PDA

View Full Version : Epiphone SG upgraden



-robbert-
7 september 2004, 12:46
Hey allemaal, ik heb in mijn bezit een epiphone SG. Pas geleden heb ik op een gibson SG gespeeld en toen merkte ik het verschil pas echt.. Hoe kom ik nu het beste in de buurt van een Gibson voor ongeveer 200 euro? Meer wil ik er echt niet aan uitgeven hoor.. thx robbert

Fluffy
7 september 2004, 13:18
misschien andere elementen, geen flauw idee wat er op bedie zit, maar denk dat dat het grootste verschil zal zijn, en voor 200 kom je echt niet aan het gibson geluid,

Diedo
7 september 2004, 14:58
ja ik denk ook dat vooral de elementen je kunnen helpen... ik heb verder geen idee van de prijzen, maar het lijkt me dat je voor 200 euro toch wel een paar gibson elementen ergens 2e hands vandaan moet kunnen toveren...

EDIT: ff op marktplaats gekeken: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/30262.htm?oudei=20 misschien is dit wat voor je?!

-robbert-
7 september 2004, 22:59
Eyy thanks ik heb em gelijk gemeeld..

oja, kan ik nieuwe elementen het beste in een gitaarwinkel laten installeren? ik denk dat ik er ook goed aan doe om alle electronica te laten vervangen..

Diedo
7 september 2004, 23:20
als je echt twee linkerhanden hebt is het wel zo veilig om het te laten doen ja, maar het is niet zo heel moeilijk... paar draadjes solderen... er zijn genoeg sites waarop dat netjes uitgelegd staat (google)

-robbert-
7 september 2004, 23:39
als je echt twee linkerhanden hebt is het wel zo veilig om het te laten doen ja, maar het is niet zo heel moeilijk... paar draadjes solderen... er zijn genoeg sites waarop dat netjes uitgelegd staat (google)

ik kan wel solderen, maar ik wil ook gelijk alle elektronica laten vervangen, lijkt me het makkelijkst om het allemaal tegelijk door iemand te laten doen, dan weet ik ook dat het goed gebeurt..

Weet iemand hoe de 496R en 500T klinken?? ik wil er hardrock en punk/hardcore mee spelen.. ook moet het clean goed zijn (popcovers) Zijn dit de juiste pickups??