PDA

View Full Version : nieuw elementje?



Strat uber alles
7 september 2004, 16:23
ha mensen

ik verveelde me beetje dus dacht ik van ik ga ff postten.....
ik heb een squier strat en als ik nu us een single coil vervang
naar wat voorn element moet ik dan kijken? ( geen humbucker)
hehe gewoon misschien een usa elementje uit een strat?

groeten gertjan

Mr.Bluesbreaker
7 september 2004, 16:50
Ja, je geeft het antwoord eigenlijk zelf al...
Bedenk wel dat je squier body niet zo mooi zal resoneren, sustainen, klinken ed. als een echte (usa) fenderbody. Een afinity-strat daar zou ik persoonlijk nog even over nadenken of je daar een duur element in zou gaan zetten. Verder zijn er erg veel soundclips op het net te vinden over singlecoil-vervangingselementen van oa. seymour duncan, fralin, van zandt, etc etc. Gebruik maar eens de zoekfunctie, je komt vanzelf een hoop tegen.
(uiterst subjectief advies: als je geen afinity-serie hebt: texas special! texas special! :wink: )

DieterVDW
7 september 2004, 21:57
...

Ik heb de neck en middle pickup van mijn Squier Strat vervangen door de respectievelijke Texas Specials en in de bridge positie een Seymour Duncan SH-6 geploft, die naar single coil te schakelen is.
Klinkt goed! (alhoewel ik die SH-6 ga proberen verkopen en een wat minder 'hete' vervanger zoeken) .
Weet er soms iemand of het mogelijk is om een Fender Strat body te kopen (zonder pickups dus) ? Als dan zou kunnen dan kan ik m'n gitaar es echt deftig upgraden :) .

Mr.Bluesbreaker
7 september 2004, 22:25
Texas specials rulen inderdaad! Heb er onderhand ook eentje in mijn RI strat zitten. Over je vraag of je losse body's kan halen: zeker weten.

www.voxhumana.nl

Daar hebben ze losse stratbody's, denk alleen niet van Fender, maar kijk of je je houtsoort kan krijgen die je wil.