PDA

View Full Version : Een id voor een nieuwe ballad.



boudewijn
8 september 2004, 10:41
Beste mensen hier een ideetje voor een nieuwe ballad
Is een keer wat anders dan wat jullie van mij gewent zijn. :wink:

Het moet nog geperfectioneerd worden maar dat is bijzaak.
Het moeilijkste van zoiets als dit opnemen vind ik altijd het "directe" proberen te behouden.

Ik moet er nog mee stoeien en het solotje nog afmaken.
Probeer daar een beetje doorheen te luisteren. :razz: :razz:

Groejes Boudewijn

Hier is de link : save as / doel opslaan als :


http://members.lycos.nl/mrpressure/over_sea.mp3

Maiden Michiel
8 september 2004, 11:06
Fuck, alleen dat begin al, lijkt wel of ik Vai hoor... Lekkere sound zeg, vooral die cleane shit. Heerlijk gespeeld ook.
Ik mis de shred, maar dit kan niet anders dan weer geniaal worden :P
Ben benieuwd naar het totaal!!

Stratman70
8 september 2004, 11:08
Hey Boudewijn,
Ik vind het concept echt geweldig! het klinkt heerlijk en natuurlijk weer alle lof voor je gitaarspel. Speel je zonder plectrum? Het geluid hangt een beetje tussen het clean geluid van Eddie van Halen en Steve Vai in, maar het neigt wat meer naar Steve's geluid toe. Persoonlijk vind ik Eddie's geluid eigenlijk mooier. Maar dan nog: mooi spel en goed geluid.
Hoe mooi het ook is, ik zie (hoor) het meer als een basis inderdaad voor een ballad en dus zou ik er graag toch wat zang bij willen horen, omdat ik denk dat een goede tekst en een goede stem hier erg goed bij zouden kunnen horen. En misschien ook wat meer instrumenten erbij, al mis ik die niet echt omdat je gitaarspel absoluut niet verveelt.

ik zit zelfs qua stem een beetje richting Sting of zoiets te denken. Volgens mij zou dat erg goed klinken, maar ja, waar haal je zo'n stem vandaan? Ik bedoel het ook maar gewoon even voor het idee... van wat voor voorstelling ik bij je muziek heb.

boudewijn
8 september 2004, 11:36
Ik mis de shred, maar dit kan niet anders dan weer geniaal worden :P
Ben benieuwd naar het totaal!!

Hey Maiden thanks voor de reactie. :)

Wat de shred betreft is het eigenlijk de bedoeling om is een keer niet te shredden , maar echt de gitaar te laten spreken.Hou juist erg van clean spelen. :cool:





Hey Boudewijn,

Speel je zonder plectrum?

Het geluid hangt een beetje tussen het clean geluid van Eddie van Halen en Steve Vai in.

Hoe mooi het ook is, ik zie (hoor) het meer als een basis inderdaad voor een ballad en dus zou ik er graag toch wat zang bij willen horen

En misschien ook wat meer instrumenten erbij, al mis ik die niet echt omdat je gitaarspel absoluut niet verveelt.

Hey Stratman ook jij weer bedankt voor je te gekke reactie.

Het is idd zonder plectrum gespeelt behalve het solotje dan he. :-D

Wat het geluid betreft heb ik op clean gebied niet echt iemand waarvan ik zeg wow wat een mooie cleane sound op Vai na dan misschien,alleen zijn clean klinkt best wel dun vind ik.Ik vind dat je voor een mooie dikke cleane sound het best op zoek kan gaan in de jazz of fusion. Zijn meesters wat dat betreft.Dit is gewoon mijn cleane sound zoals ik die mooi vind :P

Ik wil dit nr graag instrumentaal houden en niet teveel toevoegen alleen nog een vette dikke fretloze bas dat lijkt me echt te gek.
Maar goed zoals ik al zei ik ben er nog niet helemaal uit .
Zodra ik m af heb post ik m nog eens. Maar dat zal wel f duren want ik wil het niet afraggen maar er echt de tijd voor nemen.

Groeten Boudewijn :wink:

Luc-O
8 september 2004, 11:39
Hey Boudewijn, super man, ik heb dit altijd al één van je mooiste/beste stukken gevonden, het raakt me echt, je legt er ook een berg gevoel in kerel! Waar ik alleen nog op zat te wachten is een punt waarop het thema terugkomt in de leadgitaar, kan mooi uitpakken denk ik! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Later,
L

boudewijn
8 september 2004, 11:52
Hey Boudewijn, super man, ik heb dit altijd al één van je mooiste/beste stukken gevonden, het raakt me echt, je legt er ook een berg gevoel in kerel! Waar ik alleen nog op zat te wachten is een punt waarop het thema terugkomt in de leadgitaar


Hoi Luc alles goed .

