PDA

View Full Version : Low gain overdrive pedaal aanrader: Barber LTD



jero
7 september 2004, 23:57
Voor iedereen die een low gain overdrive pedaal zoekt, bij deze een aanrader:

Na zelf oa. gebruikt te hebben de TS808, TS9, Fulltone Fulldrive (allemaal te dozig), Carl Martin Hot Drive ŽnŽBoost (te gecomprimeerd), Menatone Red Snapper (te schel) eindelijk mijn Žholy grailŽ:

http://barberelectronics.com/images/LTDtop.jpg

Check de soundclips maar eens op www.barberelectronics.com

Mitch
8 september 2004, 00:25
Nou, dat klinkt veelbelovend. Kan me volledig vinden in je beschrijvingen van de andere pedalen (nou ja, behalve de Snapper, hoeft niet te schel te zijn).

m^rton
8 september 2004, 07:35
klinkt erg lekker ja, maar ik kan niet zo snel vinden wat ie moet kosten

Edit: Introductory price ONLY $99.95

Includes dc jack . (ac power adaptor not included)

jaywalker
8 september 2004, 08:44
klinkt erg lekker ja, maar ik kan niet zo snel vinden wat ie moet kosten

Edit: Introductory price ONLY $99.95

Includes dc jack . (ac power adaptor not included)

van de haar heeft hem prijs staat op website www.haarguitars.nl

Bouke
12 september 2004, 10:56
Hey,

Ik heb 'm besteld en zal binnenkort wel een reviewtje plaatsen.

Groets,

Bouke

BLOK182
12 september 2004, 11:03
Klinkt goed, al ben ik gisteren erachter gekomen hoe sterk pedaaltjes kunnen verschillen op diverse amps. Kortom, zelf gaan testen dus!

Phyrexian
13 september 2004, 09:50
Cool Jero, op welke versterker gebruik je deze pedaal?

jero
13 september 2004, 15:45
ik gebruik hem met een suhr classic en een fender super reverb

Bluesbreaker
13 september 2004, 16:09
inderdaad, erg vet pedaal

als ik na het kopen van mn nieuwe gitaar(en) nog wat geld over heb.....

Bluesbreaker
18 september 2004, 19:26
heeft iemand hem ondertussen al?

Bouke
19 september 2004, 00:14
Nee, EvdH heeft ze in bestelling staan en ze komen er bijna aan geloof ik. Met en beetje mazzel volgende week een review van mijn nieuwe Artcore AFS 75 TRD via een Barber LTD over een Super Reverb...

Geduld is een scho... k*t zaak! :D

Bouke

m^rton
19 september 2004, 14:09
ben echt benieuwd

Bluesbreaker
19 september 2004, 14:14
ik ook, als de verwachtingen waargemaakt worden bestel ik er binnenkort denk ik ook een

vinni
20 september 2004, 23:08
Nog nieuws?

Zie ook:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36645

weinig response op gekregen....be dus erg benieuwd

Vinni

Bluesbreaker
20 september 2004, 23:10
de spanning loopt op :-D

gibls6
27 september 2004, 17:51
Is hij inmiddels al aangekomen, wacht ook op recensie :lol:
Of heb ik wat gemist :???: :???: :???: :???:

R. Flagg
27 september 2004, 18:34
En bij deze wil ik ook graag aansluiten bij de lange rij. Ik ben namelijk zeer benieuwd

Bluesbreaker
27 september 2004, 18:41
we zijn ook al bezig over Real McCoy wahs, misshcien kunnen we straks gewoon een grote mega order bij v/d Haar plaatsen

R. Flagg
27 september 2004, 18:44
we zijn ook al bezig over Real McCoy wahs, misshcien kunnen we straks gewoon een grote mega order bij v/d Haar plaatsen

Als ik me Agile binnen heb dan doe ik mee :lol:

Bouke
27 september 2004, 21:13
Nope, nog geen LTD binnen. Hij wordt zo gauw als hij binnen is verstuurd, dus zal nog wel binnen zijn...

Bouke

(De Artcore AFS 75 T TRD heb ik al wel en die speel lekker. Woensdag over de Super Reverb proberen, hopelijk is er dan ook een LTD binnen...)

m^rton
29 september 2004, 16:50
Post je dan ook een sampletje Bouke?
Zou wel gaaf zijn!

