PDA

View Full Version : DE slapbas voor ong €600,-



Fuubjuh
7 september 2004, 04:47
Wat vinden jullie een goeie bas om te slappen voor die prijs.
Wil ff weten wat ik moet gaan testen in de winkels.
Ben Ibanez fan dus schroom niet daar je kennis over te posten.

Alvast bedankt.

MazeMouse
7 september 2004, 08:08
Ibanez ATK moet 2e hands wel voor onder die prijs te krijgen zijn :)

(Lazy B. hier op het forum heeft er geloof ik eentje die hij wil verkopen. Kweet niet of hij die nog heeft)

Lazy B.
7 september 2004, 09:00
Wat vinden jullie een goeie bas om te slappen voor die prijs.
Wil ff weten wat ik moet gaan testen in de winkels.
Ben Ibanez fan dus schroom niet daar je kennis over te posten.

Alvast bedankt.

Yep, je moet een Ibanez ATK hebben. Ook wel dé MusicMan Stingray imitatie genoemd. En daar hoef je geen 600,- voor neer te tellen. :D

En yep, ik heb er één te koop staan (heb er 3 in totaal), dus als je geïnteresseerd bent stuur me dan even een PM.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=basgit&md=details&id=29131

urezna
7 september 2004, 09:41
Ibanez BTB serie?
ik heb voor mijn BTB405 een half jaar geleden 525 euri neergelegd....

het is mn eerste bas, als aanvulling op mn gitaarspelen en wil zelf het slappen nog onder de knie krijgen, maar een maatje van me wist er leuke dingen uit te halen en vond em ook voor het slappen, erg prettig spelen...

Shaggy
7 september 2004, 12:48
de btb serie heeft imo de meeste ballen van alle iba's .. echt een gruwelijke bas is dat ..


voor mij eerst een amp .. daarna een yamaha trb of iba btb

emielow
7 september 2004, 13:35
ik vin die ibanezzen echt lelijk

probeer een SUB te krijgen voor dat geld, of een fender jazz bass

Fuubjuh
7 september 2004, 15:15
En die BTK is die er ook in 5 snarige uitvoering ?

Daniël_san
7 september 2004, 15:24
ja :)

urezna
7 september 2004, 15:46
ik vin die ibanezzen echt lelijk

probeer een SUB te krijgen voor dat geld, of een fender jazz bass

ehm.... dat vroeg hij toch niet? kwestie van smaak... en hij gaf zelfs aan Ibanez juist wel interessant te vinden....

urezna
7 september 2004, 15:48
En die BTK is die er ook in 5 snarige uitvoering ?
BTK? is dat een kruising tussne ATK en BTB? ;-)

hoe dan ook, mijn BTB is 5 snarig en volgens mij zijn de ATK's ook in 5-snaar-varianten....

Lazy B.
7 september 2004, 16:05
volgens mij zijn de ATK's ook in 5-snaar-varianten....

yep

MuNKeY
7 september 2004, 23:41
ik haal dit weekend waarschijnlijk een BTB 5 snaar
dus dan kan ik je genoeg hierover vertellen :)

ik weet wel dat het een bas is met een string spacing van 19mm (zoveel als bij een 4 snaar) terwijl het een 5 snaar is, dus dat is voor slappen wel fijn en is voor de overstap van 4 naar 5 makkelijker

EN hij is actief :)

Fuubjuh
8 september 2004, 00:00
Heb een maandje terug wel op een BTB gespeeld maar die had snaren
met een blauwe winding erdoor en ik vond dat ie niet egt denderend klonk.
Maar aan de enthousiasme over de BTB te horen hier, denk ik dat het em
dus in die snaren heeft gezeten.
Hij klonk namelijk erg dof en warrig (niet strak).
Heb de versterker lekker fel gezet en hij klonk met een Soundgear erg
fijn maar die was €240 en die BTB €1150.
Het kan ook de batterij geweest zijn.(al es eerder gehad in een winkel).
Ik zal er nog es een testen.


