PDA

View Full Version : Marshall Silver Jubilee



jaywalker
7 september 2004, 15:52
Hallo

Ik ben de afgelopen tijd naar wat marshall silver jubilee 2555 tops aan het kijken.

Ik hoop er binnen 5 jaar eentje in bezit te hebben. Gewoon een soort droom van me, niet dat het heel erg bijzonder is. Al doet die zilvere kleur ook al veel

Nu heb ik wat rond gezocht (ook dit forum, dus jullie hoeven me niet te flamen) . Ik zou natuurlijk graag "the real deal" willen dus een echte zilvere silverjubilee, maar kwa geluid maakt het toch niet uit of je nou de:
*silver jubilee, zilvere uitvoering*
*zwarte uitvoering*
Reissue slash signature van 1996 hebt.

Negative K3 fan
7 september 2004, 15:53
binnen vijf jaar moet dat toch echt wel te doen zijn hoop ik voor je... als je een beetje doorwerkt kun je dan al wel een echte oude plexi ofzo kopen.

jaywalker
7 september 2004, 16:05
binnen vijf jaar moet dat toch echt wel te doen zijn hoop ik voor je... als je een beetje doorwerkt kun je dan al wel een echte oude plexi ofzo kopen.

Ja weet ik, maar het is meer dat ik ga studeren volgendjaar (tenminste dat hoop ik). Ik wil nog een beginnen aan me rijbewijs. Maar 5 jaar is inderdaad best ruime schatting.

Ik zou hem bijna rond hebben als ik mijn tsl100 verkoop, maar ik moet thuis natuurlijk dan ook een amp hebben :D.

Wat ben ik ongeveer kwijt als ik zo'n ding uit de states hierheen moet laten komen als het een:
Zwarte uit 1987 is, een zilvere uit 1986 of een signature. Liever geen signature, want ik heb het niet zo op slash.

Antoon
7 september 2004, 20:15
Ik heb ook altijd begrepen dat de zilveren en latere zwarte uitvoering hetzelfde is. Een tijdje geleden stonden er regelmatig exemplaren op marktplaats. Ik zou de 50W top nemen met een 4x12

AART
7 september 2004, 22:14
100 watt :razz: :-D 8-) :cool:

Nielsje
7 september 2004, 23:08
jaywalker... ff voor de duidelijkheid.

1987 Silver jubilee
1988 Zelfde amp als jcm 800 'custom' (als ik me niet vergis)
1996 Slash sig.

De 1987 is het meest gewild, maar hier zijn ook het meest van gemaakt. de 1988 is veel minder bekend en gewild, maar hier zijn er heel veel minder van waard.

en tja..ik weet wel dat je die silver wil omdat john met de moeielijke naam er ook een heeft, maar slash heeft er meer gehad dus tja..

ik vind dat wel een beetje een bullshit reden.. ik gebruik toch ook geen snaren meer op m'n gitaar omdat slipknot die dingen ook gebruikt om hun herrie te maken?

marc_o
7 september 2004, 23:33
Voilgens mij zaten er bij die 50 watt top 2 keer 12" speakers, maar wel een vrij grote speakerkast waarbij de speakers schuin boven elkaar zijn geplaatst.

jaywalker
8 september 2004, 08:33
jaywalker... ff voor de duidelijkheid.

1987 Silver jubilee
1988 Zelfde amp als jcm 800 'custom' (als ik me niet vergis)
1996 Slash sig.

De 1987 is het meest gewild, maar hier zijn ook het meest van gemaakt. de 1988 is veel minder bekend en gewild, maar hier zijn er heel veel minder van waard.

en tja..ik weet wel dat je die silver wil omdat john met de moeielijke naam er ook een heeft, maar slash heeft er meer gehad dus tja..

ik vind dat wel een beetje een bullshit reden.. ik gebruik toch ook geen snaren meer op m'n gitaar omdat slipknot die dingen ook gebruikt om hun herrie te maken?

het maakt mij opzich niet zo heel erg veel uit welke kleur. Zilver is gewoon koel omdat bijna niemand het heeft. Natuurlijk speelt het ook mee dat ik john als mijn held zie, maar daarom hoef ik niet persee zijn amp. Het is juist veel koeler om je eigen sound te maken, maar maar sound is wel erg beinvloed door hem. Voor zover je zijn sound uit de zelfde apparatuur heeft, want het zit hem toch voornamelijk in de vingers ben ik achter gekomen

Ik wil eigenlijk niet de slash signature, gewoon omdat ik het niet zo op slash heb. En om nou met een amp te lopen waar zijn handtekening op staat.

