PDA

View Full Version : ibanez tubeking



john.3001
7 september 2004, 13:18
weet iemand of die tubekings nog gemaakt worden, wat ze kost(t)en en waar ik er eentje vandaan zou kunnen halen?

Dirk_Hendrik
7 september 2004, 13:25
Onder het motto, gebruik vooral de search niet.

nee ze worden al een aantal jaar niet meer gemaakt. Tweedehands goed krijgen. Reken op om en rond een euro of 130. Waar: Ebay.de, ebay.com

john.3001
7 september 2004, 13:33
zal ik mijn motto maar es gaan veranderen dan... :oops:

ijff
7 september 2004, 17:31
nee ze worden al een aantal jaar niet meer gemaakt. Tweedehands goed krijgen. Reken op om en rond een euro of 130. Waar: Ebay.de, ebay.com

.. Bijna waar... Maxon maakt zoals bijna elk legendarisch ex-Ibanez pedaal tegenwoordig ook de Tube King weer.

Hij heet tegenwoordig "ROD-880 Real Tube Series Overdrive".
Ze hebben nu ook een tweede versie met boost.

Mitch
7 september 2004, 23:37
Ja en die Maxons zijn echt brandduur !!!!!!!
Ze zijn vooral op ebay (zowel Duitsland als Amerika) nog regelmatig te vinden, n Amerika ook voor minder dan D_H al zei.

ijff
8 september 2004, 00:06
Ja en die Maxons zijn echt brandduur !!!!!!!
.

.. ook dat is relatief..
Ik heb mijn TK999 een jaar geleden gekocht. Toen stond er nog een pagina met de adviesprijzen van de importeur (Serlui) online.
De TK999 kostte nieuw in 2002 (voor zover nog voorradig) EUR 260,-

2e hands is uiteraard altijd goedkoper.. maar goed.. zie er maar eens een te pakken te krijgen (ik had die van mij 'bijna' verkocht deze zomer.. maar ben daar gelukkig op terug gekomen.. hij gaat definitief nooit meer weg!)

Dirk_Hendrik
8 september 2004, 09:51
De TK999 kostte nieuw in 2002 (voor zover nog voorradig) EUR 260,-


Dus ongeveer 120 euro. Ga nou nog es kijken wat die Maxons ook al weer kostten???? Ik pak even een Google Hit van 259 dollar. Met alle import heffingen erbij zal het hier nog meer zijn. En dat voor een pedaal wat eigenlijk meteen de modbank op moet.....

Mitch
8 september 2004, 10:25
De TK999 kostte nieuw in 2002 (voor zover nog voorradig) EUR 260,-


Dus ongeveer 120 euro.

Euh...zit je nou NLG260 om te rekenen naar euro's ? Hij zegt (en is zo, heb ik ook gezien) E260 nieuw.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de neo classic indertijd niet zo'n hit was qua verkoopaantallen. Was ook niet zo'n slimme zet, om in de hoogtijdagen van digitaal op de proppen te komen met retro-looking analoge pedalen. Denk dat dat nu een stuk successvoller zou zijn, maar ja....808 en 9-serie re-issuen is interessanter voor ze :x

Dirk_Hendrik
8 september 2004, 11:08
:oops:

Antal
8 september 2004, 13:23
En dat voor een pedaal wat eigenlijk meteen de modbank op moet.....

Wat is er mis dan met die serie pedalen?

ijff
8 september 2004, 13:51
.. helemaal niets.. maar sommige mensen vinden dat een pedaal persé true-bypass moet zijn. :-D

Die van mij doet het in ieder geval prima.. vooruit, ik heb dan wel het buisje vervangen.
Hij klinkt perfect en slikt zelfs 12V terwijl er officieel 9V op moet.

Dirk_Hendrik
8 september 2004, 13:55
True bypass is niet het eerste om over te gaan zeiken.

