PDA

View Full Version : slide gitaar: vragen van de leek



Br@mbo
8 september 2004, 21:06
hallo,

als ik naar iets luister met een slide gitaar solootje is de kippenvel-drempel altijd wel nabij :p prachtig vind ik dat

ik zou dus ook graag slide gitaar leren spelen (ik weet dat het moeilijk is)
maar ik heb nog een shitload aan vragen:

-ik kan maar 1 gitaar betalen, ik heb een washburn wr-150 met normale actie, die ook nog voor normaal spelen gebruikt wordt, daarmee moet het dus gebeuren... ik weet niet of dat kan ? tot zover ik hoorde zijn gitaren waar met een slide op gespeeld wordt altijd ultra-lage-actie dingen?

-hoeveel kost een slide en welke soorten heb je erin ?

-kent iemand nog cd's/artiesten/nummers met slide gitaren ?

ik wacht op antwoord op deze vragen, dan zie ik of ik een slide ga kopen, en dan ga ik nog een hoop vragen stellen :p

alvast bedankt

sambora
8 september 2004, 21:32
Ha,
in het verlden zijn hier meer topics over geweest. Hier http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=21777&highlight=slide staan veel antwoorden op je vragen.

Succes!

Blijepanda
8 september 2004, 22:45
tot zover ik hoorde zijn gitaren waar met een slide op gespeeld wordt altijd ultra-lage-actie dingen?


Juist niet toch :???:

moretel
8 september 2004, 23:44
Br@mbo, op mijn site staat een stukje over het starten met slide gitaar.

http://home.hccnet.nl/m.spaans/

GuitarMaster
9 september 2004, 00:10
tot zover ik hoorde zijn gitaren waar met een slide op gespeeld wordt altijd ultra-lage-actie dingen?


Juist niet toch :???:

Die gitaren hebben normaal juist een hele hoge actie.

Harry
9 september 2004, 08:39
anders kletter je steeds tegen de frets......

Br@mbo
11 september 2004, 10:27
oke, nu nog iemand die me de verschillende soorten enzo kan uitleggen ?
en hoeveel die dingen ongeveer kosten ?

Harry
11 september 2004, 14:20
je hebt verschillende formaten, moet je even passen. En voor de verschillende materialen geldt dat het geluid verschillend is. Glas klinkt glasachtig, metaal metalig. Moet je even luisteren. En prijzen kun je op internet vinden.

Nemesis
11 september 2004, 14:27
ry cooder vind ik altijd wel een goeie slide-gitarist, luister daar maar even naar

GuitarMaster
11 september 2004, 15:55
Een slide kost trouwens geen reet, voor 5-10 euro heb je er een volgens mij.

Aat
12 september 2004, 23:55
Ook een aanrader op slide gebied, Sonny Landreth (gitarist bij John Hiatt) en uiteraard, een van de beste op dit gebied, good old Bonnie Raitt !!!!!!