PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



眾RICHARD眾
7 september 2004, 22:46
Ik heb op dit moment een acoustische gitaar
Een semi acoustische
en een kapotte Explorer :-(
En m'n phoenix Les paul, maar
ik ben van plan een nieuwe ' ELECTRISCHE GITAAR' te kopen!
Wat zou ik aan mijn collectie het best toe kunnen voegen, een les paul heb ik al of wordt het nog een les paul? de strato? of tele? of richting ibanez? TIPS!?

BartL
7 september 2004, 22:51
Misschien kan je het beter bij 1 topic houden :-?



Belangrijk:
Welke muziek wil je spelen?
Hoe groot is je budget ongeveer?
Wil je tweedehands of nieuw kopen?
Geef eens een voorbeeld (uit een nummer) wat voor geluid je ongeveer wil berijken.
Over wat voor een versterker speel je?

眾RICHARD眾
7 september 2004, 22:55
Misschien kan je het beter bij 1 topic houden :-?



Belangrijk:
Welke muziek wil je spelen?
Hoe groot is je budget ongeveer?
Wil je tweedehands of nieuw kopen?
Geef eens een voorbeeld (uit een nummer) wat voor geluid je ongeveer wil berijken.
Over wat voor een versterker speel je?

Okee hier komt het:
Ik speel nog maar 11 maand gitaar ten eerste
Ik heb dus nog niet zoveel apparatuur verder,
dus mijn versterker is erg eenvoudig... met Gain volume bass enz. die standaard draaiknoppen!
Ik speel veel Rock zeg maar uhm U2/Three doors down/The darkness/Live/Metallica/Red hot chilli peppers---->Beetje die stijlen dus geloof ik
Verder maakt nieuw of 2de hands me niet veel uit!
En het bedrag, nou het liefst onder de 300 euro ik ben nog niet zo lang aant spelen dus wil niet zown mega dure en het hoeft ook niet een echt merk te zijn.. een cover is dus perfekt, maar het model !? week nog niet
Les paul... strato etc.
TIPS?!

vester86
7 september 2004, 22:56
juist niet, dan gaat alles door elkaar lopen.

@ Richard: IK zou voor veelzijdigheid gaan, je hebt al een les paul, dus die valt af, wat voor geluid zoek je?? Ibanez heeft van alles in de aanbieding, vooral richting rock/metal gitaren (S/SZ/RG serie) dat zijn stuk voor stuk gitaren met een prima prijs kwaliteit verhouding. voor een beetje strat ben je al snel 700 euro kwijt (Fender Highway) dus wat is zowiezo je budget?
GA vooral 2e hands kijken, er stond laatst een hele mooie Custom Ibanez RG, knalgeel, en volgens mij een koopje..

Maar aanjou de vraag: wat zoek je ongeveer, je hebt vast wel een paar eisen

BartL
7 september 2004, 22:56
Jammer dat ik mijn LAG RX200 net verkocht heb :)
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/29861.htm?zoek=lag
CHECK HIER! 2x een LAG MG200 voor 300 euri! :o
http://www.lag.fr/images/mg200_m.jpg




Het is dat ik ff niet op zoek ben naar een nieuwe...

眾RICHARD眾
7 september 2004, 22:59
juist niet, dan gaat alles door elkaar lopen.

@ Richard: IK zou voor veelzijdigheid gaan, je hebt al een les paul, dus die valt af, wat voor geluid zoek je?? Ibanez heeft van alles in de aanbieding, vooral richting rock/metal gitaren (S/SZ/RG serie) dat zijn stuk voor stuk gitaren met een prima prijs kwaliteit verhouding. voor een beetje strat ben je al snel 700 euro kwijt (Fender Highway) dus wat is zowiezo je budget?
GA vooral 2e hands kijken, er stond laatst een hele mooie Custom Ibanez RG, knalgeel, en volgens mij een koopje..

Maar aanjou de vraag: wat zoek je ongeveer, je hebt vast wel een paar eisen

Poe mijn eisen...! UHM... goeie vraag ik speel nog niet zo lang dus ben nog beetje ant ontdekken zeg maar.. en aant uittesten ik heb op een strato model van een kameraad gespeeld dat was super wennen want ik ben les paul gewend... van metal houd ik niet echt... maar wat is een veelzijdige gitaar..? volgens jullie !?

vester86
7 september 2004, 22:59
ik lees net je nieuwe post.

Ik denk dat het slimmer is eerst te gaan investeren in een betere versterker, een (nieuwere, grotere) versterker scheelt echt ZO veel in het geluid, meer dan een gitaar vind ik. gezien de verschillende stijlen kom je al redelijk snel bij modeling uit, zeker met jouw budget.

Line 6 Spider II
Vox AD60VT
Roland Cube 60

Dat zijn een paar goeie versterkers waarmee je erg veel kanten op kunt. ga er eens op spelen, dan kun je pas een oordeel vellen

BartL
7 september 2004, 23:01
Dat van die nieuwe versterker klopt wel jah...

Ik denk dat een CUBE 30 meer dan genoeg is. Een ook nog eens een stuk goedkoper!

vester86
7 september 2004, 23:10
ligt eraan waar je de versterker voor wil gebruiken.

de cube 30 is prima voor huiskamer

cube 60 is duurder MAAR

-heeft meer versterkermodellen (dus meer verschillende geluiden)
-heeft meer vermogen (kun je met je bandje spelen, met een cube 30 gaat dat gewoon niet)
heeft een grotere speaker (het geluid in het algemeen klinkt beter, bass midden en hoge tonen zijn meer in evenwicht)
-heeft een gunstige prijs/kwaliteit verhouding

Ditzelfde geldt voor de combi Line 6 Spider II 30/60 Vox AD30VT/AD60VT



*
Veelzijdige gitaren??
naar mijn mening heb je het meeste aan een strat-achtige gitaar met een HSH (humbucker-singlecoil-humbucker) combinatie, of een HSS combinatie (Humbucker-singlecoil-singlecoil) daar kun je in feite alle kanten mee op

Ibanez RG serie is hier een goeie bij, net als de S serie van ibanez
Die LAG gitaren heb ik laatst op gespeeld, Die zijn helemaal een aanrader als je minder te besteden heb, ik had het gevoel een gitaar van +600 euro in mn handen te hebben, en hij was 324 euro...
Ook een fender Fat strat is een aanrader (HSS)

ik noem hier slechts een HEEL KLEIN deel van het aanbod, er zijn talloze merken die je ook dit kunnen bieden. Loop een gitaarwinkel binnen (of fiets binnen als je daar gelukkiger van wordt ;-) ) en ga gewoon er een uur voor zitten om er een paar uit te proberen.... jouw eigen oren moeten het toch beslissen, en de enige die een goede keus kan maken ben jij dus. wat voelt lekker, wat klinkt lekker, is het naar JOUW mening zn prijs waard, etc. JOUW KEUZE. Je kunt natuurlijk altijd een bevriende, gevorderde gitarist meenemen om ook voor je te keuren, dat kan soms pijnlijke situaties voorkomen, maar laat wel je zelf een keuze maken

Heel veel succes met zoeken

Joris