PDA

View Full Version : M'n Bogner...



Flatcat
8 september 2004, 15:02
Toch net nog eens gebeld naar Leo Caerts. Ik hoopte rond eind augustus/eerste week september toch m'n amp te hebben. Moet ik nu nog eens 4 weken wachten... Great.

Wachten duurt lang.

ieme
8 september 2004, 15:09
zeker met iets moois in t vooruitzicht

BLOK182
8 september 2004, 15:20
Wou net zeggen :D Maar dat zullen wel een paar lange weken worden!

asesino
8 september 2004, 15:26
Idd wachten suckt, ik moet nu ook nog een week extra wachten tegen dat ze men ENGL komen brengen omdat de box nog niet binnen is :-?

ieme
8 september 2004, 15:33
Ik zit op mn fulltone clyde wah te wachten

spanky_franky
8 september 2004, 15:39
whaha :D

hoe mooier de amp hoe langer het wachten duurt natuurlijk :razz:
zul je het helaas nog even met je Brunetti XL moeten doen.. arme jongen..

dejohan
8 september 2004, 16:13
Ik zit al EEN JAAR te wachten op een klojo die voor mij uit een ouwe wah+oude volumepedaal een wah ging bouwen. Stuurde twee maand geleden een mail dat hij af was, en nu antwoordt hij niet meer.

De lul.

Anavrin
8 september 2004, 16:22
ja, wachten is kut...

Ik werd een paar maanden geleden gebeld dat al m'n spullen binnen waren (had ik maar 2 weken op hoeven wachten), kom ik daar aan, is m'n racktuner er niet... :-(
Hij opnieuw bestellen, had ik alles al meegenomen, en ingebouwd, moest ik nog 2 weken wachten op de tuner...

Alain
8 september 2004, 17:24
Dat wil zeggen dat ik hem ook niet kan horen :evil: :evil: :evil: :evil:

Dan moet ik het nog ff met mijn Powerball doen... 8-)

Begin oktober dan eens afspreken?

Aan de andere kant kan je ook eens proberen naar vd Haar bellen, of die niks kan doen. Als ik me niet vergis doet die de invoer voor de Benelux (iemand die iets anders weet :???: ) Allez, ik zit wel te wachten erop he.

Heb nu juist alles thuis staan. :evil:

FaceCrawl
8 september 2004, 22:34
Ik heb mijn Bogner (uberschall) ook besteld bij Caerts.
Dinsdag besteld en vrijdag was'm al binnen :wink:

Flatcat
8 september 2004, 23:09
ja, alain, looks like it, ik hou je hier wel op de hoogte

m'n brunetti is ondertussen m'n favoriete amp geworden (veel leuker dan de rectifier), en naar persoonlijke smaak iets beter dan de soldano decatone die ik laatst es bij mij thuis had (wel vergelijkbaar)

die bogner is nog niet binnen omdat alles bij vdhaar uitverkocht was, moet van USA komen (en tis nog es die met die metal grill option)

ieme
13 september 2004, 10:02
tra la la la la, wachten duurt lang! zeker als je iets te koop hebt wat maar niet verkocht wordt en jij alweer op iets anders zit te gassen!

Flatcat
13 september 2004, 19:32
Is hier niet zo hoor :)

D'er komt gewoon een Brunetti v30 4x12 binnen eind september voor bij de Brunetti head.

Dan heb ik 2 4x12's en mag die 2x12 wel weg, maar dat hoeft niet direct, ook al heb ik al 2 mogelijke kopers.

Alain
14 september 2004, 11:09
wat kost zo'n brunetti V30 4x12?

ieme
14 september 2004, 11:13
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=27054

350, niet zo gek...

Alain
14 september 2004, 15:48
dat is een 2x12 met jensen speakers, geen 4x12 met V30's

Flatcat
16 september 2004, 20:47
geen idee infeite, rond de 35/40.000

ieme
21 september 2004, 23:09
Die Uberschall is die er inmiddels al?
http://www.bogneramplification.com/UberLargePic.jpg

Flatcat
22 september 2004, 17:55
nee, dat zal eind september zijn hé (hoop ik)

effe 2 maanden wachten :-?

ieme
22 september 2004, 17:59
Wat heb je er nu eigenlijk voor betaald als ik vragen mag?

