PDA

View Full Version : Mensen gezocht voor interessant project!



Martijn van Berkel
7 september 2004, 18:03
Iedereen hier heeft waarschijnlijk wel 's een tab gedownload en wat mij altijd opviel/stoorde was toch een beetje de onoverzichtelijkheid van de tab's in een simpel txt formaat.
Sinds kort ben ik daarom tabs aan het omzetten voor mijzelf naar pdf's (inclusief akkoorden, slagje's en netjes uitgewerkte solo's/riff's)
Helaas heb ik nergens op internet een site kunnen vinden die dit ook heeft.
Als voorbeeld heb ik hier een bestand, zodat je een idee hebt, hoe de bewerkte tab's eruit zien:

Shocking Blue - Venus :
http://www.il.fontys.nl/~mvb/ShockingBlue-Venus.pdf

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die met mij iets willen opstarten om zo'n dergelijke pdf's te maken. (onder het motto: Vele handen maken licht werk)
Ikzelf denk dat er veel animo voor is onder gitaristen.
(zo'n uitgeprinte pdf geeft ook meteen een professionelere uitstraling aan je "gitaarboek")

Als je geinteresseerd bent, stuur dan een mailtje naar martijnvan_berkel@hotmail.com

Bluesbreaker
8 september 2004, 09:08
slagje zou ik wel vervangen door rhythm oid

Martijn van Berkel
8 september 2004, 13:00
slagje zou ik wel vervangen door rhythm oid

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt bluesbreaker, hoe zou het er dan uit komen te zien ?

Bluesbreaker
8 september 2004, 17:04
slagje zou ik wel vervangen door rhythm oid

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt bluesbreaker, hoe zou het er dan uit komen te zien ?

ik denk dat je er te veel achter zoekt, ik bedoel dat het woord "slagje" op de tab nogal Nederlands is en de rest van je tab wel Engels en internationaal herkenbaar. Daarom zou ik het woord"slagje" vervangen door het woord "rhythm"