PDA

View Full Version : Ik heb GRATIS P100 elementen edit: met foto's



Daniël_san
7 september 2004, 21:14
Me'n gitaar leraar had weer ns een nieuw gitaartje gekocht. (les Paul special) En hij zegt van: Ja ik wel de eklementen vervangen, ik vond ze niet mooi klinken. En daarna: Pak die doosjes is. Wil je ze hebben? Ik: Tuurlijk :-D En nu heb ik 2 p100 Pickups :-D :-D :-D I'm happy :-D :-D

Mr.Bluesbreaker
7 september 2004, 21:17
You lucky bastard! :-D
Waar ga je ze inzetten?

Daniël_san
7 september 2004, 21:19
Me'n zelfbouw :) Maar me leraar wist dus dat ik dat niet mocht en nu gaf ie me deze elementen om in me zelfbouw te zetten :) En nu mag ik ijndelijk een gitaar bouwen :) Ik maak moregu wel ff foto's :D

Negative K3 fan
7 september 2004, 21:24
ok, nu even rustig, probeer het eens duidelijk en helder in goed nederlands uit te leggen... (vooral die laatste post).

Daniël_san
7 september 2004, 21:27
Okee ik heb dus 2-3 jaar het idee om een gitaar te bouwen. Als ik het vroeg zijden ze: Nee! Nu gaf dus me gitaar leraar elementen omdat ik dan dus wel een gitaar mag bouwen. snappie??? :razz:

THW
7 september 2004, 21:30
Okee ik heb dus 2-3 jaar het idee om een gitaar te bouwen. Als ik het vroeg zijden ze: Nee! Nu gaf dus me gitaar leraar elementen omdat ik dan dus wel een gitaar mag bouwen. snappie??? :razz:
Dat is al veel duidelijker, alleen nog 1 ding, aan wie vroeg je het en wie zei dan nee?

vester86
7 september 2004, 21:33
ik denk dat hij het zn ouders vroeg en zn zusje nee zei :listen:

prs
7 september 2004, 21:43
ze= zijn ouders (had er al eens iets over gelezen hier op het forum)

Daniël_san
7 september 2004, 21:52
Kijk PRS heeft het door :) Owjah en k heb geen zusje maar een broer :P Ijglijk wel logisch dat ik geen gitaar mag bouwen als 11 jarige.2 jaar later (nu dus) mag ik wel een gitaar bouwen :)
Maar ik moet nog wel ff geld over houden om een versterker te kunnen bouwen :)















ik weet het ik wil veel

Rubenios
7 september 2004, 22:36
ehhh ik denk dat dat niet een stap in het diepe is maar een sprong van de eiffeltoren :razz:

ma goed ik hou je nie tegen he ;)

michielv
8 september 2004, 07:23
Kijk PRS heeft het door :) Owjah en k heb geen zusje maar een broer :P Ijglijk wel logisch dat ik geen gitaar mag bouwen als 11 jarige.2 jaar later (nu dus) mag ik wel een gitaar bouwen :)
Maar ik moet nog wel ff geld over houden om een versterker te kunnen bouwen :)


ik weet het ik wil veel

Gefeliciteerdmet je elementen (en de overwinning op je ouders ;) ) maar ik hoop wel dat je bij het bouwen van je gitaar wat meer aandacht besteed aan de afwerking dan je nu doet aan je Nederlands..

* Eigenlijk
* zeiden (zijden = bijvoeglijk naamwoord, betekent "gmaakt van zijde" )
* mijn

Verder zijn we natuurlijk wel benieuwd wat voor gitaar je gaat bouwen? Er komen P100's in, dat weten we al :D

SiNiSTRaL
8 september 2004, 07:56
Kijk PRS heeft het door :) Owjah en k heb geen zusje maar een broer :P Ijglijk wel logisch dat ik geen gitaar mag bouwen als 11 jarige.2 jaar later (nu dus) mag ik wel een gitaar bouwen :)
Maar ik moet nog wel ff geld over houden om een versterker te kunnen bouwen :)


ik weet het ik wil veel

Gefeliciteerdmet je elementen (en de overwinning op je ouders ;) ) maar ik hoop wel dat je bij het bouwen van je gitaar wat meer aandacht besteed aan de afwerking dan je nu doet aan je Nederlands..

* Eigenlijk
* zeiden (zijden = bijvoeglijk naamwoord, betekent "gmaakt van zijde" )
* mijn

Verder zijn we natuurlijk wel benieuwd wat voor gitaar je gaat bouwen? Er komen P100's in, dat weten we al :D
ok, wie kopt 'm in?

heavy-metal-thunder
8 september 2004, 11:47
:D


Maar ik hoop dat je bij het bouwen van je gitaar wat meer aandacht besteedT

Oké???

Mitch
8 september 2004, 13:02
Ik vind dit niet vreemd, ik zou ook niet betalen voor P100's.

keef
8 september 2004, 14:41
Mee eens - verkopen die hap en een paar behoorlijke pickups in de plaats regelen..serieus.

Daniël_san
8 september 2004, 19:11
nee ik verkoop ze niet. Ik vind ze wel goed klinken hoor. En ik wil een Les Paul achtige gaan bouwen, of een singlecut achtige.(ze zijn wel verschillend :) )

michielv
8 september 2004, 21:01
Maar ik hoop dat je bij het bouwen van je gitaar wat meer aandacht besteedT

Oké???