ik haal dit weekend waarschijnlijk een BTB 5 snaar
dus dan kan ik je genoeg hierover vertellen :)

Ik w8 met spanning op je verhaal :-D

urezna
8 september 2004, 09:03
Mijn BTB was en is uitgevoerd met Elixirs, volgens mij standaard voor die bas bij fabrieksaflevering, en die zijn dus niet blauw...
ik kan em erg fel afregelen (mogelijkheden van die bas zijn erg divers) mits je uiteraard de juiste versterker hebt (en redelijk verse snaren ;-) )
ik moet zeggen de mijne kan aardig knallen op een 35 watjes Hartke A35.... :-)

1150 euri? was dat een prestige BTB?

Clunk
10 september 2004, 15:58
BTB, bah, als ik ergens een hekel aan heb.

ja, ATK's zijn niet verkeerd.
een musicman SUB ook niet.

elixir snaren zijn lekker, in ieder geval heldere shit. :o


je zoekt een bas met veel punch!
die erodyne's van ibanez zijn niet verkeerd.
ze klinken lekker nep, maar met genoeg punch, en genoeg slap.


ach, als ik jou was zal ik effe wat testen en in ieder geval 2dehands kijken.

maar das allemaal standaard advies.
en als een bas in de winkel goed klinkt, wil dat nog niet zeggen dat ie dat in je band ook doet! dus je bent bij deze gewaarschuwd.

een Fender jazz MIM zal ook best gaan trouwens.. ehehe.
ken eigenlijk beter een P/J kopen dan, die klinken ook onwijs funky!!
:razz:

urezna
11 september 2004, 23:42
BTB, bah, als ik ergens een hekel aan heb.

ok, das jouw mening, maar kun je dan ook aangeven waarom?
ik vind het zelf nl wel een heel prettig basje, zowel qua geluid als bespeelbaarheid (en ik vinnum nog erg mooi ook...), en ik heb er meer mensen enthousiast over gehoord....

soulbrother
15 september 2004, 23:12
Fender Highway Jazzbasje!! Deze zijn vast wel ergens 2ehands te krijgen. Ik vond ze qua sound beter dan de USA standard Jazzjes. Vette slapsound, absoluut.

MazeMouse
16 september 2004, 07:30
Op dit moment staat een mooie 2e hands gunsmoke silver OLP Stingray4 bij feedback in Utrecht voor nog geen 300 euro.
Kheb em al in mijn handen gehad en DAMN het is dat ik het geld niet heb....

Clunk
18 september 2004, 13:31
BTB, bah, als ik ergens een hekel aan heb.

ok, das jouw mening, maar kun je dan ook aangeven waarom?
ik vind het zelf nl wel een heel prettig basje, zowel qua geluid als bespeelbaarheid (en ik vinnum nog erg mooi ook...), en ik heb er meer mensen enthousiast over gehoord....

vanwege het geluid.

bespeelbaarheid is OK.
model is best bruut...
maar ik baalde van het geluid. :o

buuck
21 september 2004, 16:58
BTB, bah, als ik ergens een hekel aan heb.

ja, ATK's zijn niet verkeerd.
een musicman SUB ook niet.

elixir snaren zijn lekker, in ieder geval heldere shit. :o


je zoekt een bas met veel punch!
die erodyne's van ibanez zijn niet verkeerd.
ze klinken lekker nep, maar met genoeg punch, en genoeg slap.


ach, als ik jou was zal ik effe wat testen en in ieder geval 2dehands kijken.

maar das allemaal standaard advies.
en als een bas in de winkel goed klinkt, wil dat nog niet zeggen dat ie dat in je band ook doet! dus je bent bij deze gewaarschuwd.

een Fender jazz MIM zal ook best gaan trouwens.. ehehe.
ken eigenlijk beter een P/J kopen dan, die klinken ook onwijs funky!!
:razz:

inderdaad een p-j setup met allebei de elementen voluit klinkt rete gaaf.. mn hartke xk-4 klinkt ook super met die pj setup :) en dan vooral dr highbeams erop nog lekkerder 8-)