Flatcat
22 september 2004, 22:11
uuuuum

goeie vraag 2640 of 2670 ofzo dacht ik

Baco
23 september 2004, 08:41
uuuuum

goeie vraag 2640 of 2670 ofzo dacht ik

Dan zijn die ook wat gestegen in prijs blijkbaar. Een tijdje geleden had een ander forum-member er daar eentje gekocht voor 2400 dacht ik...

Flatcat
23 september 2004, 10:26
2400 of 2450 ja, maar die metal grill option erbij is zo'n 120/150 extra

ben het een beetje vergeten :-?

Baco
23 september 2004, 10:48
2400 of 2450 ja, maar die metal grill option erbij is zo'n 120/150 extra

ben het een beetje vergeten :-?

Zolang ie maar binnen komt hé. :wink:

ieme
28 september 2004, 12:03
4 weken zijn om! uberschall al in zicht?

Flatcat
28 september 2004, 17:41
nog geen bericht gehad, en ik belde al twee keer begin september, durf bijna niet meer

Daniël_san
28 september 2004, 19:35
gewoon doen, zeg anders maar dat je hem in elkaar gaat slaan en ze winkel leeghaald 8-)

BLOK182
28 september 2004, 19:44
Ben erg benieuwd, die metalen grill is cool man 8-)

marc_o
3 oktober 2004, 14:11
Beetje raar alleen dat je ervoor moet bijlappen. Domme actie van Bogner, het is niet dat ze al lekker goedkoop zijn ofzo.

Flatcat
3 oktober 2004, 23:41
Raar zou ik het niet noemen, slim dan weer wel..

Lot's of suckers fall for it! hehe

Ik belde toch nog es en wel, nog es 14 dagen erbij...

15 oktober word ik officieel gek als hij niet hier staat :lol:

Flatcat
14 oktober 2004, 13:30
Voor de geïnteresseerden:

Hij is binnen, ben erom nu :)

Anderhalf uur rijden en zeker in de file rond ring van Brussel straks, maar kom...

WOEHOEW :lol:

Mitch
14 oktober 2004, 13:36
We wachten in spanning.......................................... ......... :amp:

marc_o
14 oktober 2004, 13:36
Straks staat ie daar in de winkel :"Zo meneer, hier is dan de door u bestelde Bogey-versterker", dat is dan 200 euro a.u.b."

"Wat zegt u? Bogner??? Nooit van gehoord, maar we zullen eens nakijken wat er verkeerd is gegaan...toe nou meneer, niet overal op gaan slaan, dan gaat het stuk allemaal....meneer....meneer....MENEER!!!!!"





Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ie er gewoon is..... :)

Alain
14 oktober 2004, 13:43
Eindelijk!!!!

test, foto's,... alles willen we erover weten!


Ondertussen staat er ook een bogner bij mij thuis :wink:

Baco
14 oktober 2004, 14:59
Voor de geïnteresseerden:

Hij is binnen, ben erom nu :)

Anderhalf uur rijden en zeker in de file rond ring van Brussel straks, maar kom...

WOEHOEW :lol:

Allez, eind goed, al goed (hopelijk).

Nu nog wat aan die cab doen :wink:

... en foto's posten :)

ieme
14 oktober 2004, 15:01
Straks staat ie daar in de winkel :"Zo meneer, hier is dan de door u bestelde Bogey-versterker", dat is dan 200 euro a.u.b."

"Wat zegt u? Bogner??? Nooit van gehoord, maar we zullen eens nakijken wat er verkeerd is gegaan...toe nou meneer, niet overal op gaan slaan, dan gaat het stuk allemaal....meneer....meneer....MENEER!!!!!"





Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ie er gewoon is..... :)

LOL!!