Okay, tikfoutjes zijn ook mij niet vreemd. Toegegeven. Maar het is wel een feit dat sommige mensen bewust verkeerd spellen en dat vind ik erg jammer. Een tikfoutje is niet erg, het tegenwoordig zo populaire fonetisch spellen wel.

Daniël_san
9 september 2004, 15:03
de onderkant:
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/AAAA0422.jpg

de bovenkant:
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/AAAA0423.jpg

Bobbel
9 september 2004, 16:06
die lijken verdomd veel op de p90's (soapbars)... klopt dat?

Daniël_san
9 september 2004, 17:25
Ja, het zijn P90's met een ander aantal windingen wat ze wat meer als humbucker laat klinken.

nirvana
9 september 2004, 22:32
Maar ik hoop dat je bij het bouwen van je gitaar wat meer aandacht besteedT

Oké???

mooi gequote

nirvana
9 september 2004, 22:33
mooi gequote
what a mess

Bobbel
9 september 2004, 23:38
what a mess

En ik hoop dat het een keer afgelopen is met dat gezeik over de spelling... het hoeft niet allemaal ABN te zijn... zolang het maar wel leesbaar is...

BartL
9 september 2004, 23:48
Juist, perfect Nederlands hoeft niet wat bij betreft.
Maar interpunctie is wel belangrijk:


he mensen de vlooienmarkt bij musik produktiv is op de parkeerplaats iedereen kan er zijn spul verkopen zonder zich ergens te melden ofzo gewoon gaan staan....sommige lui slepen echt tientallen gitaren urheen en proberen die te verkopen als je vroeg komt is er nog vet veel later op de middag ook wel maar dan wordt het vet druk.....

ik ga er elke keer heen tis vet cool....maar wel vet druk in de winkel zelf.....je moet die dag geen gitaren willen testen in de winkel..
:o




No Offence stratz0r! :)

prs
9 september 2004, 23:58
Hahaha, dat noemt men nou goed interpunctiegebruik!!

Pimmie
10 september 2004, 10:06
Klinken de P100's mooier dan de P90's? Warmer?

Daniël_san
10 september 2004, 16:03
Een beetje 'sterieller' dan een P90. Je moet alleen wel va het geluid houden. Het zit in tusssen een humbucker en een P90. ....ongeveer.....

Pimmie
10 september 2004, 19:42
Als ik mijn humbuckers verglijk met de p90's....dan zijn de p90's veel warmer en feller. De humbuckers agressiever.
Maar de brug p90 komt iets te kort, misschien omdat het stock p90's zijn ...

Bluesbreaker
10 september 2004, 21:11
wat is hier nu de bedoeling van dan? woow, wat een mooie elementen?

Pimmie
10 september 2004, 21:15
nee....meer een statment van....tering, je bent nooit klaar en tevreden met je spullen. :???:

Bluesbreaker
10 september 2004, 21:18
nee....meer een statment van....tering, je bent nooit klaar en tevreden met je spullen. :???:

ik had het eigelijk tegen Daniel hoor, ik vind het een beetje overbodig om foto's van elementen te gaan posten. Post dan een geluidsfragmentje of iets dergelijks. Ik ga toch ook geen foto maken van hoe vies mijn poetsdoekje is als ik mn gitaar een keer grondig schoonmaak....

Daniël_san
10 september 2004, 21:21
wat is hier nu de bedoeling van dan? woow, wat een mooie elementen?
Ja. Heb je er problemen mee?

Bluesbreaker
10 september 2004, 21:32
wat is hier nu de bedoeling van dan? woow, wat een mooie elementen?
Ja. Heb je er problemen mee?

zie mn vorige bericht

bert k
11 september 2004, 00:52
Op een gitaarforum is dat een vrij normale post.

Nicci
12 september 2004, 20:19
Ik vind dit niet vreemd, ik zou ook niet betalen voor P100's.

als die ouders slim zijn verbieden ze het alsnog . . . . 8-)

Daniël_san
12 september 2004, 20:44
Hoezo alsnog? En waarom vinden jullie ze zo kut klinken?

Nicci
12 september 2004, 20:49
geintje!

bert k
12 september 2004, 21:48
Niet serieus nemen Daniel-S ze zitten maar te fokken. Zal wel vette jalouzie zijn. :-D

Mitch
12 september 2004, 22:00
Nou, ik zit natuurlijk wel een beetje te plagen, maar P100's missen naast eventuele brom (met SD P90's valt dat trouwens reuze mee) ook dynamiek, bereik, bite.....samengevat: karakter.
Ik zou ze serieus proberen te verkopen en wat anders scoren.

Pimmie
12 september 2004, 23:51
Heb je Gibson's vervangen door SD P90's? Is dat een erg groot verschil in geluid?

Mitch
13 september 2004, 12:58
Nee, standaard aanwezig op mijn Godin LG. Ik hoor veel Amerikanen klagen dat een LG niet het 'klassieke'P90 geluid geeft. Het zal, ik vind de klank wel erg goed ! Heel vol en warm, met genoeg bite.

Pimmie
13 september 2004, 17:27
Ik vind P90 erg lekker klinken....met een pedaaltje vind ik ze wel wat rommelig, zonder pedaal direct een amp in is te gek...