Het ding uit 12 volt voeden is nodig om:
- De buisgloeidraad om de normale spanning te laten werken.
- De gain uit je buis te verhogen
- De voeding voor de opamps te kunnen stabiliseren.

Dt geheel maakt het ding een stuk stiller. Daarnaast zijn er nog wat trucs om em wat strakker te laten klinken.

Mitch
8 september 2004, 16:03
.. helemaal niets.. maar sommige mensen vinden dat een pedaal persé true-bypass moet zijn. :-D


Hoho, D_H weet waar -ie over praat. Het gaat hier puur om de sound en stabiliteit, niet om TB. En ja, na modden klinkt een TK een stuk strakker en eq-neutraler.

Overigens, er is zeker niks mis met de hele serie of zo hoor. FL99, RC99, zijn echte klasbakken. EH-groot helaas, maar erg goed klinkend.

Diedo
8 september 2004, 18:37
.. helemaal niets.. maar sommige mensen vinden dat een pedaal persé true-bypass moet zijn. :-D


Hoho, D_H weet waar -ie over praat. Het gaat hier puur om de sound en stabiliteit, niet om TB. En ja, na modden klinkt een TK een stuk strakker en eq-neutraler.

he wat handig zo´n digitale echoput! :-D :-D :-D

no offence!

Mitch
9 september 2004, 00:34
Had zijn eigen reactie nog niet gezien :roll:
Ik reageerde nogal snel omdat ik het een beetje een k#t opmerking vond. er-rug generaliserend. Haastige spoed hè...

ijff
9 september 2004, 07:34
Zo was het ook niet bedoeld hoor.. ik ben me bewust van de de kwaliteiten van DH als effectenbouwer.. vandaar ook de: :-D

Hij doet alleen wel voorkomen dat een 'stock' Tube King absoluut niet klinkt.. en daar ben ik het niet mee eens. Het kan uiteraard altijd beter en er zijn genoeg overdrivepedalen op de markt die minder kosten... maar goed, er er zijn er ook die m.i. niet beter klinken en even duur zijn.
Je hoort bijv. niemand over de prijs van een Fulldrive of een EH Tube Zipper...

Mitch
9 september 2004, 13:06
Jaweel hoor, die zijn overdreven duur :D

Speeddemon
9 september 2004, 13:22
Je hoort bijv. niemand over de prijs van een Fulldrive of een EH Tube Zipper...
dan heb je mij nog niet gehoord over een Klon Centaur! :o :lol:

Zoom PD-01= 1/6e van de prijs, 95% de zelfde sound en meer drive mogelijk=lekkerdere distortion.

Mitch
15 september 2004, 14:04
YOOOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KOOPJE !!!!!!!!!!!!!!!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3747660749&category=46671&sspagename=rvi:1:1

Als hij deze verkocht krijgt stem ik de volgende keer op Balkenende.

Dirk_Hendrik
15 september 2004, 14:44
Zou ik mee oppassen. Je hebt soms van die gekken... :D

Wat een lulverhaal. TK999, die Legende
http://www.click-smilies.de/sammlung0304/wuerg/vomit-smiley-014.gif

Mitch
15 september 2004, 17:47
Hé, respect ja ! Dit is wel hét pedaal van Hendrix :soul:










.....en Smits, Kanters.....ik noem er maar een paar.

ijff
15 september 2004, 18:24
Mmm.. benieuwd of hij voor 250,- weggaat... zo ja dan ga ik ook over verkopen nadenken :-D

Dirk_Hendrik
15 september 2004, 20:20
En dit:
Der Schalter ist ein stabiler, was spätestens seit der 9ner Serie aus den Achtzigern nicht Ibanez-typisch ist.

is ook al crap.

Speeddemon
15 september 2004, 22:54
Ach ja, ze konden 71 jaar geleden ook al leugens verkopen daar in Mofrika, dus dat zal met dit pedaal ook zo lukken. :roll: :wink:

(laatst is er in Frankrijk een Ibanez BC9 voor 142 euro verkocht! :o )