PDA

View Full Version : TK: Seymour Duncan SH-6 Duncan Distortion



DieterVDW
7 september 2004, 19:52
Ik weet niet of dit gepast is op dit forum...
(Heb dit forum nog maar net ontdekt!)
Indien niet, laat het maar weten hé!

Te koop:
SH-6 Duncan Distortion Pickup
Deze pickup geeft een erg stevig geluid, met veel treble.
Volgens mij erg goed geschikt voor rock/metal.
Ik doe 'm weg omdat 'm een beetje te heet is voor mij :) .
Het is niet het geluid dat ik zoek.
De pickup is ongeveer een jaartje oud,
geen zichbare corrosie of zo.
Als je geïnteresseerd bent, stuur me een PM!

Bijvraagje: weet er iemand wat deze pickup nieuw kost?
Wat is maw een mooie tweedehands prijs voor de pickup?

ben???
7 september 2004, 20:00
niet erg gepast nee ;)

dit noemen we spam. te koopzettenkan je op gitaarmarkt, of op marktplaats.nl... maar niet hier.

Negative K3 fan
7 september 2004, 20:06
prijzen kun je vast hier wel vinden http://www.musik-produktiv.de en kijk op gitaarmarkt/marktplaats wat anderen vragen.

DieterVDW
7 september 2004, 20:08
niet erg gepast nee ;)

dit noemen we spam. te koopzettenkan je op gitaarmarkt, of op marktplaats.nl... maar niet hier.

Ooops :oops: ...
Misschien een ideetje om een subforum te maken voor zo'n dingen?

ben???
7 september 2004, 20:10
is niet nodig, gitaarmarkt is een onderdeel van gitaarnet (net als dit forum) en daar kan t allemaal in.

ben???
7 september 2004, 20:13
nieuwprijs is (zoals bij vele pickups) zo'n 80 euro. een redelijke tweedehandsprijs lijkt me 50-60 euro... maar dat kan ik je eigenlijk niet vertellen, ben niet zo'n pickup-wizard. Weet gewoon dat zodra je ergens mee de winkel uitloopt de waarde zon 20 procent zakt. dus met 60 issie dan nog vrij duur.

DieterVDW
7 september 2004, 20:13
is niet nodig, gitaarmarkt is een onderdeel van gitaarnet (net als dit forum) en daar kan t allemaal in.

Mja sorry ik ben deze site nog maar aan het ontdekken :) .
Ben via een link op dit forum terecht gekomen, maar blijkbaar heeft de site héél wat meer in petto!

ben???
7 september 2004, 20:14
gitaarnet is vrij uitgebreid ja

BartL
7 september 2004, 22:54
Weet gewoon dat zodra je ergens mee de winkel uitloopt de waarde zon 20 procent zakt.
Was dat maar waar voor alle zooi :o

jorrit
8 september 2004, 12:07
duncan distortion met veel treble? bedoel je niet veel bass? ow en 70 euro is belachelijk voor een tweede hands element

DieterVDW
8 september 2004, 12:17
duncan distortion met veel treble? bedoel je niet veel bass? ow en 70 euro is belachelijk voor een tweede hands element

Bass ook wel, maar vooral verschrikkelijk veel treble hoor...
Hmm tja de prijs zal nog wel verlagen over een tijdje ;) .
Maar 't is ook niet alsof een element verslijt hé...
Dat element is nog exact hetzelfde als toen ik het gekocht heb, dus ik vind het zo stom om dat dan voor 'n veel langere prijs te verkopen :-? .
Maar de vrije markteconomie zal z'n werk wel doen ;) .

Mitch
8 september 2004, 12:24
Wat wel OK is, als je iets te koop aanbied in je 'signature' , is het stukje tekst onder je bericht. Dat kun je aanmaken bij Profiel. Sowieso wel aardig om je profiel een beetje in te vullen, maakt het allemaal wat persoonlijker :)

DieterVDW
8 september 2004, 12:25
Wat wel OK is, als je iets te koop aanbied in je 'signature' , is het stukje tekst onder je bericht. Dat kun je aanmaken bij Profiel. Sowieso wel aardig om je profiel een beetje in te vullen, maakt het allemaal wat persoonlijker :)

Feit :) Bij deze even doen!

jorrit
8 september 2004, 14:15
Bass ook wel, maar vooral verschrikkelijk veel treble hoor....

Dan hebben wij een ander duncan distortion element :-?


Maar de vrije markteconomie zal z'n werk wel doen ;) .

jup dingen dalen snel in waarde....

DieterVDW
8 september 2004, 15:21
Bass ook wel, maar vooral verschrikkelijk veel treble hoor....

Dan hebben wij een ander duncan distortion element :-?


Hmm tijd voor een objectieve analyse van m'n pickup... :)

jorrit
8 september 2004, 16:06
http://www.basslines.com/website/tonechart.shtml#hum

tone chart van de seymour duncans, als je bij duncan distortion kijkt zie je een soort grafiekje. bovenste balkje is bass onderste is treble...

