PDA

View Full Version : nieuwe shred gitaar gezocht



wimmeltje
7 september 2004, 11:13
Hoi allen,

Ik ben een beetje opzoek naar een nieuwe gitaar die voor mij op alle vlakken moet voldoen. Van shred (malmsteen bij voorkeur) tot rock en metal. Elementen wil ik graag HSS of SSS en de brug S als een hotrail bijvoorbeeld. Verder een strat of super strat body. Flose tremolo en voor de look een reverse headstock. Zijn er mensen die ander idee-en hebben bijvoorbeeld of dit idee helemaal afraden. Ik heb een foto hieronder waar hij een beetje op zal lijken. Alle input is welkom.

http://www.joestump.com/whitefloydesp.jpg

Lacrymosa
7 september 2004, 11:17
Check www.ibanez.com of www.jacksonguitars.com

en dan is de vraag, wat is je budget?

CheerS!!

Maiden Michiel
7 september 2004, 11:31
Wat dacht je van een ouwe Charvel?

Rubenios
7 september 2004, 11:33
met een laag budget denk k beste een RG van ibanez ofzo scoren, anders kom je idd uit bij jackson of kijk eens rond bij ESP, kwa prijs net ietsje voordeliger vaak dan jackson in de usa modellen...

bc rich kan natuurlijk ook nog he. USA series dan, goede prijs kwaliteit verhouding... ma niet echt veel strat modellen hehe :razz:

Wormaap
7 september 2004, 12:10
Wat dacht je van een ouwe Charvel?

Dat wilde ik net gaan zeggen :)

Topicstarter: Jij wil een Charvel Model 6 :-D

Ik heb er zelf een uit '87 en hijs echt super. Neck-thru constructie zonder hiel dus in 1 keer van fret 1 naar fret 24 sliden is geen enkel probleem.
De Jackson pickups (HSS) die erin zitten zijn best wel erg OK, de tone knop is heerlijk gevoelig en de actieve midbooster maakt't samen met de JT-6 licensed Floyd Rose brug af :) (als je'n '86 kan vinden, daar zit'n Kahler flatmount op)

Heerlijk gitaartje dit.

Maiden Michiel
7 september 2004, 12:33
En is ook zeer betaalbaar.

Lacrymosa
7 september 2004, 13:28
ik heb een tijdje geleden voor een prikkie een Charvel 375 kunnen kopen

super gitaar ook
Schaller brug dr op, lekkere elementen

maar wil je perse een HSS config, of is een HH of HSH ook goed?

want dan heb je Ibanez ook zat keus

CheerS!!

Maiden Michiel
7 september 2004, 16:01
ik heb een tijdje geleden voor een prikkie een Charvel 375 kunnen kopen

super gitaar ook
Schaller brug dr op, lekkere elementen

maar wil je perse een HSS config, of is een HH of HSH ook goed?

want dan heb je Ibanez ook zat keus

CheerS!!

Wow, is dat die Shawn Lane Charvel?

BLOK182
7 september 2004, 16:07
Check anders die Charvels van Bosch, die zijn supermooi! Aangezien je toch best een dure smaak hebt... :wink:

Maiden Michiel
7 september 2004, 18:29
Bosch heeft ook zo'n 375 volgens mij.

telecastermaster
8 september 2004, 11:35
Je gaat toch niet naar mijn addvies luisteren, maar dit is een lekkere shred gitaar. Zeer snelle nek!!

http://www.edromanguitars.com/guitar/hohner/hoh_models/images/G3T.jpg

Anders Destium
8 september 2004, 12:29
Een Jackson SL3 voldoet aan al je eisen en is goed betaalbaar, alleen geen reversed headstock :)

Maiden Michiel
9 september 2004, 09:05
Nou vind ik dat bij Jacksons toch al niet zo mooi...

Soulflyhigh
9 september 2004, 14:14
Jackson's gewone headstocks zijn 10x mooier dan die reversed dingen. Op alle modellen 8-)

TMKXL
9 september 2004, 16:36
Jackson headstocks zijn altijd lelijk, IMO.

Enniewee, zo'n Stgeinberger is idd een aanrader, kijk ook in de RG en S series van Ibanez, ook snelle gitaren. Eentje met een Wizard (of Wizard II, iets dikker dan de Wizard) voldoet waarschijnlijk aan jouw eisen.

lennartengel
9 september 2004, 22:09
ik heb zelf enkel ibanezsen, maar vind dat die niet zo veel tone geven ofzo... Dacht eraan om eens een vigier te gaan proberen. Niet makkelijk aan te komen geloof ik, maar misschien ook wat voor jou? dat excalibur model is er ook met hss en floyd rose...

www.vigierguitars.com[/url]

Anders Destium
9 september 2004, 22:56
http://www.mae-music.com/html/vintage___collectible.html

Hier staan er ook wel een paar (bijv de Tom Andersons, Charvels en Jackson Phil Collen sig (SH1) :) )

Jasper5150Lok
10 september 2004, 19:03
Die Steinbergers schijnen inderdaad erg goed te zijn.... maar ze zijn zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo lelijk he :x

EmgMaster
11 september 2004, 09:51
is warmoth niet iets?