PDA

View Full Version : reverb... help



Rutger
9 september 2004, 06:07
hoi,

k ben op zoek naar een goede reverb, en dan vooral naar een goede springreverb (echte veer of digitaal) aangezien mijn amp reverbloos is.

k heb al een tijdje rondgezocht in de pedalen maar tot nu toe niets overtuigends gevonden. iedereen roept de Holy Grail, maar na hem getest te hebben bleek ie ook niet optimaal (zuigt toon, rot adapter, en hij blijkt er nog weleens mee te kappen na een jaartje).

ook gekeken naar pedalen met echte veer, maar velen roepen dat dat het niet haalt bij de echte tube-springreverb tanks. en die laatste vind ik weer te duur en te veel gesjouw.

k ben eigenlijk een pedalenman en ben helemaal niet thuis in de rackwereld, dus... help! :-? wordt er een beetje gefrustreerd van! :x

wimmeltje
9 september 2004, 07:48
Lexicon PCM90 misschien??

Epic
9 september 2004, 11:22
http://www.fender.com/new_repository/fender_amplifiers/images/0217500_md.jpg

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0217500

--EDIT


en die laatste vind ik weer te duur en te veel gesjouw.
Sorry, niet goed gelezen...

Rutger
9 september 2004, 13:14
Lexicon PCM90 misschien??

$$$$$$$$$ :-?
dis is toch een studio reverb?

kokeleko
9 september 2004, 13:29
Rutger heeft jouw amp een fx-loop??

Rutger
9 september 2004, 13:39
nee, t is een oude Fender Bandmaster. ik lus reverb/echo tussen de ingangen van kanaal 1 en 2.

Rutger
9 september 2004, 19:26
hoe zit het trouwens met die andere Lexicon effecten? ziet er wel veelbelovend uit. k vind alleen dat ze vaak zoveel effecten in een doosje stoppen. k heb alleen maar een paar revebs nodig, misschien wat echo's/delay's erbij, maar de rest niet!

kokeleko
10 september 2004, 08:22
Ik weet niet wat je precies wilt een 19"geval of een half 19", idd lexicon maakt goede Reverbs, ligt ook een beetje aan het geld wat je uit wilt geven.

Ik heb zelf een MPX-G2 (veel effecten), die is voor jouw misschien een beetje over the top, maar de MPX-1 heeft ongeveer dezelfde routing, en heel weinig tot geen signaal verlies.


Hoe sluit jij dat aan dan, gewoon tussen beide inputs, als dat zo is , is een minimixer wel wat, houdt je droge geluid intakt en je kunt ieder willkeurig effect/reverb er parallel tussen hangen.

charlie45
10 september 2004, 09:39
een minimixer?
is dat soms een hele kleine mixer?

maar serieus, ik zoek zo iets om parallel effecten te kunnen smurfen

kokeleko
10 september 2004, 10:38
wat zoek je dan een enkelvoudeige smurfmixer of een meervoudige smurfmixer

Ik heb sinds kort de DMC System Mix 1/2 19" mooi ding.

http://img22.exs.cx/img22/9517/SystemmixBack.jpg

Rectifier
10 september 2004, 12:49
Nee, geen mixer voor je Fender.

Ik was laatst bij iemand die had een Bassman en die had er een Lexicon MPX500 bij voor reverb.
Klonk prima en tastte z'n geluid niet aan.

Overigens is de Peavey Valveverb ook wel wat voor jou.

Rutger
10 september 2004, 13:31
idd, k heb geen mixer nodig.

19'' of half 19'' maakt me niet uit. ik leg hem nl gewoon bovenop mn amp, vooral gezien het doorlussen erg praktisch.

ik zal eens rondkijken voor die Lexicons en de Peavey, bedankt!

kun je die apparaatjes trouwens ook bedienen met een simpele aan/uit footswitch, of krijg je dan te maken met floorboards? de eerste zou wel handig zijn namelijk. :)

Rectifier
10 september 2004, 13:46
Er zijn ook aardig wat kleine midi pedalen :oops: (zie andere topic).

Misschien kan je met die Lexicon 550 bypassen met een footswitch ofzo.

kokeleko
10 september 2004, 14:03
Volgens mij als je een goede transparante mixer neemt ben je beter af dan met alleen een fx doos.

kokeleko
10 september 2004, 15:38
Volgens mij als je een goede transparante mixer neemt ben je beter af dan met alleen een fx doos.

Ben net via de mail terecht gezwezen op mijn inmenging in deze kwestie, er zijn natuurlijk altijd lieden die alles al weten, kan ik niet tegenop :sssh: .
Die hebben een leeftijd en levens ervaring waar je U tegen zegt.

emeas
10 september 2004, 16:01
Nee, geen mixer voor je Fender.

Ik was laatst bij iemand die had een Bassman en die had er een Lexicon MPX500 bij voor reverb.
Klonk prima en tastte z'n geluid niet aan.

Overigens is de Peavey Valveverb ook wel wat voor jou.

of je laat je ampje voorzien van een Fendser verengalm b.v bij FNS in Renkum

Rutger
10 september 2004, 16:12
He, dat ken ik niet! Vertel me daar eens meer over?

k Heb namelijk rondgekeken voor een inbouw reverb, maar het werd me door iedereen afgeraden. Een reverbtank gaat ook lastig in de kleine head, dan beinvloeden de trafo's de veren nogal.

L-L
12 september 2004, 00:46
Probeer eens een Little Lanilei (spring reverb pedal), ze zijn te bestellen bij v/d Haar guitars. True bypass en aparte footswitch om gerommel tegen te gaan.

Rutger
12 september 2004, 17:14
ik kent het pedaal, maar de meningen zijn sterk verdeeld. Met name de mensen die gewend zijn met fenderreverb te spelen vinden het niks omdat de veer een stuk korter is dan die van de gemiddelde reverbtank.
maar goed, ik heb hem nog niet zelf gehoord dus wie weet.

Rutger
12 september 2004, 17:48
btw

die Peavey Valverb klinkt echt veelbelovend (en zieter cool uit :) ), maar waar kan ik die krijgen?

telecastermaster
23 september 2004, 15:32
die Peavey Valverb klinkt echt veelbelovend (en zieter cool uit :) ), maar waar kan ik die krijgen?

:) Je bent op de goede weg!! Ik heb er eentje, maar ze worden helaas niet meer gemaakt. Je bent dus aangewezen op de tweedehands markt. Ik heb de mijne van Ebay.de voor € 235 (moest ik wel nog even mijn dure en gevoelige buizenapparaat via het gooi- en smijtwerk van de post laten versturen!).

Ik zag overigens ook dat Bassconnection een Lexicon MPX-1 te koop heeft € 225. Dat is echt een koopje!! (Alleen een crime om te programmeren dat ding).

http://www.connectionbult.com/bass/instruments.html#Diversen

Rutger
24 september 2004, 13:33
Hm, de Valverb gaat vaak voor 300-400 dollar weg en dan willen ze m niet naar Europa verzenden. Je hebt er een mooi prijsje voor betaald! Verder inderdaad niet te vinden maar hij blijft op mn verlanglijstje.

Intussen heb ik wat anders gevonden: de EBS Dynaverb. 19'' Studioreverb in een doosje, schijnt erg goed te zijn. k Heb hem voor E195,- bij Musik Produktiv gekocht en hij is onderweg...