PDA

View Full Version : Jimi Hendrix wah en distortion



rambe029
8 september 2004, 19:46
Hallo, Ik heb vandaag een Jimi Hendrix wah van dunlop gekocht dus ik eerst mijn distortion pedaal ff er afgehaalt en mijn wah er op gedaan. Ik een beetje pielen en ja hoor hij doet het . Dus ik weer de distortion aansluiten en met de wah ernaast. Doe ik de wah aan , niks aan de hand maar wil ik de distortion erbij doen dan doet hij helemaal niks meer. Je hoor niks. En dan trap ik die distortion uit en ja hoor dan komt er weer geluid. Weet iemand wat dit is?? :???:


Arnout

Bigfoot414
8 september 2004, 22:40
Misschien wil het helpen als je éérst de distortion en dán de wah aansluit. Je kunt het iig proberen.

Bluesbreaker
8 september 2004, 22:52
dat is inderdaad vreemd, weet je zeker dat je niks vergeten bent (niet toevallig input en output snoer omgewisseld of de battery uit je distortion gehaald om je wah te kunnen testen). Het klinkt dom, maar het is mij ook wel eens overkomen.

Antal
8 september 2004, 23:18
Wat voor distortion pedaal heb je? Want als je geen batterij er in hebt zitten, of de snoeren hebt omgedraait, dan zal alleen een pedaal met een mechanische bypass het signaal wel doorgeven als het effect uitstaat. Voor het gemiddelde boss pedaal gaat dat niet op.

BartL
8 september 2004, 23:43
dat is inderdaad vreemd, weet je zeker dat je niks vergeten bent (niet toevallig input en output snoer omgewisseld of de battery uit je distortion gehaald om je wah te kunnen testen). Het klinkt dom, maar het is mij ook wel eens overkomen.
Dat is inderdaad erg dom! :o












----> :-D <----

rambe029
9 september 2004, 15:25
ik ben er achtergekomen. :oops: . Ik heb de adapter uit de distortion gehaald en in de wah gedaan en zonder een batterij de distortion er weer aangedaan.

:oops:

Maar kan ik van 1 adapteraansluiting er 2 maken? Dus dat ik 1 in de wah en 1 in de distortion doen. Of moet ik een hele nieuwe adapter kopen voor de wah?

wimmeltje
9 september 2004, 15:32
ik ben er achtergekomen. :oops: . Ik heb de adapter uit de distortion gehaald en in de wah gedaan en zonder een batterij de distortion er weer aangedaan.

:oops:

Maar kan ik van 1 adapteraansluiting er 2 maken? Dus dat ik 1 in de wah en 1 in de distortion doen. Of moet ik een hele nieuwe adapter kopen voor de wah?

Je kan een doorlus kabeltje kopen bij de muziek winkel. Kost een paar euro en ben je van alles af. let op dat alles 9volt is. Maar als je een boss adaptor hebt met een boss overdrive dan is er niks aan de hand. Gewoon doorlussen die power. Als je er geen kan vinden heb ik er wel eventueel eentje te koop die ik niet gebuik. PM me anders even.

Bluesbreaker
9 september 2004, 17:00
hehe, ik dacht dus al dat het zoiets zou zijn

edit:
als je een wah en een distortion hebt en een adapter en een batterij kun je beter de batterij in de wah doen en de adapter in de distortion. Distortion gebruikt over het algemeen meer stroom dan een wah.