Te gek dat het je wat doet en dat het je raakt in alle eerlijkheid typeert dat jouw karakter.

Wat het terug laten komen van het thema betreft is dat nu juist waar ik een beetje op vastloop.Het is i.i.g.wel de bedoeling dat het terug komt
Ik laat het f rusten en als ik me weer ef niet zo tof voel dan laat ik alle frustraties erop los haha :-D

Groet Boudewijn

Shakeel
8 september 2004, 12:38
Yo Boudewijn mijn mening weet je al he, maarja nog een keer dan:

Ik vind em helemaal top je laat hier zien dat er meer in je zit dan shred alleen, je laat hier je innerlijke CHRIS ROSE zien.

boudewijn
8 september 2004, 12:42
Yo Boudewijn mijn mening weet je al he, maarja nog een keer dan:

Ik vind em helemaal top je laat hier zien dat er meer in je zit dan shred alleen, je laat hier je innerlijke CHRIS ROSE zien.


hahahahahaha leuk bedankt man en tof dat je toch nog f reageerd

Te gek Shack is back !! :evil:

Maiden Michiel
8 september 2004, 12:46
Ik mis de shred, maar dit kan niet anders dan weer geniaal worden :P
Ben benieuwd naar het totaal!!

Hey Maiden thanks voor de reactie. :)

Wat de shred betreft is het eigenlijk de bedoeling om is een keer niet te shredden , maar echt de gitaar te laten spreken.Hou juist erg van clean spelen. :cool:


Daarvoor was ook het begin van die post :)

boudewijn
8 september 2004, 12:57
He Maiden ik snap het :wink:

Lacrimosa
8 september 2004, 16:18
whohooow.....ik denk dat je al weet wat ik ga zeggen :D (<---damn lijkt net Idols zo... :-D )

maare...dis erg mooi gespeeld!! Het shredden vind ik toch wat leuker....maar dit kan er prima bij!! 8-)


cya

Wormaap
8 september 2004, 16:37
Ik krijg een bestand van 8.84kb 0.00 in Winamp?
Ik ben nu toch wel erg benieuwd hoor...

Das Schaap
8 september 2004, 16:55
Laat ik me ook maar weer eens met sounds gaan bemoeien. 8-)
(hoe saai dat ook werd gezien alle geniale shit die men ineens maakte)

Tja ik had net hiervoor Eric Johnson, Vai & Satch hun Hendrix Tribute geluisterd en dit ligt er echt precies in gewoon. Je lead is ook weer lekker, wat haat ik jouw tone toch ! :evil: (:razz:)
Oops jaloezie is een lelijk iets. :oops:
Ik kap maar weer met replyen denk ik, al dit positieve getyp de hele tijd. :lol:

Wormaap
8 september 2004, 16:57
Heb'm, FF luisteren :P

segers
8 september 2004, 19:35
Hee Boudewijn, dit soort stuff mag je wel vaker maken, dit is echt super gewoon!! Ben ook zeer benieuwd naar het eindresultaat. Je lead sound is ook te gek man. 8-)

Bosch
8 september 2004, 21:05
Tja, ...

the man, the myth, the master

one to rule them all

en voor de Utrechters: dè man die dus ech allus ken!

Erg mooi! 8-)

De beheersing die ervan uitgaat, is fenomenaal.

Howdie~!

boudewijn
9 september 2004, 01:02
maare...dis erg mooi gespeeld!! Het shredden vind ik toch wat leuker....maar dit kan er prima bij!! 8-)

He alles goed man bedankt voor je respons.Ook ik vind het soms heerlijk om is lekker achterover te hangen en dan lekker met een mooie cleane sound je zonden te overdenken.Schept een hoop rust na al dat geshred.
still love to shred though. :evil:


Tja ik had net hiervoor Eric Johnson, Vai & Satch hun Hendrix Tribute geluisterd en dit ligt er echt precies in gewoon. Je lead is ook weer lekker, wat haat ik jouw tone toch ! ()
Oops jaloezie is een lelijk iets.