Bluesbreaker
3 oktober 2004, 16:15
is er ondertussen al iemand en hopelijk gelukkige eigenaar van een ltd? (ik heb het geld er ondertussen voor, dus begin ook ongeduldig te worden :D )

Dweezman
3 oktober 2004, 18:07
enig idee hoe die barber zich verhoudt tot een boss ds-1 (japan)?

BartL
3 oktober 2004, 18:08
:o
Ik DENK dat je dat niet kan vergelijken, het is maar een gok :-D

Dweezman
3 oktober 2004, 18:10
kan me moeilijk iets voorstellen bij een low-gain distortion pedaal, eigenlijk. Maar wel benieuwd!

BartL
3 oktober 2004, 18:12
...een low-gain OVERDRIVE pedaal, geen distortion :) Dat is get angeshj

Dweezman
3 oktober 2004, 18:19
Dat is get angeshj huh? :wink:

beter lezen, Dweez!

Maareh: low-gain overdrive kan best gewoon een distortionpedaal zijn?
een een high distortion een overdrive? Of werkt het niet zo?

m^rton
3 oktober 2004, 18:27
Kijk ff op de site van barber en luister naar die dingen

Dweezman
3 oktober 2004, 19:27
had ik al gedaan. klinkt echt super.
ik vroeg me gewoon af wat het verschil was tussen een low-gain overdrive en een high-gain distortion. :D

Bluesbreaker
3 oktober 2004, 19:39
had ik al gedaan. klinkt echt super.
ik vroeg me gewoon af wat het verschil was tussen een low-gain overdrive en een high-gain distortion. :D

uhm, een high-gain distortion is een distortion met hoge gain en en low-gain overdrive is een overdrive met weinig gain

het is nogal een verschil

Dweezman
3 oktober 2004, 20:12
Ik was in de veronderstelling dat naarmate je meer gain toevoegd aan een distortion, deze vanzelf een overdrive wordt. Dat klopt dus niet?

Bluesbreaker
3 oktober 2004, 20:28
Ik was in de veronderstelling dat naarmate je meer gain toevoegd aan een distortion, deze vanzelf een overdrive wordt. Dat klopt dus niet?


ik ben ook geen expert op dat gebied hoor, er is hier vast iemand die het beter uit kan leggen

een bij een overdrive wordt een versterker of voorversterker overstuurd en een distortion is namaak oversturing

wat jij zegt kan natuurlijk wel, dan overstuur je je versterker met heel veel distortion, maar dat is niet het idee erachter (als ik je goed begrijp)

een high gain distortion is echter wel iets heel anders dan een low gain overdrive, een high gain distortion geeft het namaakgeluid van erge oversturing (high gain) en een low gain overdrive is gewoon een lichte oversturing

een high gain distortion is dus een namaak high gain overdrive

(hoop dat ik het nu goed gezegd heb)

robzilla
3 oktober 2004, 22:11
Kben nu naar de soundclips aan het luisteren op de Haar site. Klinkt wel lekker moet ik zeggen. Hoe zou een pedaal als dit reageren op een JCM800 ofzo, of een Plexi?

Dweezman
3 oktober 2004, 22:16
@Bluesbreaker: dank

BartL
3 oktober 2004, 22:45
een high-gain distortion is een distortion met hoge gain en en low-gain overdrive is een overdrive met weinig gain
BRIL
JANT
:-D :-D

Bluesbreaker
6 oktober 2004, 20:31
nog nieuws Bouke? Waar had je trouwens besteld?

vinni
6 oktober 2004, 23:07
Zie Erik volgende week......
Zal eens kijken.....misschien dat ik er zelf nog eentje kan testen.
Kan ik de LTD vergelijken met mijn Xotic RC Booster.....

Wat ik zoek....
Een licht randje aan het cleane gitaargeluid en verder geen enkele aantasting aan het geluid.

Eigenlijk alle pedalen die ik tot zover getest heb, hebben last van de volgende bijwerkingen:
- ruis
-minder bass
-klinkt scherper
-minder dynamiek / soort compressie

De RC Booster heeft daar nog het minst last van.....het enige waarop ik de RC booster betrap is een vorm van compressie / minder transparantie.

