PDA

View Full Version : Waarmee krijg ik het geluid dat ik wil?



Jkanters
7 september 2004, 21:37
Mijn probleem:
Ik wil voor mijn sologeluid een mooi 'jankgeluid' hebben. Een beetje a la Steve Vai in onder andere 'for the love of god' en 'Beethoven's 5th'. Dus niet teveel fuzz om het geheel, het moet een redelijk strakke toon zijn.

Wat ik al heb:
Niet veel dus, qua gitaren:
-Squier strat sunburst (3x single coil)
-Epiphone Sheraton II (met deze wil ik het effect het meest gebruiken)
Effecten:
-DOD hard rock distortion (niet echt tevreden meer over)
-Zoom GFX-4

Wat ik al weet:
Ik heb met mijn Zoom wel ongeveer voor elkaar gekregen wat ik wilde en dat was met een combinatie van een overdrive/booster (één module, waarbij hij tussen deze twee in stond, beetje van OD, beetje van booster)
met een distortion+ (als omschrijving in handleiding:simulates a vintage distortion unit that pioneerde distortion sound).

Waarnaar ik op zoek ben:
Ik wil dus het liefst 1 pedaaltje dat ik overal mee naar toe kan nemen waar ik dit geluid uit kan krijgen zonder te hoeven zeulen met mijn multi-fx Zoom. Ik denk alleen niet dat het haalbaar zal zijn in 1 pedaal, maar als dat wel kon dan zou dat prachtig zijn. Mijn budget is niet onbeperkt maar als jullie wat prijzen noemen kan ik kijken wat ik redelijk vind. Ik dacht eigenlijk aan zoiets als 100 euro (met 1 pedaal zou dat ongeveer wel moeten lukken, 2 wordt moeilijker).
Iemand die mij kan helpen met hetgeen dat ik zoek? :???:

Alvast bedankt

Epic
9 september 2004, 11:44
Ik wil dus het liefst 1 pedaaltje dat ik overal mee naar toe kan nemen waar ik dit geluid uit kan krijgen
De Boss VS-3 natuurlijk !! (Vai Simulator) ;)


Je vergeet het belangerijkste onderdeel: de Versterker.

Ik denk dat het vette geluid van Vai grotendeels uit een oversturende buizenversterker komt.

met mijn POD krijg ik wel iets wat er een klein beetje op lijkt. Ik zet de versterkersimulatie op Modern Hi-Gain, met de Gain niet al te ver open (1/2) en Master iets verder open (+/- 3/4). Vervolgens voeg ik een compressor en wat delay toe.

misschien kan je dit met je Zoom ook voorelkaar krijgen..