Hey leuke reactie man.Ik ben ook wel tevreden over het geluid zo maar het blijft moeilijk als je rechtstreeks op wilt nemen.
Er blijft zich vaak zo'n glazig randje in het laag manifisteren.


Ben ook zeer benieuwd naar het eindresultaat. Je lead sound is ook te gek man.

He he he geef je Vrijdag de presets wel ok.
Zelf ben ik ook heel benieuwd naar het eindresultaat maar ben er grotendeels al uit en hoop het snel met jullie te kunnen delen :)


Erg mooi! De beheersing die ervan uitgaat, is fenomenaal.

Nou jongens zo kan ie wel weer :wink:
He Wouter bedankt voor je reply joh.Ik vind het een heel waardevol compliment :cool:

Groet Boudewijn

andy
9 september 2004, 01:24
Erg mooi. Dat techniekje om met 2 vingers naar boven en naar beneden een "erg vol klinkend" akkoord te spelen hoor je ook niet zo veel meer. Of deed je het toch anders??

@ Bosch: Utrechters??? Utreggers. :wink:

Robbert v.d. Hanenberg
9 september 2004, 01:28
Ik ken deze al 'n tijdje maar hij blijft - WERELDS! - 8-)

Laterrrr :)

boudewijn
9 september 2004, 09:36
Erg mooi. Dat techniekje om met 2 vingers naar boven en naar beneden een "erg vol klinkend" akkoord te spelen hoor je ook niet zo veel meer. Of deed je het toch anders??

Hey Andy dat heb je goed gehoord dat is de manier i.d.d. :razz:
Bedankt groet Boudewijn :wink:




Ik ken deze al 'n tijdje maar hij blijft - WERELDS

He Rob alles goed leuk dat je toch nog f reageert waardevol van een gitarist van jou kaliber :)

FrankS
9 september 2004, 13:23
Wow wat mooi Boudewijn!!!! Heerlijk sfeertje, krijg het er warm van. En perfect gespeeld ook hey!! Damn.. die timing, aanslag, sound.. te gek man. Ben heel benieuwd hoe je dit nummer gaat afmaken!

Hoe neem je op als ik vragen mag?

grtz,

Frank

boudewijn
9 september 2004, 15:32
Hoe neem je op als ik vragen mag?

grtz,Frank

Hoi Frank te gekke reactie.

Ik heb het opgenomen met cubase sx 2.01
Ik heb het cleane gedeelte 2x opgenomen gedubbeld als het ware 1x links 1x rechts krijg je een lekker vol geluid van.

Dit alles is rechtstreek opgenomen met de Vox Tonlab en mn Ibanez rg 750 met standaard pickups.
Lekker simpel en snel. :-D :-D
Wel is een goede geluids kaart een vereiste i.v.m. latentie.

Groet Boudewijn.

FrankS
9 september 2004, 16:12
Hoe neem je op als ik vragen mag?

grtz,Frank

Hoi Frank te gekke reactie.

Ik heb het opgenomen met cubase sx 2.01
Ik heb het cleane gedeelte 2x opgenomen gedubbeld als het ware 1x links 1x rechts krijg je een lekker vol geluid van.

Dit alles is rechtstreek opgenomen met de Vox Tonlab en mn Ibanez rg 750 met standaard pickups.
Lekker simpel en snel. :-D :-D
Wel is een goede geluids kaart een vereiste i.v.m. latentie.

Groet Boudewijn.
Ah dat gedubbelde hoorde ik ja :) Dacht eerst dat je dat met een gepande delay had gedaan, zo strak. Die Tonelab klinkt te gek dan hey. (eigenlijk jij dan..). En idd latentie. Probleem met mijn kaart ;). Maar was benieuwd hoe je zo'n mooie sound kreeg met digitaal spul. Thnx :-D

Stratman70
9 september 2004, 16:30
Stomme vraag misschien, maar wat is eigenlijk latentie?

boudewijn
9 september 2004, 23:20
Stomme vraag misschien, maar wat is eigenlijk latentie?

dat heeft met de verwerking van je geluid te maken.
als je geluidskaart geen low latentie heeft is het echt klote omdat dan je geluid nog moet binnenkomen terwijl je het 5min. daarvoor al hebt ingespeeld haha :-D :-D

Stratman70
10 september 2004, 08:23
Sorry dat ik nog heel eventjes off topic blijf en hierop doorga: maar volgens mij heb ik daar dan dus last van (gewoon standaard geluidskaart). Elke keer als ik een 'track' heb ingespeeld en ik hoor hem later terug met de andere tracks, dan moet ik hem altijd wat terug schuiven, omdat ik dan schijnbaar compleet achter de maat zit qua timing, maar dat is dus niet zo. Bijv. ik neem 2 identieke slagpartijen op en tijdens het inspelen is het gelijk en later bij het terughoren, loopt de laatst opgenomen track er qua timing iets achter.