AART
14 oktober 2004, 16:40
LOL idd :D

maar gefeli en de foto's he :)
en een clipie 8-)

BartL
14 oktober 2004, 17:21
Die gast waarik mijn GMajor ben gaan kopen had ook een 1x12" Shiva thuis staan... :o :o :o

DIE WIL IK OOK!!! :-(

Edit: Liever de 2x12" :-D

AART
14 oktober 2004, 17:23
Die gast waarik mijn GMajor ben gaan kopen had ook een 1x12" Shiva thuis staan... :o :o :o

DIE WIL IK OOK!!! :-(

Edit: Liever de 2x12" :-D

en straks de top... GAS never ends :wink:

BartL
14 oktober 2004, 17:48
Nee man...je moet wel reëel blijven :-D :-D :-D 8-)

ieme
14 oktober 2004, 18:51
Die gast waarik mijn GMajor ben gaan kopen had ook een 1x12" Shiva thuis staan... :o :o :o

DIE WIL IK OOK!!! :-(

Edit: Liever de 2x12" :-D

Op gitaarmarkt staat een shiva 2X12 reverb voor 2300 euro

Baco
14 oktober 2004, 20:44
Ondertussen staat er ook een bogner bij mij thuis :wink:

Nu nog een Dean :-D

Al kunnen testen met je Powerball trouwens?

BartL
14 oktober 2004, 21:10
Die gast waarik mijn GMajor ben gaan kopen had ook een 1x12" Shiva thuis staan... :o :o :o

DIE WIL IK OOK!!! :-(

Edit: Liever de 2x12" :-D

Op gitaarmarkt staat een shiva 2X12 reverb voor 2300 euro
...nou nog hopen dat Gaston van de postcode-loterij aan de deur komt :-D

Flatcat
14 oktober 2004, 22:50
Ok, ik heb 'em net getest...

Ik stak hem aan, sla akkoord aan en zeg: shit die klinkt nu toch niet zo extreem veel zwaarder dan m'n brunetti...

Wat mids gescooped, meer bas (op 6) en gain op 6... mmmmmja ok dit begon er al meer op te lijken.

Ik lees nog eens m'n handleiding door "for that sub bass put your presence all the way down" ----> :-D

Dat is wat ik miste aan de andere amp!

Zeer tight geluid ook al heb je zoveel bas of gain en alle snaren klinken super door (een mineur powerchord bv.).

Vraag me nu wel niet om hem te vergelijken met de Brunetti. Voor mijn genre heb ik zéker genoeg met de Brunetti maar als je echt het extreemste van het extreemste wil (metal bands) dan weet je wel wat te kiezen! De brunetti heeft dan weer een vintage kanaal, clean klinkt wat mooier en is gewoon meer versatile (en wat goedkoper).

Dat wil niet zeggen dat ik dit een one trick pony vind: het staat ook in de bogner handleiding: de PRESENCE control is van groot belang, daarmee kun je echt wel heel wat sounds bekomen. Je zult er natuurlijk wel geen jazzy dingen op moeten doen een plexi geluid moeten zoeken.

Maar rectifier gebruikers (high gain channel) kunnen hier heel wat meer mee bekomen dan met de mesa.

En zo ben ik "opgezadeld" met twee perfecte amps die ik niet hoef weg te doen en vooral ook niet onderdoen aan mekaar.

Nu kunnen de problemen beginnen:

* M'n marshall cab en onze gitarist z'n mesa cab matchen alvast niet op deze amp --> probleem dus om op 2 cabs te spelen van verschillend merk.

* Een goeie a/b/y box kopen, en dan maar gaan kijken wat die faseproblemen gaan geven bij de PA. :)


Foto's volgen later, misschien vanavond nog. Ik moet ze nog online zetten en ze zijn niet zo duidelijk (misschien had ik beter een goeie camera gekocht :p)

Negative K3 fan
14 oktober 2004, 23:01
een mineur powerchord

moet je me ff uitleggen :)

misschien dat dat het was met testen, toen ik de uberschall teste vond ik er weinig aan, maar ik ben altijd geneigd de presence behoorlijk hoog te zetten (wat ik toen ook deed).

maarja veel plezier.

