PDA

View Full Version : londoncity of vintage



daanyo
8 september 2004, 13:58
ik heb een epiphone Les Paul studio
met een Boss gt6 en een Roland DAC-80 verterker.
en ik wil een nieuwe gitaar kopen.
of nieuwe EMG elementen.
of een nieuwe versterker.
maar dan moet ik eerst mijn oude versterker verkopen.
ik zit tussen 2 gitaren te twijfelen, de LC ( londoncity )

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaartests/londoncity/hurricane.php3

en een Vintage PRS.

http://www.wildwoodguitars.com/electrics/prs/c22/prs_67742/prs_67742_side-l.jpg

de Vintage PRS is een stuk goedkoper dan de LC maar de LC is een stuk mooier ( een blauwe voorkant en een donkerbruine houdkleurige achterkant )
wat moet ik doen?

nieuwe elementen
nieuwe versterker
of een nieuwe gitaar?

fred dons
8 september 2004, 15:36
de 2e is niet echt een plaatje van de Vintage PRS (dat is namelijk een echte PRS)

ik zou voor de LC gaan, massief hout (massieve maple top op mahonie)
de vintage heeft een fineer top) + wilkinson trem

Hendrix
8 september 2004, 15:58
Ik zou voor Vintage gaan, want de kwaliteit london city is niks.

StereoX
8 september 2004, 16:03
Ik zou voor Vintage gaan, want de kwaliteit london city is niks.

en waar bazeer je dat op? ik heb al genoeg mensen gehoord die LC een hele goede prijs-kwaliteit verhouden vinden hebben

Squier4ever
8 september 2004, 16:10
In dat artikel staat: een goede prijs, mooie klank enzo, alleen de hals "flubbert" oid. maar er word meer lovend als negatief over gesproken.

@ daanyo: ik vind ze allebei wel sjiekerdepiek uitzien, een trem hoeft voor mij niet

jorrit
8 september 2004, 16:14
LC, meer kwaliteit en betere afwerking als de vintage. in het echt is die LC ook veel mooier dan die vintage qua uiterlijk.

daanyo
8 september 2004, 17:42
bedankt voor alle tips
op die link van de site van LC ( londoncity hurricane )
staat adviesprijs 830 €
en in een winkel in den bosch is hij al 465 €
en de vintage PRS 295 €

ben???
8 september 2004, 17:52
LC lijkt me de beste keuze. over die london city heb ik bijna alleenm aar goede verhalen gehoord, en dat vintage is toch een beetje het 'gitartje-dat-tweedehands-overal-staat-voor-75-eurotjes" om het maar zo te zeggen.

amon
8 september 2004, 17:57
ik vind qua looks (ervan uitgaande dat de plaatjes goed zijn) de vintage prs mooier. maar de lc is gewoonweg beter

Diedo
8 september 2004, 18:32
de LC ken ik niet, maa rik heb voor de gein een keer zo´n vintage PRS copy gepakt, maar ik vond het niks,... de trem was meteen ontstemt na een beetje gebruik (geen divebomb oid...)... het voelde ook allemaal een beejte nep aan...

ben???
8 september 2004, 18:47
het voelde ook allemaal een beejte nep aan...

:-? Was het niet toevallig een piano? of een oplaasgitaar? wat bedoelje nou weer met "nep"?

Hendrix
8 september 2004, 19:08
Ik zou voor Vintage gaan, want de kwaliteit london city is niks.

en waar bazeer je dat op? ik heb al genoeg mensen gehoord die LC een hele goede prijs-kwaliteit verhouden vinden hebben

Uhm,...ervaring?

abbys
8 september 2004, 19:25
heb je ervaring met een rotte appel ( geen fabrikant is perfect )

BLOK182
8 september 2004, 19:29
ik vind qua looks (ervan uitgaande dat de plaatjes goed zijn) de vintage prs mooier. maar de lc is gewoonweg beter
Ja maar dat is dus een fulloption ECHTE PRS op dat plaatje haha. Ik zou voor de LC gaan!

jorrit
8 september 2004, 19:34
het voelde ook allemaal een beejte nep aan...

:-? Was het niet toevallig een piano? of een oplaasgitaar? wat bedoelje nou weer met "nep"?

als een gitaar van slechte kwaliteit hout is gemaakt of een slechte constructie heeft kan ie neppig aanvoelen, alsof ie van karton is gemaakt ofzo....

ben???
8 september 2004, 20:02
aha ok! :P

Diedo
8 september 2004, 21:57
ja ik zal het even nader toelichten, het is ook wel een vage zin ja:

de volume en toonknop voelden niet solide aan, en ook de switch leek mij niet echt duurzaam. de looks waren goed (geinig fineer topje enzo) maar het geheel van het instrument gaf me een onprettig gevoel, alsof ik meteen al iets zou mollen zegmaar.

Hendrix
9 september 2004, 19:23
Conclusie: gewoon doorsparen voor een Gibson, die zijn toch veel beter! :D

Daniël_san
9 september 2004, 22:00
Of voor een echte PRS :)

ben???
9 september 2004, 22:27
zijn die FAME dingen van musicstore.de niet wat? zag er best leuk uit voor de prijs, heb er nog nooit op gespeeld... allemaal schaller hardware etc.