PDA

View Full Version : Contrabas



Anavrin
8 september 2004, 19:07
Heej,
dit gaat niet echt over gitaren, maar wel over bassen. Ik zit al jaren te denken over een contrabas (veel te duur, maar lijkt me echt vet om te hebben). Nou gaat een vriend van me binnenkort zijn arsenaal bassen uitbreiden met een contrabas, en ik wordt weer helemaal jaloers natuurlijk.
Hoe denken jullie over contrabassen? Wie heeft er al 1? Wat vinden jullie van deze:
http://pictures.yamaha-europe.com/picture_archiv/products/10_Musical_instruments/Orchestra/silent_strings/slb100_medium_jpg.jpg
Die lijkt mij wel vet (is wel 4450 euro), dan sta je tenminste met een tof apparaat op het podium ipv met zo'n ouderwets groot ding (heeft ook wel wat, maar niet in een hiphop-metalband)

soup
8 september 2004, 19:13
4450euro :o :o :o :o

Anavrin
8 september 2004, 19:29
inderdaad OMFG, maar wat vind je nu gewoon van een contrabas, niet persé deze, maar gewoon het bassist-op-contrabas-idee?

e_lukather
8 september 2004, 19:36
Een maatje van me heeft er ook een.. Echt SUPER KOEL om te spelen! Het is wel vet zwaar hoor.. gewoon ook qua gewicht maar ook geestelijk. Fretles moet je gewoon kunnen.. Ik vond het lastig.. maar wat een sound he!

Heb er geen bal verstand van verder.. ben ook maar gitarist

emielow
8 september 2004, 23:00
Anavrin: "Die lijkt mij wel vet (is wel 4450 euro), dan sta je tenminste met een tof apparaat op het podium ipv met zo'n ouderwets groot ding "

het is JUIST koel om met zon oud ding op het podium te staan, zo'n metalen rek met een paar snaren ziet er toch niet uit!!! ga dan gewoon basgitaar spelen

Bleak
9 september 2004, 12:15
vind ik ook! plus zon ouderwetse contrabass (mits niet 100 jaar oud of zo) kan je voor ongeveer 500 euro kopen!

Anavrin
9 september 2004, 13:45
dat is inderdaad ook wel een groot voordeel van een gewone contrabas...
Ik zal binnenkort, als die vriend van mij 'm heeft eens een keer gaan uitproberen of het überhaupt iets voor mij is.

Lazy B.
9 september 2004, 15:55
Hey Anavrin, ik hoop niet dat je alleen maar contrabas wil gaan spelen om cool, vet of tof te zijn? Dat lijkt me namelijk de slechtst mogelijke reden. :-?

MazeMouse
9 september 2004, 17:07
Hoezo? Als je niet kunt bassen moet je compenseren met je image :P

Bastijn
9 september 2004, 17:08
Hey Anavrin, ik hoop niet dat je alleen maar contrabas wil gaan spelen om cool, vet of tof te zijn? Dat lijkt me namelijk de slechtst mogelijke reden. :-?

Nee haar echte reden is dat ze gewoon 4450 euro over heeft......... :-?

Je wilt een contrabas omdat het gewoon een fantastisch geluid heeft en geweldig speelt....en dat fretloos krijg je serieus in notime onder de knie, na een tijdje voel je het gewoon aan. Het enige wat ik er lastig aan vind is er een beetje volume uit te krijgen, je moet echt hard die snaren drukken...

Ik zou zeggen, schaf idd voor 600 ofzo een contrabas aan en hij zal je veel plezier verschaffen! :)

emielow
9 september 2004, 17:18
het speelt echt fukkin zwaar in ieder geval!

mar wel koel

soup
9 september 2004, 19:43
deze ziet er wel goed uit voor die prijs, ken er nix van stel maar iets voor
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/cello/1207.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dcontrabas%26 pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D42%26s%3D50%26m%3D0

Anavrin
9 september 2004, 22:38
Hey Anavrin, ik hoop niet dat je alleen maar contrabas wil gaan spelen om cool, vet of tof te zijn? Dat lijkt me namelijk de slechtst mogelijke reden. :-?
But off course not. Het lijkt me gewoon wel vet. Net als dat het me ook wel vet lijkt om nog eens ooit viool te leren spelen en piano (da's toch ook niet stoer).



Hey Anavrin, ik hoop niet dat je alleen maar contrabas wil gaan spelen om cool, vet of tof te zijn? Dat lijkt me namelijk de slechtst mogelijke reden. :-?

Nee haar echte reden is dat ze gewoon 4450 euro over heeft......... :-?

:???: Volgens mij ben je in de war met Alfarinn, want ik ben al 24 jaar een man/ jongen:
http://www.mcgyvers.nl/mcgyvers/images/fotos15april/Mcgyvers_014_600_x_406.jpg