BramVersteeg
14 oktober 2004, 23:07
Gefeliciteerd! Lijkt me een geweldige top, ook in combi met je Brunetti.
Over die cabs zou ik me niet al te druk maken. Je ziet zo vaak cabs van verschillende merken onder tops van verschillende merken. Maar een bogner is natuurlijk wel extra mooi :razz: . Ik zit nou ook te klooien met 2 tops. Is nog best lastig om een goede oplossing te vinden.....
maar ik wacht op de foto's (vooral van je hele set!) en de soundclips.
Grz. Bram

Flatcat
14 oktober 2004, 23:28
Soundclips zul je van mij niet horen tot we pre-production doen met onze band, of zelfs wanneer we "for real" gaan opnemen en da's pas zomer 2005 hehe.

Negative K3 fan: tja hoe noem je 't anders, een barré in mineur ofzo? Die presence is echt een belangrijk element van de amp hoor. Als je die hoog zet dan bekom je zeker en vast niet de sound die de meesten van de uberschall willen horen. Op wat speel je nu dan?

Het enige dat ik beter vind tot nu toe is de Diezel VH4 door z'n meerdere kanalen/sounds, maar niet echt door z'n high gain sound op zich.

Flatcat
15 oktober 2004, 00:32
Crappy pics maar hier zijn ze:

De mesa cab is dus van onze andere gitarist (met z'n dual rectifier)

http://www.flatcatpunk.com/images/gear/bognerhead.jpg

http://www.flatcatpunk.com/images/gear/bognerheadmesacab.jpg

http://www.flatcatpunk.com/images/gear/brunettihead.jpg

http://www.flatcatpunk.com/images/gear/brunettiheadmarshallcab.jpg

Alain
15 oktober 2004, 09:23
proficiat

maar dat zou beter passen op mijn cab vind ik :razz:

.ChiefRebelAngel.
15 oktober 2004, 09:32
vette bakken Minx! Nu zal je wel effe voldaan zijn veronderstel ik... :-D
Ik pik met wat geluk morgen mijn 'nieuwe' savage op 8-)

marc_o
15 oktober 2004, 10:08
Erg mooi ding hoor, de sound ken ik niet, of het moet van het werk van Haaksma bij Anouk zijn.
Hoe zit het qua veelzeidigheid eigenlijk? Je hebt 2 kanalen, maar zit er ook nog een boostfunctie op voor solo's of een dubbele master o.i.d.?

ieme
15 oktober 2004, 11:36
gaaf ding... past mooi bij mijn guytron (ala haaksma)

Flatcat
15 oktober 2004, 17:55
Erg mooi ding hoor, de sound ken ik niet, of het moet van het werk van Haaksma bij Anouk zijn.
Hoe zit het qua veelzeidigheid eigenlijk? Je hebt 2 kanalen, maar zit er ook nog een boostfunctie op voor solo's of een dubbele master o.i.d.?

Ja, die boostfunctie werkt als volgt:

Je hebt niks in je effectsloop. Je draait de effectsloop een klein beetje open waardoor hij stiller wordt. Om je boost te creëeren moet je dan gewoon je effectsloop uittrappen op je pedaaltje (op pedaaltje staat channel en effectloop knop) waardoor je solo's er mooi kunnen uitkomen, werkt perfect.

Qua veelzijdigheid mja.. test es zou ik zeggen, ik weet niet wat jij nodig hebt maar ik heb alles wat ik wil (een high gain sound en een boost voor de solo's). Als ik het nog in m'n hoofd krijg om een vintage sound te spelen erbij dan heb ik die op de Brunetti hé.

Met clean heb ik zo goed als geen ervaring maar ik denk toch dat de clean op m'n Brunetti beter klinkt. De clean is wel heel luid in tegenstelling tot wat je in andere reviews soms leest, je moet gewoon het kanaalvolume luider zetten dan die van de gainchannel.

Voor wie metal/hardere rock/punkrock speelt en (eventueel extreme) high gain wil zou ik toch zeker deze aanraden ipv bv. een rectifier.