Groet,
Vinni

Bouke
7 oktober 2004, 00:11
nog nieuws Bouke? Waar had je trouwens besteld?

Nope, nog niet, ik zal 'm eens mailen (EvdH dus)

Bouke

LordRiffenstein
7 oktober 2004, 07:30
Ik heb Erik maandag nog gemaild ivm de Barber pedalen, hij wacht nog steeds op een levering Barber DD, DDSS, LTD en nog wat. AL de LTDs die hij verwacht zijn reeds verkocht.

Ik heb mijn ZIM verkocht en omdat ik ERG gecharmeerd ben door de Tone Press wil ik die vervangen door een DDSS en de LTD. Probleem, nergens te verkrijgen. Via een vriend in de US op zoek gegaan nr de pedalen. Na een telefoontje met David Barber himself bleek dat ze ongeveer 1000 (ja DUIZEND) stuk LTD achterstaan in productie en levering van DDSS zal normaal ook ongeveer een maand duren. Dankzij aanwijzigingen van Barber zelf hebben we tenslotte 1 dealer in Virginia gevonden die beiden nog op stock had. Als alles goed gaat heb ik dus binnen een 2-tal weken een DDSS en LTD in huis :-D

vinni
7 oktober 2004, 09:55
Mazzelpik!

Maarru......dacht dat je zo lyrisch was over je ZIM!
Waarom koop je nu dan twee pedalen die je nog niet over je eigen rig
getest heb. Op deze manier blijf je wel arm! :-D

Vinni

LordRiffenstein
7 oktober 2004, 10:25
Mazzelpik!

Maarru......dacht dat je zo lyrisch was over je ZIM!
Waarom koop je nu dan twee pedalen die je nog niet over je eigen rig
getest heb. Op deze manier blijf je wel arm! :-D

Vinni

DDSS heb ik al getest. De LTD is 'op goed geluk' :-D

ZIM was erg goed maar ik ben een picky bastard. Ik vond de ZIM of te donker of te scherp klinken. Ik heb 5 maanden lopen tweaken en had er genoeg van. Ik wou eerst andere ZIM-cards kopen maar kreeg toen een erg leuk aanbod voor de ZIM. :cool:

EDIT: de Zim heb ik dus tegen een goeie prijs verkocht. Met een beetje geluk heb ik zelfs geld over als de DDSS en LTD betaald zijn 8-)

jero
11 oktober 2004, 23:11
voor degenen die niet zolang op de LTD kunnen wachten en bereid zijn iets meer te spenderen nog een aanrader (ik verwacht hem zelf over een week of 4):

http://lovepedal.com/goldie2.jpg

De Lovepedal Eternity that is 8-)

(check de soundclips op www.lovepedal.com)

LordRiffenstein
11 oktober 2004, 23:26
DDSS en LTD ETA: MORGEN!!!! :-D

REVIEW ETA: MAANDAG :razz:

Mitch
12 oktober 2004, 19:22
Jero & Lord Riff: erg cool voor beiden !
Volgens mij wordt Jero de eerste hier met Lovetone. Geen interesse in de Pedalendag ?????? :D

Bouke
21 oktober 2004, 09:01
Hey,

Eindelijk binnen, de LTD. Gisteravond meteen gebruikt over de Super Reverb. Precies wat ik zocht, het heerlijke buizen oversturen, nu ook op lagere volumes! Prachtig naar smaak in te stellen. Je sound blijft intact, geen rare clipping, echt heel natuurlijk. Het eerste pedaaltje dat ik aansloot en bij de eerste noten wist dat het goed was! Ik was echt onder de indruk. Je draait ook erg makkelijk je gewnste tone in, voor mij is dat 11 uur (volume) 12/13 uur (tone) en 11 uur (drive). Binnenin zitten nog twee pots (prescence en bass) en die heb ik ietsje boven standaard gezet, heel weinig, veel was absoluut niet nodig. Kleine mid-hump, maar absoluut niet storend of tone-verbouwend.