Fowakka
1 juni 2005, 10:08
Heb een maandje terug wel op een BTB gespeeld maar die had snaren
met een blauwe winding erdoor en ik vond dat ie niet egt denderend klonk.
Maar aan de enthousiasme over de BTB te horen hier, denk ik dat het em
dus in die snaren heeft gezeten.
Hij klonk namelijk erg dof en warrig (niet strak).
Heb de versterker lekker fel gezet en hij klonk met een Soundgear erg
fijn maar die was €240 en die BTB €1150.
Het kan ook de batterij geweest zijn.(al es eerder gehad in een winkel).
Ik zal er nog es een testen.


ik haal dit weekend waarschijnlijk een BTB 5 snaar
dus dan kan ik je genoeg hierover vertellen :)

Ik w8 met spanning op je verhaal :-D

Weet iemand welke snaren dat zijn met die blauwe winding er door heen? Ik heb er lang geleden op gespeeld en mij staat bij dat ze juist erg strak waren :-D.
Ik ben toe aan nieuwe snaren en ik zou ze graag eens proberen.
Alvast bedankt

silent g
1 juni 2005, 10:18
ik heb 2 weken geleden een BTB 405 aangeschaft en ik vind dat ie erg goed klinkt, wel erg veel laag (als je alles op neutraal zet) het is dus wel weg te draaien, maar als je ervan houd is het superkicke. Je kan er echt veel mee vind ik, van een ranzige diepe metalsound, tot een mooi rond slap geluid, of een mooie knor
zeker in combinatie met mn buizenbak klinkt ie super, kan ik wel een paar jaartjes tevreden mee zijn hoor

Eternal Despair
1 juni 2005, 11:22
Op dit moment staat een mooie 2e hands gunsmoke silver OLP Stingray4 bij feedback in Utrecht voor nog geen 300 euro.
Kheb em al in mijn handen gehad en DAMN het is dat ik het geld niet heb....

als er iets niet lekker slapt dan is het wel een OLP. Het klinkt gewoon nergens naar.... tijdje zo'n ding gehad maar ben eigenlijk blij dat ik er weer vanaf ben.

Persoonlijk vind ik Warwickjes lekker slappen. Deze kun je wel voor 600 en minder 2e hands vinden.

Lazy B.
7 juni 2005, 10:25
Ibanez ATK moet 2e hands wel voor onder die prijs te krijgen zijn :)

(Lazy B. hier op het forum heeft er geloof ik eentje die hij wil verkopen. Kweet niet of hij die nog heeft)

de 4-snarige is natuurlijk allang weg

maar ook mijn 5-snarige ligt nu in de verkoop

grijp je kans!

http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=2753

BassAgent
7 juni 2005, 15:27
die erodyne's van ibanez zijn niet verkeerd. ze klinken lekker nep
Ik vind ze, qua uiterlijk en klank echt heel erg lelijk. Lekker nep is in dit geval lelijk nep. Daar de body van kunststof is krijg je een nogal synthetisch geluid. Niet zo mooi.

soapwater
8 juni 2005, 17:36
Op dit moment staat een mooie 2e hands gunsmoke silver OLP Stingray4 bij feedback in Utrecht voor nog geen 300 euro.
Kheb em al in mijn handen gehad en DAMN het is dat ik het geld niet heb....

als er iets niet lekker slapt dan is het wel een OLP. Het klinkt gewoon nergens naar.... tijdje zo'n ding gehad maar ben eigenlijk blij dat ik er weer vanaf ben.

Persoonlijk vind ik Warwickjes lekker slappen. Deze kun je wel voor 600 en minder 2e hands vinden.

?? Kan je me dan zeggen wat je niet bevalt aan een OLP? ??

