PDA

View Full Version : fuzz getest op fender transistorbak



birt
7 september 2004, 22:52
ik heb mijn fuzz eens aan een fender transistoramp getest daarnet en ik was enorm verbaasd door het geluid. op mijn marshall klinkt hij fantastisch en op die fender klonk mijn fuzzface als... een valvestate :o

echt heel slecht

jpb
7 september 2004, 23:25
Verbaast me niks. Alles klinkt slecht op een fender transistorversterker.

Mitch
7 september 2004, 23:32
Dat sowieso. Was het een Deluxe ? Want die heeeeft me een bager-speaker :roll:
Maar ja, germ-fuzz op transistor klinkt niet. Silicon kan nog, zeker zwaardere als een Tonebender of zo, maar het blijft een prak scherper, blikkeriger, terwijl een fuzz op een buizenbak juist zo veel soupoesse kan toevoegen.

birt
7 september 2004, 23:44
ik denk dat in de naam van de amp 'stage' voor kwam maar ben niet zeker

jaywalker
8 september 2004, 08:46
mijn big muff klinkt ander rete goed op mijn washburn trans. en ik gebruik hem normaal op mijn tsl100

Mitch
8 september 2004, 10:27
Juist, maar da's dan ook een silicon fuzz met een gain stage of wat....

phx
8 september 2004, 10:46
Zijn er nog mensen hier met een transistorbak? They should be banned!! :evil: :evil: :evil: :evil:

Maar idd, de meeste distortions en overdrives komen veel beter tot hun recht op een buizenamp die minimaal op een kwart open staat (volumegewijs dan :) )

Als je bijv een muff voor een transistoramp plaatst klinkt ie wel, joahw. Maar voor een buizenbak: dan ga je pas echt stofzuigen op je kamer!

PHX

H.Manback
8 september 2004, 19:48
Zijn er nog mensen hier met een transistorbak? They should be banned!! :evil: :evil: :evil: :evil:

:cry: :cry: :cry: :-(

Ik ben weg







Maar ontopic! Ik heb hier een Fender Sidekick 25 reverb staan, en idd, fender + transistors lijkt niet echt een geweldige combinatie (en al helemaal geen oefenamp met 10" speakertje).

Ik krijg met geen mogelijkheid fatsoenlijke bas uit het kreng, maar m'n germanium fuzz gaat wel farten van lage tonen als ik de standaard input cap gebruik.

Had ik maar een dikke buizenbak en geen buren