Als je op zoek bent naar de extreemste sick bassige klanken is dit je amp. Voor veel genres overbodig, maar héél leuk om mee te spelen! :lol:

Vandaag viel het me weer op dat elke noot er zo duidelijk uitkomt, zelfs op de meest zware settings.


Alain: als je wil testen, moet maar laten weten hé, of welke bogner heb jij nu staan?

BLOK182
15 oktober 2004, 18:23
Eindelijk, hij is der! COngrats!!

Baco
15 oktober 2004, 18:55
Alain: als je wil testen, moet maar laten weten hé, of welke bogner heb jij nu staan?

Ik denk dat hij het over een cabinet heeft :wink:

Die Ubershall interesseert me trouwens best ook wel (niet dat ik er eentje wil kopen, heb andere prioriteiten), maar ik vind hem best duur als je nr de specs kijkt. Of heb ik het bij het verkeerde einde?

FaceCrawl
15 oktober 2004, 19:42
Proficiat met je nieuwe amp !
:wink:
Ik heb mijn Uberschall nu bijna een half jaar en ben nog nooit zo tevreden geweest over mijn sound !
8-)

Flatcat
15 oktober 2004, 20:09
Die Ubershall interesseert me trouwens best ook wel (niet dat ik er eentje wil kopen, heb andere prioriteiten), maar ik vind hem best duur als je nr de specs kijkt. Of heb ik het bij het verkeerde einde?

Misschien wel :lol: Het gaat uiteindelijk maar om clean en distortion. Ok je hebt wel verschillende geluiden (meer dan je zou denken) op die kanalen maar in the end kan ik het niet maken om live tussen nummers aan de knoppen te gaan draaien (en heb het ook niet echt nodig). Het aangename is wel die boostfunctie. Net nu ik een mxr micro amp kocht voor m'n brunetti... Gelukkig is die pedaal ook gebruikbaar voor wanneer ik ooit een singlecoil en humbucker gitaar moet switchen tijdens een show om het volume gelijk te houden.

Misschien dat de VH4 dan wel meer waar voor z'n geld is met z'n vier kanalen, maar die kost dan ook weer wat meer. Als je geen heeeeel extreme metalsound op je amp wil zou ik zeker en vast tevreden zijn met de Brunetti die toch wat goedkoper is dan Diezel of Bogner. Die vind ik persoonlijk zelfs iets beter klinken dan een mesa.

Eén ding weet ik echter zeker, samen met Diezel zijn dit de beste heads waar ik al op gespeeld heb (voor mij). En dat heeft nu eens niet te maken met de prijskaartjes, bij tests leek het gewoon zo dat deze best klinken. En dat is ook een beetje logisch gelukkig.

Dan heb ik het over dit lijstje:

Diezel VH4 (geleend voor twee weken van een vriend)
Bogner Uberschall (heb ik zelf nu, ook eerst getest bij andere kennis)
Marshall JCM900 (had onze gitarist)
Marshall JCM800 (van een vriend, beste marshall die ik checkte)
Marshall TSL2000 (getest op tour van andere band)
Soldano Decatone (van een vriend, heb ik mee opgenomen en won qua duidelijkheid én zwaarheid van de rectifier)
Mesa Dual & Triple Rectifier (dual van gitarist, triple van vriend)
Marshall jmp1 + 9100 (mijn oude amp)
Brunetti XL (R)Evo (mijn main amp)
Marshall SLP (die paarse, van m'n producer en mee opgenomen)

Ik denk dat dit het zowat is... Ben zeer tevreden hoor. En dan nu "volwassen" worden en meer vintage sounds nodig hebben haha, dan kunnen we weer op zoektocht.

Soul Grinder
15 oktober 2004, 20:13
Wat was je oordeel over die Mesa's?

marc_o
15 oktober 2004, 22:01
Heb zelf de Herbert van Diezel eens getest en dat was een versterker die ik graag zou willen hebben, echt helemaal te gek. Maar 180 watt buizen is toch wel erg veel, ach, was ik maar rijk.....
Ik zie 'm niet in je testrijtje staan terwijl die er absoluut tussen had gemoeten. Heb je 'm ooit overwogen?

