PDA

View Full Version : Mijn nieuwe liefde :)



yhcmarc
8 september 2004, 13:55
Tijdje terug dat ik hier was, maar 2 weken geleden een nieuwe liefde aangeschaft, een gibson The SG uit '78. Op deze foto ben ik in actie met haar, echter tijdens het optreden heb haar alweer kapot geslagen :( . Niet express btw, gelukkig was de hals precies langs de lijmrand losgekomen en wordt deze op met moment gemaakt.

http://www.ymondhc.com/marc/DSC01043.jpg

Marc

BLOK182
8 september 2004, 14:06
Mooi plankje, maarre, hoe de helll heb je der kapotgeslagen?

yhcmarc
8 september 2004, 14:11
tja, ik ben nogal druk met spelen, maakte een soort van zwaai / slag beweging, de zanger liep in mijn pad, ik raakte hem met de kop van de hals vol op zijn arm en de hals lag er zo goed als af :(

Kan gebeuren, hij komt een deze dagen gemaakt en wel weer terug

Sjakie
8 september 2004, 14:14
Dan moet er toch al iets fout geweest zijn met de constructie...
Zo makkelijk mag dat niet breken.

Wel een hele mooie gitaar!

robzilla
8 september 2004, 14:31
Mooie plank. Wat is er anders aan een The SG? net zoals een The Paul of anders?

Stitch
8 september 2004, 15:24
wow mooi! Lijkt wel beetje zo'n faded laklaag.


ohw...78 :)

BLOK182
8 september 2004, 15:26
Hmm, dan heb je wel een koelkast van een zanger zeg :-D Moest eens proberen een gitaar op die van mijn band kapot te slaan.....tempting...soms... :)

jorrit
8 september 2004, 16:09
Op deze foto ben ik in actie met haar,

nou moet je niet gaan overdrijven he :-D



















sorry misschien wel heel erg flauw...

wel erg erg erg vette sg by the way...

BLOK182
8 september 2004, 16:13
:-D :-D :-D Sorry hijs idd flauw.... :-D

yhcmarc
8 september 2004, 17:02
Mooie plank. Wat is er anders aan een The SG? net zoals een The Paul of anders?

Yup, is te vergelijken met een The paul , alleen dan in SG model.

En onze zanger is best klein trouwens :) hahaha, de lijm is waarschijnlijk gewoon niet meer helemaal ok geweest ofzo.

vulvasonic
8 september 2004, 23:46
AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor het eerst in 20 jaar kom ik eindelijk weer es een keer de mooiste en best bespeelbare gitaar tegen die ik ooit in mijn handen heb gehad!
ALTIJD spijt gehad dat ik 'm destijds niet gekocht heb. Had ik ook geen geld voor, maar dat had nooit een excuus mogen zijn.

Deze gitaar, jongen...., laat hem opknappen en KOESTER hem. En anders moet je maar even contact opnemen met mij :-D

Funkblaster
8 september 2004, 23:51
das nog eens een mooi kleurtje voor een sg

yhcmarc
9 september 2004, 14:17
Ik koester hem ook zeer zeker wel, vanavond ga ik hem ophalen en volgens de reperateur heeft de hals al losgezeten, hij zit nu weer goed in de lijm en als alles goed gaat moet ik er nog lang veilig en hard op kunnen spelen :)

hadv
9 september 2004, 16:47
mooi ding, heeft-ie nog de originele pickups ?

yhcmarc
9 september 2004, 16:49
mooi ding, heeft-ie nog de originele pickups ?

uuhm zover ik weet wel ja

BartL
9 september 2004, 17:11
...volgens de reperateur heeft de hals al losgezeten, hij zit nu weer goed in de lijm...
Kan je daar nu meteen weer op spelen, of moet dat ding een paar dagen drogen ofzo?

yhcmarc
9 september 2004, 17:17
hij heeft een week bij de reperateur staan drogen, dus ik moet er wel meteen weer op kunnen spelen

joke
13 september 2004, 08:59
mijn muziekmannetje heeft eens een sg in zijn zaak gehad waar zo'n beetje alles mis mee was wat je kon verzinnen!!
hij heeft het niet over z'n hart kunnen verkrijgen hem of haar te verkopen omdat ie een reputatie heeft hoog te houden....
gibson is trouwens al lang niet meer wat het vroeger was met lage loonlanden en slecht toonhout enzo.
je kan beter de vintage markt en of e-bay afstropen als je kwaliteit zoekt maar dat betekend wel even doorsparen natuurlijk!!
vaak vindt je kwaliteit meer bij de wat duurdere iets minder bekendere merken die nog iets te bewijzen hebben of natuurlijk bij de vakkundige bouwer voor de gitaar op maat maar dan moet je door ervaring natuurlijk wel weten wat je precies wel en niet wil aan je plank.

joke
13 september 2004, 09:00
mijn muziekmannetje heeft eens een sg in zijn zaak gehad waar zo'n beetje alles mis mee was wat je kon verzinnen!!
hij heeft het niet over z'n hart kunnen verkrijgen hem of haar te verkopen omdat ie een reputatie heeft hoog te houden....
gibson is trouwens al lang niet meer wat het vroeger was met lage loonlanden en slecht toonhout enzo.
je kan beter de vintage markt en of e-bay afstropen als je kwaliteit zoekt maar dat betekend wel even doorsparen natuurlijk!!
vaak vindt je kwaliteit meer bij de wat duurdere iets minder bekendere merken die nog iets te bewijzen hebben of natuurlijk bij de vakkundige bouwer voor de gitaar op maat maar dan moet je door ervaring natuurlijk wel weten wat je precies wel en niet wil aan je plank.

joke
13 september 2004, 09:01
mijn muziekmannetje heeft eens een sg in zijn zaak gehad waar zo'n beetje alles mis mee was wat je kon verzinnen!!
hij heeft het niet over z'n hart kunnen verkrijgen hem of haar te verkopen omdat ie een reputatie heeft hoog te houden....
gibson is trouwens al lang niet meer wat het vroeger was met lage loonlanden en slecht toonhout enzo.
je kan beter de vintage markt en of e-bay afstropen als je kwaliteit zoekt maar dat betekend wel even doorsparen natuurlijk!!
vaak vindt je kwaliteit meer bij de wat duurdere iets minder bekendere merken die nog iets te bewijzen hebben of natuurlijk bij de vakkundige bouwer voor de gitaar op maat maar dan moet je door ervaring natuurlijk wel weten wat je precies wel en niet wil aan je plank.

yhcmarc
13 september 2004, 10:03
uuhmm ... het is er een uit '78 hoor ;) dus met lage loonlanden en slecht hout enzo zit het allemaal wel goed ;)

joke
13 september 2004, 14:50
GELUKKIG DAN HEB JIJ MITS DE OPERATIE IS GELUKT WAARSCHIJNLIJK QUA HOUT IN IEDER GEVAL NOG EEN GOEIE!!
IK GA TOCH MEER VOOR DE CURVES EN SHAPES VAN EEN AR50 ARTIST!
SUCCES MET JE PLANK , MAN !

Dirk_Hendrik
13 september 2004, 16:21
Allemachtig man, hou es op met dat geschreeuw! :o :o

joke
14 september 2004, 16:40
pssssst
tís die verekte caps lock die steeds door mijn te grote vingers wordt geactiveerd!!
maar goed mijn artist is net terug van customizing en sperzels doen goed hun werk ,echt aan te bevelen die dingen !!