze na mn werk wel.

Bosch
10 september 2004, 15:39
Erg cool! Het meeste is al gezegd: goede viberato en je sound matched goed bij de backing. Hij staat al even op repeat in Winamp en het gaat nog niet vervelen 8-) .

FrankS
10 september 2004, 17:35
Erg cool! Het meeste is al gezegd: goede viberato en je sound matched goed bij de backing. Hij staat al even op repeat in Winamp en het gaat nog niet vervelen 8-) .
Gaaf, thanx Bosch! Groot compliment van een gewelidig gitarist als jij ;) Maar kheb net Robbert vd H's versie gehoord..daaamnnnnn :oops:

krizz
10 september 2004, 18:20
Erg tof. :) Leuk einde! hehe :-D

Ik had 'm al stiekem uit de thread van zware metalen gehaald..hehe

c.hultermans
10 september 2004, 19:56
Heeeeeeeeeyyyyyyyy FRNK,

Ik had m natuurlijk ook al gehoord, maar bij deze; goed werk menneke!!!!!!!

Grtz,

Conrad

FrankS
10 september 2004, 20:08
Yo Krizz : Thanx :D Stiekem van ZM he.. haha. Mooie gitaar heb je trouwens ;)

Yowwwwww Conradskimus! :D Thanx again man!! En jij nogmaals complimenten voor je EP-ke ;) Erg gaaf!! Ik luister em graag 8-)

krizz
10 september 2004, 20:59
Yo Krizz : Thanx :D Stiekem van ZM he.. haha. Mooie gitaar heb je trouwens ;)
Heb ik van tripleDan, de man die je wel kaen..hehehe :-D :-D :wink:

FrankS
11 september 2004, 23:51
Yo Krizz : Thanx :D Stiekem van ZM he.. haha. Mooie gitaar heb je trouwens ;)
Heb ik van tripleDan, de man die je wel kaen..hehehe :-D :-D :wink:
Ah cool :) Ken em nie persoonlijk, alleen ' via via' en weleens mee opgetreden bij een metalbash ofzo, vette gitarist iig ja :)