Flatcat
15 oktober 2004, 22:53
Ik heb 'm overwogen, maar nog niet getest.

Grote kans dat als ik nog een head koop, het een Diezel VH4 of Herbert zou zijn.

Om op de vraag over de mesa (en tegelijk ook een beetje de Diezel) te antwoorden: Bij opnames van onze laatste songs liet m'n producer me blindelings luisteren naar de twee recorded tracks: een lp classic op een mesa en een sg special op een soldano. Die ene track klonk heavier maar toch waren alle noten van het akkoord meer gedefinieerd. Ik was ervan overtuigd dat het de mesa was door z'n heavyness, maar ik was verkeerd.

Een ander vreemd verhaal is dat een vriend die bij de produktie amps vergeleek, zag dat de Diezel niet zo krachtig overkwam als de Mesa, iets wat ik tot nu toe nog vreemd vind.

Met het high gain channel van de rectifier vond ik niet zo veel verschillende tonen als bij het high gain channel van de uberschall (ik herhaal het duizend keer, maar met die presence kun je veel frequenties bekomen). De rectifier heeft zeker ook geen zo'n gearticuleerde noten bij open akkoorden of barrés in mineur of weet ik veel welke akkoorden. Je mag echt de extreemste gain en low end op je bovenste snaren hebben, nootjes die je daardoor speelt komen er perfect uit. Ik zoek straks eens op de bogner site de mp3 die dat wel een beetje illustreert.

*edit* http://www.bogneramplification.com/UberPatrick1.mp3 --> niet hélemaal wat ik bedoel, maar probeer dit maar met een mesa te doen waar je extreem veel gain opstaan hebt, het klinkt "muddyer", iets wat ik voor gebruik van deze bogner niet echt snapte. Het is echt ongeloofelijk hoe hogere tonen er doorkomen bij die sub- of basachtige tonen met hoog gain gehalte.

Het is niet alsof een mesa rectifier slecht is, verre van, want hij heeft in al onze laatste opnames goed dienst gedaan. Maar als je maar juist die heavy sound nodig hebt (en niet het vintage kanaal van een rectifier) zou ik toch opteren voor de uberschall omdat die niet zo veel duurder is. Ik betaalde 2580 euro, met de grill option!

Oh en, laat ons toch eerlijk blijven, it's also a snob thing.. :wink: Die exclusiviteit en z'n looks deden me er ook voor kiezen, maar gaven geen doorslag. Testen is de boodschap! Maar vooral: UITVOERIG testen.

Veel mensen haten in een shop zo'n amp keihard te zetten en lang aan de knopjes te draaien, ik ben daar één van. Daarom dat ik amps testte van mensen die ik ken. Ik heb het geluk dat ik veel mensen in m'n vriendenkring heb die top amps bezitten.

Soul Grinder
15 oktober 2004, 23:49
Thnx voor de info, Flatcat.

marc_o
16 oktober 2004, 10:38
Eerlijk is eerlijk, die sample klinkt te gek. In mijn band zou ik er weinig aan hebben in deze stand, maar wat is het toch leuk zo'n vette bak achter je hebben staan....

BLOK182
16 oktober 2004, 11:39
Eerlijk is eerlijk, die sample klinkt te gek. In mijn band zou ik er weinig aan hebben in deze stand, maar wat is het toch leuk zo'n vette bak achter je hebben staan....
Dan zet je ineens een Beatlescovertje met zo'n sound in :-D

marc_o
16 oktober 2004, 12:04
Van de Beatles wordt ik altijd een beetje misselijk, maar het is een optie natuurlijk. Ik moet het nu meer hebben van de rocksouns met vintage randje, maar gisteren toch ook maar weer een bandproject op poten gezet weer te gaan beuken (je kunt je afkomst natuurlijk niet verloochenen), dus wie weet.......




en zo blijf je bezig

birt
16 oktober 2004, 12:18
Eerlijk is eerlijk, die sample klinkt te gek. In mijn band zou ik er weinig aan hebben in deze stand, maar wat is het toch leuk zo'n vette bak achter je hebben staan....
Dan zet je ineens een Beatlescovertje met zo'n sound in :-D

www.beatallica.org :D

BramVersteeg
16 oktober 2004, 22:45
hey FlatCat,
Ik kan je de Diezel Herbert van harte aanraden (om eens uit te proberen dan). Jammar dat je zo ver weg woont, anders konden we eens een tijdje tops ruilen 8-) .