Ik vind het wel mooi om te horen dat er juist van de zilvere de meeste zijn. Er loopt nu een advertentie op marktplaats waar 2000 eurie voor die slash sig. is geboden. Die wil ik gelukkig niet hebben.

gewoon 100 watt top, omdat ik die alsnog op 50 watt kan zetten met zo'n schakelaar, ik ben qua buizen amps ook niks anders dan dat vermogen gewend :D

ieme
18 september 2004, 13:22
Hou er rekening mee als je een uit de states haalt die 110V nodig heeft... dus zal je er ook een transformator bij moeten hebben!

ieme
18 september 2004, 13:23
Wat het kost uit de states? de verkoop prijs + 200 shipping + een kwart invoerbelasting er overheen!
Hou dat eerst maar aan... kan het altijd nog beetje meevallen

ieme
18 september 2004, 13:25
is momenteel wel aantrekkelijk door een sterke koers van de euro ten opzichte van de dollar! Je ziet ook veel mensen PRSen en Gibsons uit de states halen op dit moment

bert k
18 september 2004, 22:47
Vraagje: Waarom moet ie uit de States komen? Ze zijn toch Engels? Zijn ze dan allemaal naar Amerika verscheept?

vulvasonic
19 september 2004, 02:27
5 jaar is een kolerelange tijd. En het zal me niets verbazen als je tegen die tijd op hele andere versterkers gast.

Een goede vriend van mij heeft die Slash Stack gehad. Ik zal 'm wel es vragen offie er wat van over heeft, want volgens mij heeft ie OF alleen de top, OF alleen de kast verkocht. We hebben zijn spul destijds vergeleken met mijn 50 watt JCM dual reverb....en ja, die '2555' klonk wel iets beter leek het. Later heb ik mijn versterker over zijn kast gegooid en andersom en toen bleek dat het verschil in kwaliteit vooral in de kast zat en niet eens zozeer in de versterker.

Overigens klonken beide versterkers behoorlijk kut.
:D

jaywalker
19 september 2004, 15:09
het is puur wat je smaak is. Mijn maarshall tsl vind ik goed klinken op de clean, maar de scheur kanalen zijn ingesteld voor metal. Dat is verreweg van mijn stijl muziek. Ik zoek iets meer puurder, minder hoog, meer ballen en minder knoppen (ik ben namelijk knoppen freak en ik blijf maar tweaken). In mijn heeft een jcm 800 en een silver jubilee dat.

Aardig dat je wil vragen of die zijn slash top weg wil doen, maar de slash sig. prijzen gaan veel hoger dan de orginele jubilee versies. Laats is er op marktplaats over 2000 euro op geboden. Ik hoop dat ik hem binnen europa kan vinden, maar hij komt een stuk vaker voor in de states.

Is 5 jaar was gewoon maximale eis. Waarschijnlijk rond volgend jaar.

jaywalker
19 september 2004, 15:10
het is puur wat je smaak is. Mijn maarshall tsl vind ik goed klinken op de clean, maar de scheur kanalen zijn ingesteld voor metal. Dat is verreweg van mijn stijl muziek. Ik zoek iets meer puurder, minder hoog, meer ballen en minder knoppen (ik ben namelijk knoppen freak en ik blijf maar tweaken). In mijn heeft een jcm 800 en een silver jubilee dat.

Aardig dat je wil vragen of die zijn slash top weg wil doen, maar de slash sig. prijzen gaan veel hoger dan de orginele jubilee versies. Laats is er op marktplaats over 2000 euro op geboden. Ik hoop dat ik hem binnen europa kan vinden, maar hij komt een stuk vaker voor in de states.

Is 5 jaar was gewoon maximale eis. Waarschijnlijk rond volgend jaar.

ieme
21 september 2004, 22:58
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=29790