Is dat het dus?

In dat geval is 5 min. inderdaad niet overdreven. :D :-D :D :-D :D :-D :D
Shit, andere geluidskaart kopen dus.......

Bedankt voor je uitleg btw.

boudewijn
10 september 2004, 09:20
Bijv. ik neem 2 identieke slagpartijen op en tijdens het inspelen is het gelijk en later bij het terughoren, loopt de laatst opgenomen track er qua timing iets achter. Is dat het dus?


Met wat voor systeem neem je op cubase ??
Daar weet ik nogal veel van en zou je wellicht kunnen helpen.

Groet Boudewijn :-D

Stratman70
10 september 2004, 09:40
Ik neem op met Magix music studio helaas. Ooit zal er nog wel Cubase (ik heb trouwens nu ook Nuendo 2.0, maar die heb ik nog niet gebruikt.)komen, maar wilde met een wat simpeler programma beginnen om het principe van opnemen op de pc eerst maar eens te leren kennen.

In ieder geval bedankt voor je aanbod. :)

spanky_franky
10 september 2004, 10:26
Oeh wat een super subtiel nummer!

Heerlijk Clean geluid.. (vox tonelab?? :o ) goed gespeeld, mooie akkoorden enzo..

en dan die solo.. mooi en melodisch (veel gevoel) en zeker niet over de top!

super!

boudewijn
10 september 2004, 11:42
Ik neem op met Magix music studio helaas. Ooit zal er nog wel Cubase (ik heb trouwens nu ook Nuendo 2.0, maar die heb ik nog niet gebruikt.)komen, maar wilde met een wat simpeler programma beginnen om het principe van opnemen op de pc eerst maar eens te leren kennen.

In ieder geval bedankt voor je aanbod. :)

He strat nuendo is ook helemaal top bijna hetzelfde als cubase maar ze zeggen dat nuendo nog beter is voor audio recording maar daar geloof ik niet zo in want ik denk dat de nieuwe cubase waar ik dus mee werk op de zelfde mannier zijn audio verwerkt.
Check t maar is f er zal een wereld voor je open gaan. :-D



Heerlijk Clean geluid.. (vox tonelab?? ) goed gespeeld, mooie akkoorden enzo..

Hey bedankt joh.Het is i.d.d. opgenomen met de Tonelab blijft een te gek ding alleen vind ik dat er in de lead toch altijd een licht glazig randje zit maar dat is nou eenmaal het nadeel van rechtstreeks recording
:evil:

Groetjes Boudewijn 8-)

abbys
14 september 2004, 23:42
eentje voor de dagelijkse playlist

boudewijn
15 september 2004, 08:55
eentje voor de dagelijkse playlist

Hey cool man :-D

Groet Boudewijn

Gert-Jan
15 september 2004, 12:59
Niets meer aan doen zou ik zeggen.

De kracht van de eenvoud!

Het thema en spel zijn subliem. Alsof je een verhaal vertelt.
Je zet meerdere karakters neer in je spel (0:00 tot 1:13 - 1:13 tot 1:40 etc).

Fretless, percussie, strijkers allemaal mogelijk maar het voegt naar mijn idee niets toe aan de essentie van dit stuk.

(Persoonlijk vind ik je dub op 2:05 wat jammer maar ik hou van de one-take illusie.)

boudewijn
15 september 2004, 13:39
Niets meer aan doen zou ik zeggen.

De kracht van de eenvoud!

Het thema en spel zijn subliem. Alsof je een verhaal vertelt.
Je zet meerdere karakters neer in je spel (0:00 tot 1:13 - 1:13 tot 1:40 etc).

Fretless, percussie, strijkers allemaal mogelijk maar het voegt naar mijn idee niets toe aan de essentie van dit stuk.

(Persoonlijk vind ik je dub op 2:05 wat jammer maar ik hou van de one-take illusie.)

+1 Gert Jan bedankt

bluegate
15 september 2004, 22:23
:cool:
Dat is nog eens lekker gitaren!

boudewijn
16 september 2004, 13:31
:cool:
Dat is nog eens lekker gitaren!

yoooooooooo bedankt :-D