DieterVDW
8 september 2004, 18:16
bovenste balkje is bass onderste is treble...

Bovenste balkje is treble en onderste is bass...
(Zie 'Tone Guide Key' helemaal vanboven.)
Je zicht is al even goed als je gehoor blijkbaar :p .

De SH-6 is echt wel extreem 'bright' voor 'n humbucker hoor,
je moet es vergelijken met andere humbuckers als je kan...
('m heeft in ieder geval *stukken* meer treble dan de pickups in m'n Explorer)
En als ik 'm in single coil zet en m'n tone knop niet toedraai dan doet het echt wel pijn aan m'n oren omdat 'm zo scherp klinkt...
(Ben te lui om er een condensatortje in de solderen :D )

Ik kan me in ieder geval goed vinden in de tone chart op de site van seymour duncan: véél highs en behoorlijk wat mids.
Maar omdat het zo'n hete pickup is geeft 'm wel een behoorlijke 'thumb' als je bvb de lage E gedempt aanslaat, zelfs al geeft de pickup relatief gezien niet veel bass. Kan het wel verstaan dat je daarom denkt dat 'm veel bas heeft.

jorrit
8 september 2004, 19:29
hmz ik heb hm in een mahony gitaar zitten en vind hm toch echt niet scherp. kan het zijn dat ik er al een condensator tussen heb zitten (heb geen verstand van electronica...dr zit wel een ding tussen gesoldeerd..)

Anders Destium
8 september 2004, 19:38
Weten jullie dat vooral de body van je gitaar het geluid bepaalt? Mahonie is enorm bass en mid-heavy en heeft heel weinig hoog van nature, in tegenstelling tot bijv basswood en alder.

jorrit
10 september 2004, 00:07
ben ik gelukkig toch niet doof....:D en als jij hm in een essenhouten gitaar hebt zou dat een hoop verklaren...

DieterVDW
10 september 2004, 00:46
ben ik gelukkig toch niet doof....:D en als jij hm in een essenhouten gitaar hebt zou dat een hoop verklaren...

Hmm 't is een Squier Strat, 'k denk dat die een 'alder' body heeft...
(nederlands naam?)
Zal er wel iets mee te maken hebben...

FrankS
10 september 2004, 09:53
nieuwprijs is (zoals bij vele pickups) zo'n 80 euro. een redelijke tweedehandsprijs lijkt me 50-60 euro... maar dat kan ik je eigenlijk niet vertellen, ben niet zo'n pickup-wizard. Weet gewoon dat zodra je ergens mee de winkel uitloopt de waarde zon 20 procent zakt. dus met 60 issie dan nog vrij duur.
Je moet zorgen dat het voor je de winkel uit loopt al 20 procent gezakt is ;)

DieterVDW
13 september 2004, 22:23
Ik zou misschien kunnen ruilen voor een Gibson Burstbucker.
(Ik weet nog niet welk type BurstBucker precies...)
Maar is het wel een goed idee om een pickup bedoeld voor een Les Paul type gitaar in een Fender type gitaar te stoppen?

jorrit
14 september 2004, 06:51
het enigste probleem dat ik kan bedenken is dat hij niet zou passen maar dat lijkt me zelfs al sterk. en een element is een element dus het maakt weinig uit waar je hem in stopt....

DieterVDW
14 september 2004, 06:56
het enigste probleem dat ik kan bedenken is dat hij niet zou passen maar dat lijkt me zelfs al sterk. en een element is een element dus het maakt weinig uit waar je hem in stopt....

Ik bedoel eerder qua klank.
Een Les Paul is nu eenmaal helemaal anders dan een Fender Strat hé.
Maar 'k denk wel dat dat element zo'n beetje de klank heeft die ik zoek.
Die andere kerel vindt het element te tam voor hem (speelt rock/metal)
en ik vind het mijne te aggressief :) . Klinkt ideaal!

Edit: Lolz, net eens de reviews op harmony-central.com gelezen.
*ALLE* reviews zijn van mensen met Les Pauls :) .
Maar ze zijn wel positief over de toon!

Vexx
14 september 2004, 10:15
Maar ze zijn wel positief over de toon!

Dat komt wel vaker voor op HC. Omdat mensen het element net hebben, vinden ze het stom om er kritiek op te leveren en te zeggen dat ze niet bevalt: dat staat zo stom als je net een nieuwe pu hebt.

Niet te veel op HC afgaan dus.. (maar dat wist je misschien al)

DieterVDW
14 september 2004, 10:19
Maar ze zijn wel positief over de toon!

Dat komt wel vaker voor op HC. Omdat mensen het element net hebben, vinden ze het stom om er kritiek op te leveren en te zeggen dat ze niet bevalt: dat staat zo stom als je net een nieuwe pu hebt.

Niet te veel op HC afgaan dus.. (maar dat wist je misschien al)

Goch ja 'k vind het wel eens leuk om al die opinies te lezen.
Maar je moet natuurlijk wel wat kritisch zijn...
(en hopen dat de mensen die daar posten dat ook zijn...)