MazeMouse
8 juni 2005, 20:20
Op dit moment staat een mooie 2e hands gunsmoke silver OLP Stingray4 bij feedback in Utrecht voor nog geen 300 euro.
Kheb em al in mijn handen gehad en DAMN het is dat ik het geld niet heb....

als er iets niet lekker slapt dan is het wel een OLP. Het klinkt gewoon nergens naar.... tijdje zo'n ding gehad maar ben eigenlijk blij dat ik er weer vanaf ben.

Persoonlijk vind ik Warwickjes lekker slappen. Deze kun je wel voor 600 en minder 2e hands vinden.

?? Kan je me dan zeggen wat je niet bevalt aan een OLP? ??
Daar ben ik opzich ook wel naar benieuwd want mijn OLP SR5 slapt toch prima. Zelfs inclusief een heerlijk geluidje.

soapwater
8 juni 2005, 20:23
idd want ik kocht mijn OLP ook bij iemand die erop slapte (Emielow...) en dat klonk toch ook prima. Ikzelf doe het nooit, niet zo mijn stijl... maar toch heb ik al mooie slapklanken uit mijn OLP MM2 gehoord...

Eternal Despair
9 juni 2005, 18:25
ik vind die nek alles behalve fijn om op te slappen...

vond die nek btw zowiezo eigenlijk nie zo heel veel aan. Hij voelt heel, tja hoe zeg je het, goedkoop/stroef/alles behalve fijn om lekker vlotjes te spelen.

maarja ik ben zelf warwick gewend en dan is olp ook wel een stapje terug. Als nooit op een betere bas hebt gespeeld kan ik me wel voorstellen dat je met een olp bevalt, mij bevaltie echt niet dus. Dat is met alles, dingen zijn donders fijn totdat je wat beters vind :D

MazeMouse
9 juni 2005, 18:40
ik vind die nek alles behalve fijn om op te slappen...

vond die nek btw zowiezo eigenlijk nie zo heel veel aan. Hij voelt heel, tja hoe zeg je het, goedkoop/stroef/alles behalve fijn om lekker vlotjes te spelen.

maarja ik ben zelf warwick gewend en dan is olp ook wel een stapje terug. Als nooit op een betere bas hebt gespeeld kan ik me wel voorstellen dat je met een olp bevalt, mij bevaltie echt niet dus. Dat is met alles, dingen zijn donders fijn totdat je wat beters vind :D
TJa, ik vind de hals juist heerlijk spelen. En ik heb ook echt wel flink duurdere bassen in mijn handen gehad die volgens flink wat mensen ook echt veel beter waren en waar ik toch stevig mee in gevecht was ipv er lekker op speelde.

(Ik moet de eerste fijne fenders nog tegenkomen en die heb ik van goedkope mexikanen tot de duurste amerikanen allemaal al geprobeerd. Allemaal kon ik er gewoon niet mee uit de voeten. Mijn ervaringen met Warwick komen niet boven een 'wel aardig' niveau uit. Gewoon niet mijn ding
Mijn heerlijkste ervaring was tot nu toe op een echte Music Man Stingray5. En mijn 'snelste' ervaring was op een Dean Edge Q6 (enorm dun halsje, lekker supersnel spelen)
Dus het is gewoon wat je zelf vind. Jij vind de hals op een OLP misschien niks, ik vind de Warwicks weer minder spelen. En nu niet zeggen dat dat is omdat ik alleen maar de goedkopere heb geprobeerd want dat vind ik zo'n dooddoener. Ik heb ze namelijk ook op duurdere prijsregionen geprobeerd en ze wisten mij niet te overtuigen kwa speelbaarheid.

Eternal Despair
9 juni 2005, 18:53
Wat loop je mij nou aan te vallen dan ?!

Ik geef alleen mn mening. Ik vind olp kut en jij vind warwick kut. Das best toch ? iedereen zn mening

MazeMouse
9 juni 2005, 21:12
Nu zeg je het al anders :o

Nu VIND je het kut. Daarnet verkondigde je het nog als een absolute waarheid. Nuance verschil :P

soapwater
10 juni 2005, 13:18
HAHA... HARDCORE AGRESSIE...

