PDA

View Full Version : Les Paul bewaren



Rock&Roll
7 september 2004, 13:36
haai,
ik heb nu een mooie epi les paul liggen (van goede kwaliteit nog :wink: )
waarop zowat alles wat kon verbeterd worden is veranderd (elementen, nut, switch, pots enz...) Maar ik ben nu compleet omgeslagen naar stratliefhebber en ik speel bijna nooit meer op de les paul. Ik kan ze niet verkopen, want ik heb er te veel kosten aan gedaan en die recupereer ik niet meer met de verkoop. het blijft immers een epiphone...
Nu wil ik de gitaar gewoon bewaren en waardig laten ouder worden tot ik ze opnieuw nodig heb. Ik vraag me nu af wat de beste manier is om zo'n gitaar te bewaren zonder ze gewoon aan de muur te hangen, want daar vangt ze teveel stof. Is gewoon in een koffer steken en wegleggen de beste oplossing??

nirvana
7 september 2004, 13:55
fucking hell, ja natuurlijk

leg ze niet buiten, leg ze niet in de kinderkamer, bewaar ze niet in de badkamer... gooj toch gewoon onder je bed in de koffer... :roll:

rare vraag hoor

Lacrymosa
7 september 2004, 13:56
ja op zich wel

maar je kan er beter af en toe op blijven spelen
is zonde man

mischien ontdek je over een tijdje wel weer wat een lekkere gitaar dat eigenlijk voor je is

ik heb et zelf ook, ik heb tijden op mn Charvel gespeeld, en nu heb ik weer een periode dak mn ESP lekkerder vindt

en over een tijdje komt er een Ibbie an (weet nog niet zeker welke)
en ongetwijfeld dak die dan beter ga vinden

en wie weet, over een jaar

CheerS!!

Shaggy
7 september 2004, 14:03
sterk water, alcohol of azijn .. en uiteraards mummificeren :-D















ff ontopic .. ==> gewoon een goede poetsbeurt geven en ophangen, af en toe spelen en je hals checken .. lijkt mij de beste manier om het te bewaren

dejohan
7 september 2004, 14:19
Ik wil hem anders wel bewaren voor jou. :wink:

Rock&Roll
7 september 2004, 14:40
momenteel ligt ie gewoon in een koffer onder mijn bed...
het is heus geen rare vraag, want ik vroeg me gewoon af of er door bewaren in een koffer geen risico's zijn voor de neck en zo. laten hangen op mijn kamer doe ik niet meer, want door het stof mankeert mijn switch regelmatig.

Stratman70
7 september 2004, 14:43
Via Tel Sell verkopen ze van die plastic zakken die je vacuüm kunt trekken en die OVERAL handig voor zijn. Misschien is dat iets voor je? :roll: :D :wink:

Maar serieus: als je hem in de koffer bewaarT, doe er dan van die zakjes bij die het vocht onttrekken en ik heb ook wel eens gehoord dat je de snaren moet losdraaien, maar ik weet niet zeker of dat nu juist wel of niet goed is.

Dus eigenlijk heb je aan mijn raad ook geen ene kont.

Lacrymosa
7 september 2004, 14:50
Nee, absoluut niet de spanning van je hals af halen, zoals ie nu is, is ie juist in evenwicht

CheerS!!

schwalbe
7 september 2004, 16:12
Maar serieus: als je hem in de koffer bewaarT, doe er dan van die zakjes bij die het vocht onttrekken en ik heb ook wel eens gehoord dat je de snaren moet losdraaien, maar ik weet niet zeker of dat nu juist wel of niet goed is.

Dus eigenlijk heb je aan mijn raad ook geen ene kont.

Nee, daar heb je idd niks aan: voor bewaren van gitaren is het belangrijk dat de luchtvochtigheid zo constant mogelijk is, en daarbij niet te hoog of te laag...
dergelijke zakjes maken de vochtigheid te laag, en veroorzaken schommelingen in de luchtvochtigheid bij introductie in de koffer en bij het moment dat ze uitgewerkt raken... niet doen dus die zakjes; ze zijn alleen goed bij spullen die een zo laag mogelijke luchtvochtigheid nodig hebben.....

amon
7 september 2004, 16:22
je zegt dat je hem niet meer kunt verkopen omdat je dan teveel geld verliest door al die nieuwe elementen etc.(?) (als ik je goed begrijp)

waarom haal je dan al je upgrades er niet vanaf en zet je de originele dingen er weer op. gitaar verkopen en elementen in je strat gooien ofzo.... (als ze beter zijn/passen)

Stitch
7 september 2004, 16:36
BING! :-D

SiNiSTRaL
7 september 2004, 17:18
haai,
ik heb nu een mooie epi les paul liggen (van goede kwaliteit nog :wink: )


van goede kwaliteit nog....dat klinkt alsof ie oud is, maar de beste epi's worden nu op dit moment gemaakt sinds een tijdje :), vraag dat maar aan elke kenner ;)

Rock&Roll
7 september 2004, 17:50
@ amon: eigenlijk heb ik gewoon geen zin om die les paul te verkopen :wink:
je weet maar nooit wanneer ie nog'ns nuttig kan zijn. en ik heb er ook een beetje band mee met die gitaar, dus mag ze blijven.

@ sinistral: ik bedoel dat het er eentje is van behoorlijke kwaliteit. elke kenner zal je ook vertellen dat de kwaliteit tussen epi's onderling nogal kan verschillen. ik heb er dus eentje die goed klinkt (naar mijn mening dan), want ik heb er al veel slechtere gehoord.

stewartfan
7 september 2004, 18:34
nirvana Geplaatst: 07 Sep 2004 11:55 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

fucking hell, ja natuurlijk

leg ze niet buiten, leg ze niet in de kinderkamer, bewaar ze niet in de badkamer... gooj toch gewoon onder je bed in de koffer...

rare vraag hoor


rare of domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden :wink:

nirvana
7 september 2004, 20:26
nirvana Geplaatst: 07 Sep 2004 11:55 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

fucking hell, ja natuurlijk

leg ze niet buiten, leg ze niet in de kinderkamer, bewaar ze niet in de badkamer... gooj toch gewoon onder je bed in de koffer...

rare vraag hoor


rare of domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden :wink:

in theorie gezien is Waarom heb jij een neus? geen rare vraag

praktisch gezien wel...

of niet soms :-?

De eerste gozer die me zoiets komt vragen ga ik toch niet meteen serieus nemen