LordRiffenstein
17 oktober 2004, 09:20
Flatcat,

erg vette setup heb je nu. Las net je post over je zoektocht nr de juiste versterker en vroeg me af waarom je nooit eens een Engl getest hebt. In elk geval, voor heaviness zit je zeker goed bij de Uberschall.

Baco
17 oktober 2004, 10:32
Flatcat,

erg vette setup heb je nu. Las net je post over je zoektocht nr de juiste versterker en vroeg me af waarom je nooit eens een Engl getest hebt.

Goede vraag, heb daar ook al aan zitten denken... Ik denk toch dat je ze over het hoofd hebt gezien. Soit, er kan nog wel eentje bij, toch :wink:

Josdevos
17 oktober 2004, 11:36
Dat mis ik toch een beetje op mijn Savage hoor! Dat grommende laag.
Spijtig dat er geen amp is die de veelzijdigheid van de Savages combineert met dat meer lompe doch strakke laag van de Uber.

Flatcat
17 oktober 2004, 15:22
Flatcat,

erg vette setup heb je nu. Las net je post over je zoektocht nr de juiste versterker en vroeg me af waarom je nooit eens een Engl getest hebt. In elk geval, voor heaviness zit je zeker goed bij de Uberschall.

Ik vind de Engl SE er zeer interessant uitzien hoor! Maar...

Ik heb zeven jaar op een marshall rack gespeeld en wilde nu afstappen van die zovele knopjes die je sound kunnen veranderen, gek werd ik er van... Ik wilde een zo simpel mogelijke setup en die SE lijkt me bijna de cockpit van een Boeing. :)

Persoonlijk heb ik nog nooit een engl getest, maar ik weet wel hoe ze klinken (heel mooi hoor). Wel grappig hoe dit forum zo'n warm hart toedraagt aan dit merk!

Baco
17 oktober 2004, 15:43
Ik heb zeven jaar op een marshall rack gespeeld en wilde nu afstappen van die zovele knopjes die je sound kunnen veranderen, gek werd ik er van... Ik wilde een zo simpel mogelijke setup en die SE lijkt me bijna de cockpit van een Boeing. :)



Valt mee hoor, die SE. In het begin is het wat experimenteren met die verschillende knopjes, maar je wordt het snel gewoon. Daarna is het gewoon een kwestie van je settings te programmeren (supersimpel trouwens) en MIDI doet de rest. Zeker eens testen als je de kans hebt...

ieme
17 oktober 2004, 19:19
Wat kost die Uberschall?

Baco
17 oktober 2004, 20:16
Iets van een 2400+ euro...

Negative K3 fan
17 oktober 2004, 20:51
OMG deze moet je ook is checken...

7 Witches speelt blijkbaar ook op Ubershall.
Deze sample is van Jack Frost: (van oa Seven Witches & Savatage)

http://www.bogneramplification.com/UberJF1.mp3

Dat mis ik toch een beetje op mijn Savage hoor! Dat grommende laag.
Spijtig dat er geen amp is die de veelzijdigheid van de Savages combineert met dat meer lompe doch strakke laag van de Uber.

wow klinkt idd heeeeel erg zwaar, ik ken dat deuntje trouwens ergens van, ik heb meer clips met daat erop.

Alain
17 oktober 2004, 21:15
Alain: als je wil testen, moet maar laten weten hé, of welke bogner heb jij nu staan?

Mijn bogner heeft 4 x 12 Celestion V30's erin :lol:

nieuwe cab gekocht dus, een bogner

Ik zal je zeker iets laten weten om te testen, maar het zal waarschijnlijk begin november worden.