I LIKE IT!!!!

greetz

Eternal Despair
10 juni 2005, 13:35
Dat ze kut zijn is voor mij persoonlijke de absolute waarheid :wink:

MazeMouse
10 juni 2005, 18:42
Dat ze kut zijn is voor mij persoonlijke de absolute waarheid :wink:
Maar voor een hoop anderen niet dus is het beter om het als een mening te brengen :wink:

Maar goed [/offtopic]

Eternal Despair
10 juni 2005, 21:39
lijkt me vrij duidelijk dat het een mening is maar ok..... muziek is heel persoonlijk dus kan je zoiets toch nooit als een feit zien. En mocht je dat dan toch dan ben je wel heel snugger :P

Dees
11 juni 2005, 20:34
Probeer ergens aan een 2dehandse SUB te geraken, niets slapt beter dan een musicman! Desnoods kun je een OLP kopen en de PU vervangen bijvoorbeeld, dan krijg je zeker een super geluid :-D

RopStop
12 juni 2005, 18:53
Wat is het nut van een bas die heel goed werkt voor alleen slappen? Heb je niks aan... Je kunt beter een bas zoeken die een duidelijk gedefinieerd geluid heeft, zodat je zonder veel volume toch door de mix komt.

MazeMouse
12 juni 2005, 20:55
Wat is het nut van een bas die heel goed werkt voor alleen slappen? Heb je niks aan... Je kunt beter een bas zoeken die een duidelijk gedefinieerd geluid heeft, zodat je zonder veel volume toch door de mix komt.Dus een Stingray. Want als er een bas is waarmee je NOOIT meer problemen hebt om jezelf te kunnen horen.... ;)

RopStop
12 juni 2005, 21:37
Smaken verschillen. Maar om door de bekende gitaarmuur heen te komen, kan een bas met een humbucker geen kwaad.

buuck
13 juni 2005, 09:04
mn hartke heeft een p-j setup. en ik heb em op de helft van de volume staan op mn versterker dan andere actieve en pasieve bassen. hij beukt er makkelijk door heen. dus humbuckers zijn niet noodzakelijk.

MazeMouse
13 juni 2005, 17:46
mn hartke heeft een p-j setup. en ik heb em op de helft van de volume staan op mn versterker dan andere actieve en pasieve bassen. hij beukt er makkelijk door heen. dus humbuckers zijn niet noodzakelijk.
Eeehm, voor zover ik overal tot nu toe gelezen heb is een Precision pickup (dus ook uit een P-J setup) een humbucker ;)

BassAgent
13 juni 2005, 18:13
mn hartke heeft een p-j setup. en ik heb em op de helft van de volume staan op mn versterker dan andere actieve en pasieve bassen. hij beukt er makkelijk door heen. dus humbuckers zijn niet noodzakelijk.
Eeehm, voor zover ik overal tot nu toe gelezen heb is een Precision pickup (dus ook uit een P-J setup) een humbucker ;)
Split coil. Is iets anders dan een hb.
1 American Precision Bass Split Single-Coil Pickup
Staat bij de Specs van de American P-Bass op de Fender site.

MazeMouse
14 juni 2005, 18:22
mn hartke heeft een p-j setup. en ik heb em op de helft van de volume staan op mn versterker dan andere actieve en pasieve bassen. hij beukt er makkelijk door heen. dus humbuckers zijn niet noodzakelijk.
Eeehm, voor zover ik overal tot nu toe gelezen heb is een Precision pickup (dus ook uit een P-J setup) een humbucker ;)
Split coil. Is iets anders dan een hb.
1 American Precision Bass Split Single-Coil Pickup
Staat bij de Specs van de American P-Bass op de Fender site.
O, nou jah. Ik heb het ook maar ergens gelezen dus de bron kan nooit zo heel betrouwbaar zijn. Het kwam er op neer dat ze humbuckers waren of iig eenzelfde werking hadden :)