PDA

View Full Version : DOD 670 Flanger en Zoom PD-01 binnen! Barend, come in please



Speeddemon
8 september 2004, 13:05
test

Speeddemon
8 september 2004, 13:06
Vandaag na ellenlang wachten (12 augustus verzonden) eindelijk m'n DOD 670 Flanger binnen.
Vintage (volgens mij uit '78 aan de pots te zien), groot, licht (MXR Flanger is zeker 2x zo zwaar), en met een Amerikaans netsnoer.

Vraag voor Barend: Wat kun je beter doen; er een 220V netsnoer aan zetten of zo maken dat ie een 9 of 12V adapter (type Boss plug) accepteert?

De hufters van de douane hebben er
a) veel te lang over gedaan
b) mij 11 euro laten dokken, omdat ze de verzendkosten opgeteld hebben bij de waarde van het ding zelf.

Enige lichtpuntje: hij ziet er supergoed uit, wat minieme vlekjes en wat stof, maar verder totaal onbeschadigd.

Dan de Zoom PD-01. Ontzettend transparant en met vette volume boost mogelijk. Kan ook stevig vervormen, maar wel lekker.
Is een stuk kleiner dan verwacht.
Zaterdag vanuit de US verzonden... (en dat met Zondag & Labour Day ertussen) is dus best snel!

Dirk_Hendrik
8 september 2004, 13:24
Speedy,

Cool.

Wat is het type van de delaychip in het ding, of, verder, hoe wordt het apparaat intern gevoed, Enkelzijdig of dubbelzijdig?

Speeddemon
8 september 2004, 13:39
Speedy,

Cool.

Wat is het type van de delaychip in het ding, of, verder, hoe wordt het apparaat intern gevoed, Enkelzijdig of dubbelzijdig?
ik zag een MN nog wat chip. 3274 ofzo. En er zit een transformator in.

enkelzijdig/dubbelzijdig? :???:

Mitch
8 september 2004, 13:39
b) mij 11 euro laten dokken, omdat ze de verzendkosten opgeteld hebben bij de waarde van het ding zelf.

Helaas, zo is de invoerwet :evil:
Congratz on the flanger !

Speeddemon
8 september 2004, 13:43
b) mij 11 euro laten dokken, omdat ze de verzendkosten opgeteld hebben bij de waarde van het ding zelf.

Helaas, zo is de invoerwet :evil:
Congratz on the flanger !
hey Mich, voordat ik ze kwaad opbel, de vrije waarde is toch 45 euro?

Of is die 45 euro soms al incl verzendkosten?

Op het pakketje stond waarde "$55" wat omstreeks 12 augustus toch echt 45 euro was.

Dirk_Hendrik
8 september 2004, 13:50
Klotegoogle. Geen schema vindbaar... Durf ik nu niet teveel te zeggen.

Speeddemon
8 september 2004, 15:02
Die PD-01 moet ik nog eens puur met m'n Engl testen, maar in de rig met de Tubefactor (met bedoeling de Tubefactor te pushen) heb ik toch genoeg aan de DOD 250 en de Marshall Guv'nor.

Heb net een hele tijd ge-A/B-ed tussen Guv'nor en PD-01. Waarbij ik de Zoom ook zoveel mogelijk hetzelfde heb laten klinken als de Guv'nor, maar er waren uiteindelijk toch verschillen:
Zoom ruist meer in 't hoog (sissend) en de Guv'nor ruist meer in 't mid (hummend)
Zoom klinkt vetter en strakker in 't laag (maar dat kan de DOD 250 ook, t.o.v. de Guv'nor), maar de Guv'nor heeft weer meer bite en 'saturation' in 't mid.

de Zoom heeft wel VEEEEEEEEEL meer volume-boost mogelijk (kan echt asociaal hard) dan zowel de DOD als de Guv'nor, alleen ruist ie dan ook meer natuurlijk.

Mocht iemand er dus in geinteresseerd zijn (dat 'poor man's Klon' klopt wel aardig, en ik vind 't verder dus ook een soort moderne "Guv'nor mk I" ), geef maar een gil. (nieuw in originele verpakking, zelfs incl verpakte originele batterij! :cool: )

Mitch
8 september 2004, 16:00
Invoerrechten worden betaald over de volledige som, dus waarde van het object plus ev.t verzend- of verzekeringskosten.

Speeddemon
8 september 2004, 23:31
Speedy,

Cool.

Wat is het type van de delaychip in het ding, of, verder, hoe wordt het apparaat intern gevoed, Enkelzijdig of dubbelzijdig?
ik heb de chips nog eens gecheckt:

LM324N
RCA 027 da's 1

SAD521D
R 28690 da's 2 (een 8 pins, op IC voetje)

NE 571N
8016 da's 3

180371
CD4001( 8 )CN
MM5601( 8 )N da's 4

(die ( 8 )'s zouden ook B's kunnen zijn. )