Bijkomed voordeel: De combi Barber LTD en Barber DD is echt te gek voor mooie leadsounds. Waar ik eerst de DD niet je van het vond (hij heeft op de hogere drive-instelingen een beetje een te scherp randje, niet mijn favoriete clipping zeg maar), als ik hem via de LTD gooi (dus beiden aan - LTD op de lekkere stand en dan de DD op een ietsje meer drive stand) klinken de leadsounds erg lekker. Het storende randje van de DD is nu wegggewerkt door de LTD en ik hou een mooie leadtone over.

Favoriet? Barber LTD!

Bouke

LordRiffenstein
21 oktober 2004, 09:57
Heb gisteren voor de eerste keer de LTD tijdens repetitie gebruikt in combinatie met mijn Duotone en WHOEHAAAAAAA, wat een sound. Zoals Bouke al schreef, hij is heel natuurlijk. Zelfs voor lead sounds in combinatie met een versterker met overdrive werkt hij perfect, ERG lekker.

Bouke
21 oktober 2004, 10:53
Hey,

Hier nog een beetje...

Wat ook meteen opviel, was hoe het pedaaltje reageert op het aanslaan van de snaren. Licht aanslaan, levert lekkere cleans op. Ga je echt roeren, knalt 't ding op je af, heel gaaf. Dat ging zo bij m'n strat, maar ook bij de Ibanez Artcore met HB's. Met dezelfde standen op de LTD gitaar wisselen leverde op beide gitaren een mooie tone op.

Enige probleem is dat ik nu moet werken en niet kan spelen :evil:

Bouke

benhus
21 oktober 2004, 10:57
Ik ben op zoek naar een pedaal voor milde natuurlijke overdrive voor een gematigd crunchy ritme geluid.
In eerste instantie dacht ik aan de Red Snapper, maar de LTD lijkt me nu toch ook erg interessant!!
Klinkt hij ook goed als je amp op een laag volume staat? En weet iemand hoe hij reageert op (classic type) humbuckers?

Ik ben erg benieuwd naar die LTD. :lol:

Bouke
21 oktober 2004, 11:12
Hey,

Ik kocht hem voor de od op lage volumes (op hoge volumes kan de Super Reverb de hele wereld wel aan met heerlijke tube ovedrive) en de LTD deed precies wat ik wil. Zowel met single coils (Fralin 42's) als humbuckers (Ibanez Artcore dingen). Ik denk dat je van dit pedaaltje geen spijt krijgt, ik in ieder geval niet!

Bouke

LordRiffenstein
22 oktober 2004, 10:58
En dan gisteren opnieuw repetitie maar deze keer met mijn Savage SE en ook hier werkte de LTD prima. Ik heb gemerkt dat ik iets meer presence in mijn toon wil dus moet ik hem binnen in nog ff verder afregelen maar hij doet precies wat ik wil.

jero
5 december 2004, 12:05
voor de geinteresseerden, vd haar heeft weer een aantal LTD's binnen

BramVersteeg
5 december 2004, 13:41
Ik dacht dat die allemaal al besproken waren? En dat ze bij dat bedrijf, weet ik veel hoeveel stuks achterlagen met de productie.

Mitch
5 december 2004, 13:51
Blijkbaar niet dus :)

jaywalker
5 december 2004, 14:03
op de pedalendag heb ik er op gespeeld bij lord riff. Ik weet bijna wel zeker dat ik er ook 1 ga aanschaffen, maar een eerst een mig*boost :D

alfred
8 januari 2005, 20:37
Hallo, heb zelf inmiddels ook een LTD en een Direct Drive gekocht nadat ik mijn Fulldrive weggedaan heb (overhyped pedaal !).

De LTD / DD in combinatie met Fender Princeton Reverb is perfekt.
De LTD alleen geeft een mooi 'randje'aan het clean signaal, de DD alleen een perfekte ritme overdrive en tesamen een perfecte 'high gain' sologeluid.

Overigens lijkt het geluid van deze combinatie veel op het geluid van een aantal Fuchs MP3, vandaar dat ik inmiddels interesse heb in een Fuchs amp.

vinni
8 januari 2005, 22:07
Als jij nou je fuchs koopt....


Koop ik die LTD wel van je voor een reele belachelijk laage prijs! :-D

Vinni